مشاور وزیر صنعت: کیفیت تولیدات نساجی ایران بامشابه خارجی برابری می کند

عصر نمایشگاه- «گلنار نصرالهی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: ممکن است در صنعت نساجی از نظر کمی نیاز به واردات داشته باشیم، اما بسیاری از پارچه هایی که در کشور تولید می شود از نظر کیفیت با محصولات خارجی برابری می کند.

مشاور وزیر صنعت: کیفیت تولیدات نساجی ایران بامشابه خارجی برابری می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا ة «گلنار نصرالهی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: ممکن است در صنعت نساجی از نظر کمی نیاز به واردات داشته باشیم، اما بسیاری از پارچه هایی که در کشور تولید می شود از نظر کیفیت با محصولات خارجی برابری می کند.
    وی اظهار داشت: در برخی موارد مانند پارچه های رومبلی که در شهر یزد تولید می شود، برخی تصور می کنند این پارچه ها وارداتی است.
    مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت در صنعت نساجی گفت: امسال در زمینه پوشاک نسبت به سال های گذشته اقدام های خوبی انجام شده است و می توان گفت صادرات پوشاک در سال های گذشته 100 تا 120 میلیون دلار بود که در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد رشد داشته است.
    نصرالهی تاکید کرد: صادرات پوشاک با میزان مطلوب آن فاصله زیادی دارد و باید در بخش پوشاک و نساجی سرمایه گذاری های جدید و ظرفیت سازی لازم انجام شود.
    وی با بیان اینکه صنعت نساجی سالیانه 850 تا 900 میلیون دلار صادرات دارد، گفت: حدود 40 درصد از این صادرات مربوط به فرش ماشینی و مابقی مربوط به نخ و پوشاک است.
    مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد: براساس پروانه های صادر شده حدود 280 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کارند که با اضافه کردن تعداد دوزندگان دارای پروانه صنفی بالغ بر 500 هزار نفر در این حوزه فعالیت می کنند.
     یست و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت از روز دوشنبه(13شهریور) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کار خود را شروع کرد و تا شانزدهم شهریورماه(فردا) هر روز از ساعت 10 صبح تا 18 آماده بازدید علاقه مندان است.
    در این نمایشگاه بیش از 210 شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای آلمان، ترکیه، چین، تایوان، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، هندوستان، و کره جنوبی جدیدترین تولیدات و خدمات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت