مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق ایران

رتبه‌بندی سایت‌های نمایشگاهی در ابهام است/ نبود نظارت مانع ارتقای وضعیت سایت‌های نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق ایران از نتیجه اجرای نافرجام طرح رتبه‌بندی سایت‌‌های نمایشگاهی انتقاد کرد.

رتبه‌بندی سایت‌های نمایشگاهی در ابهام است/ نبود نظارت مانع ارتقای وضعیت سایت‌های نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل ازگسترش، سال 95 بود که مسئولان سایت تهران اقدام به طرح رتبه‌بندی سایت‌های نمایشگاهی استانی کردند اما اطلاعات تکمیلی از این طرح و برنامه در دست نبوده و حتی عنوان نشده که چرا این رتبه‌بندی انجام می‌شود و در صورت کسب رتبه‌های برتر قرار است چه مزیت‌ها و یا تشویق‌هایی از سوی مسئولان برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق ایران از نتیجه اجرای بی سرانجام طرح رتبه‌بندی سایت‌‌های نمایشگاهی گفت و آن را طرحی نه چندان کارآمد تلقی کرد. امید فدایی با بیان این‌که نمی‌دانیم باید نتیجه این رتبه‌بندی را از کجا پی گیری کنیم اظهار داشت: سال گذشته تیمی برای بازدید از سایت نمایشگاهی کرمان به این استان سفر کردند و برخی اطلاعات را جمع آوری کردند اما تا امروز هنوز هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این خصوص نشده است.
    وی بابیان این‌که این رتبه‌بندی از سوی انجمن نمایشگاهی ایران به استان‌ها ابلاغ شد ابراز کرد: اگرچه با این اقدام موافقم اما مشروط بر این‌که به شکلی اصولی انجام پذیرد. درحالی‌که امروز نزدیک به یک سال است از این موضوع می‌گذرد و ما هیچ اطلاعی از بازخوردی که بازرسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها داشته نداریم.
    وی این اصول را منوط به ظرفیت‌های متفاوت سایت‌های نمایشگاهی در استان‌ها دانست و افزود: نمی‌توان به‌طور مثال سایت نمایشگاهی تبریز را با کرمان قیاس کرد چراکه باید سوابق، میزان تأثیرگذاری آن‌ها، آمار بازدید‌کنندگان باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
    به گفته وی، ما حتی نمی‌دانیم باید نتایج این بازرسی‌ها را از کجا پی گیری کنیم.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق ایران با اشاره به این‌که حتی بازخوردی در سایر سایت‌ها وجود نداشته تا از این طریق مطلع شویم رتبه‌بندی آن‌ها به کجا رسیده است افزود: متأسفانه در صنعت نمایشگاهی کشور دارای مشکلات بسیاری هستیم که رتبه‌بندی سایت‌ها فقط یکی از این مشکلات است.
    فدایی در ادامه با تأکید بر این‌که نبود متولی مشخص برای سایت‌های نمایشگاهی نظارت را با مشکل جدی مواجه کرده است افزود: این در حالی است که هنوز مشخص نیست سازمان توسعه تجارت کشور یا وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا کدام ارگان دارای اختیارات لازم برای نظارت بر سایت‌های نمایشگاهی است.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق ایران بابیان مثالی بر این مبنا که هنوز مشخص نیست سایت نمایشگاهی کرمان در سال چه تعداد نمایشگاه اجرا می‌کند افزود: نبود نظارت کافی برای ارتقای وضعیت سایت‌های نمایشگاهی و تغییراتی که در تاریخ اجرا و یا هم‌زمانی دو استان برای برگزاری یک نمایشگاه وجود دارد حکایت از نبود نظارت‌های کافی داشته و این موضوع تبعاتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت