مدیرعامل شرکت‌نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خبر داد

افتتاح نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان در بهمن ۹۵

عصر نمایشگاه- رسول محققیان مدیرعامل شرکت‌نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت:فاز اول پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان شامل سه سالن و بخش‌های زیرساختی ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح خواهند شد.

افتتاح نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان در بهمن ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،رسول محققیان اظهار کرد: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پروژه‌ای ملی محسوب می‌شود و به دلیل اهمیت این طرح، مراسم کلنگ زنی آن نیز توسط یکی از مقامات کشوری انجام شد.

    وی ادامه داد: امروز بسیاری از تجار، صاحبان صنایع، بازرگانان و فعالان اقتصادی چشم انتظار بهره‌برداری از این پروژه ملی هستند، در همین راستا همگرایی خوبی میان مسئولان استان و کشور شکل گرفته است.

    مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی به طور مستمر پیشرفت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان را رصد می‌کنند، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود این طرح در سه ماهه اول سال 1396 به بهره‌برداری برسد اما با مساعدت شهرداری، فاز اول این پروژه شامل سه سالن و بخش‌های زیرساختی در 22 بهمن ماه سال 1395 افتتاح خواهد شد.

    محققیان با بیان اینکه پروژه نمایشگاه‌های بزرگ اصفهان از جهات مختلف اقتصادی، رشد تکنولوژی، توسعه صادرات و گردشگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است عنوان کرد: بنا بر این شد که اتاق بازرگانی نسبت به افزایش سهام خود در شرکت نمایشگاه‌ها اقدام کند و در این زمینه قول‌هایی داده شده که امیدواریم هرچه زودتر عملی شوند.

    وی بیان کرد: طبق توافقات مقرر شد میزان سهام سازمان همیاری‌های شهرداری اصفهان در شرکت نمایشگاه‌ها نیز افزایش یابد و در این ارتباط صحبت‌هایی شده است.

    مدیرعامل شرکت‌نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در ارتباط با روند پیشرفت پروژه گفت: قرارداد فاز یک پروژه در مهرماه امضا و عملیات اجرایی آن از آذر ماه آغاز شد، تاکنون حدود 39 درصد پیشرفت داشته‌ایم و از برنامه زمان‌بندی شده حدود 2 درصد عقب هستیم که در طول اجرای کار جبران خواهد شد.

    وی با اعلام اینکه امیدواریم بتوانیم پروژه را تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسانیم افزود: در ارتباط با اجرای اسکلت فلزی و فاز بعدی طرح نیز فراخوان داده شده و 37 شرکت از سراسر کشور در این فراخوان اعلام آمادگی کردند که با توجه به درجه‌بندی و اقدامات کارشناسی شکل گرفته 12 شرکت جهت ارائه قیمت‌های خود فراخوانده می‌شوند تا موارد بعدی پیگیری شود و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر پیمان‌کار زیر فاز دوم را معرفی کنیم.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این شرکت در سال 94 پرداخت و اظهار کرد: در سالی که گذشت 47 نمایشگاه در حوزه‌های متعدد برگزار شد.

    وی با بیان اینکه در حوزه بین‌المللی 11 رویداد در خارج از کشور برگزار شده است، افزود: 10 رویداد در پاویون جمهوری اسلامی در دیگر کشورها همچون هند،عمان، مالزی، ایالات متحده عربی، اندونزی و ترکمنستان برگزار شد.

    محققیان برگزاری دو تور تجاری در کشور ایتالیا را از دیگر اقدامات در حوزه بین‌الملل عنوان و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها در پاویون هر دولت به لحاظ حمایت از فعالان اقتصادی آن کشور اهمیت ویژه دارد.

    وی ادامه داد: هزینه هر متر غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار زیاد است و اگر دولت از فعالان اقتصادی برای حضور در نمایشگاه‌ها حمایت نکند به طور قطع  فعالان اقتصادی برای حضور در رویدادهای بین‌المللی اقتصادی دچار مشکل خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان خواستار همکاری مؤثر شرکت توسعه تجارت ایران در این زمینه شد و گفت:درگذشته 15 درصد یارانه نمایشگاهی به فعالان در این حوزه تعلق می‌گرفت که در سال‌های اخیر حذف شده است.

    وی همچنین به از دست رفتن بازار برخی از محصولات ایران در بازارهای سنتی اشاره و اظهار کرد: وظیفه دولت، شناسایی بازارهای جدید برای فعالان اقتصادی است و اتصال و آشنایی هدف‌های جدید، از طریق نمایشگاه صورت خواهد پذیرفت.

    محققیان میزان مشارکت‌کنندگان نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان را دو هزار و 971  مشارکت‌کننده عنوان کرد و گفت: حدود 430 هزار و 781 بازدیدکننده متخصص از نمایشگاه‌های برگزارشده در سال 94 بازدید کردند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزاری 75 همایش تخصصی در کنار نمایشگاه‌های مختلف را ازجمله اقدامات این شرکت بیان کرد.

    وی به بازدید 19 هیات خارجی از کشورهای چین، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، اتریش، آلمان، سوئیس، هند، تاجیکستان، عراق، هلند و قزاقستان اشاره کرد و افزود: 50 هیئت نیز از فعالان اقتصادی برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی اعزام شدند.

    محققیان از برنامه‌ریزی برای برگزاری بیش از 42 نمایشگاه برای سال آینده خبر داد و گفت: 18 رویداد بین‌المللی شامل 16 نمایشگاه در پاویون جمهوری اسلامی ایران و دو تور تجاری برای سال آینده پیش‌بینی‌شده است.

    وی درباره وضعیت بودجه پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار این پروژه گام‌های مؤثری درزمینه تأمین اعتبارات برداشته است.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: من به تمام سهامداران قول می‌دهم که پس از بهره‌برداری از این نمایشگاه، بیش از آنچه که سهامداران هزینه کردند به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت