نوزدهم لغایت بیستم شهریور ماه در تهران

نمایشگاه محصولات تولیدی و فستیوال غذایی تایلند برگزار شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه محصولات تولیدی و فستیوال غذای تایلند از سوی وزارت بازرگانی و سفارت این کشور در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

نمایشگاه محصولات تولیدی و فستیوال غذایی تایلند برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران ، این نمایشگاه دیروز با حضور ویپاتی پومی پراتس سفیر تایلند و ابوالفضل رهنما، مدیرکل روابط دوجانبه معاونت بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نمایندگان 22 شرکت تایلندی و بازرگانان ایرانی افتتاح شد.

    ویپاتی پومی پراتس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت: «ایران با جمعیت 80 میلیونی و اقتصاد قوی و پویا و منابع غنی و ثبات سیاسی و یک تجارت مهمی برای تایلند به حساب می‌آید. این نمایشگاه یک گام تشویقی به سوی توسعهٔ همکاری‌های دو کشور است».

    سفیر تایلند افزود: «تایلند مصمم به توسعهٔ روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور است. پتانسیل‌های بسیاری برای همکاری وجود دارد و دو طرف باید با همکاری هم موانع موجود بر سر راه توسعهٔ روابط را بردارند».

    ایران دروازه ورود تایلند به بازار 450 میلیون نفری منطقه

    ابوالفضل رهنما، مدیرکل روابط دوجانبه معاونت بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: «روابط تجاری میان ایران و تایلند به‌واسطهٔ دیدار رئیس‌جمهور و وزیر خارجهٔ ایران از بانکوک و همچنین سفر معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجهٔ تایلند به تهران توسعه‌یافته است. در این دیدارها دو طرف تمایل خود را برای ایجاد فصلی نوین در روابط تجاری دو جانبه اعلام کردند».

    ابوالفضل رهنما افزود: «تایلند می‌تواند پل ارتباطی میان ایران و شرق آسیا باشد و از طرف دیگر ایران می‌تواند دروازهٔ ورود تایلند به بازار 450 میلیون نفری خاورمیانه، آسیای میانه، قفقاز و اروپا باشد. زمینه‌های همکاری میان دو کشور در زمینه‌های گردشگری و هتل داری، نفت و گاز و انرژی، پتروشیمی، شیلات، سازه، قطعات یدکی خودرو، مواد غذایی به ویژه غذای حلال و بخش کشاورزی وجود دارد. همچنین ایران به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مشترک و پروژه‌های مشترک قابل‌اجرا در ایران یا کشورهای ثالث است.»

    مدیرکل روابط دوجانبه معاونت بین الملل اتاق ایران با اشاره به سفر حدود 120 هزار گردشگر ایرانی به تایلند در هر سال، خواستار افزایش حضور گردشگران تایلندی در ایران شد و گفت: «تایلند حضور چشمگیری در صنعت گردشگری دارد و ایران می‌تواند از تجارب و تخصص تایلند در این زمینه بخصوص در اکو توریسم و گردشگری سلامت بهره‌مند شود».

    رهنما با اشاره به ایران با توجه به موقعیت ویژه ایران در تلاقی کریدورهای جنوب، شمال و شرق، غرب گفت: «ایران می‌تواند ایمن‌ترین و اقتصادی‌ترین مرکز ترانزیت برای حمل کالاهای تایلندی به کشورهای آسیای میانه، افغانستان، ترکیه و عراق باشد.»

    رهنما در خصوص رفع مشکلات تجاری و بانکی بین ایران و تایلند گفت: «دولت‌ها و بانک‌های مرکزی دو کشور باید زمینه را برای ازسرگیری روابط بانکی و همکاری درزمینهٔ تسهیل تجارت دوجانبه فراهم کنند. به‌منظور توسعهٔ روابط فی‌مابین باید روابط بانکی تقویت شوند.»

    ابوالفضل راهنما گفت: «اتاق‌های بازرگانی دو کشور باید اطلاعات و هیأت های تجاری مبادله کرده و همایش‌های تجاری و کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند. به همین منظور اتاق ایران آمادگی خود را برای ایفای نقشی کلیدی در ارتقای سطح روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور با کمک اتاق بازرگانی تایلند و سفارت تایلند در تهران اعلام می‌کند. همچنین درراه توسعهٔ روابط، بخش‌های خصوصی دو کشور باید با یکدیگر همکاری کنند و اطلاعات موردنیاز در خصوص تجارت و سرمایه‌گذاری را در اختیار یکدیگر قرار دهند.»

    بررسی آمار گمرک ایران نشان می‌دهد حجم تجارت ایران و تایلند در سال 2016 به 411 میلیون دلار رسیده است. که در این میان میزان صادرات ایران به تایلند 154 میلیون دلار و حجم واردات ایران از تایلند 257 میلیون دلار بوده است.

    نمایشگاه محصولات تولیدی و فستیوال غذایی تایلند که تا ساعت 17 امروز دوشنبه20 شهریور 1396 ادامه دارد. محصولات تایلندی در زمینه‌های برنج، مواد غذایی کنسرو، ملحفه، تجهیزات توزیع آب، ملزومات پلاستیکی آشپزخانه، کیف، صندل، کابل فولادی، خودرو و لوازم‌یدکی اتومبیل، لوازم بهداشتی و آرایشی به نمایش گذاشته‌شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت