احتمال همکاری ایران و اوکراین در هواپیماسازی و ماشین‌سازی

عصر نمایشگاه- آلکسی پروزنتسف، معاون وزیر توسعه اقتصادی و بازرگانی اوکراین در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران و محمد بهشتی منفرد سفیر ایران در اوکراین با ابراز خشنودی از روند رو به رشد توسعه همکاری‌های دو کشور گفت: ایران یکی از شرکای تجاری اصلی اوکراین به شمار می‌رود و اعداد و ارقام مبادلات دو کشور نشان از رشد و توسعه دارد.

احتمال همکاری ایران و اوکراین در هواپیماسازی و ماشین‌سازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش ،آلکسی پروز اظهار کرد: در حال حاضر ایران در رده چهاردهم حجم صادراتی اوکراین به جهان و در رتبه بیست‌وسوم از نظر حجم مبادلات تجاری قرار دارد در حالیکه پیش‌تر این رتبه در ردیف سی‌ویک قرار داشت.
    پروزنتسف با اشاره به حضور خود در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کشورمان در ماه گذشته همراه با وزیر توسعه اقتصادی اوکراین، تصریح کرد: در چارچوب این سفر ملاقات‌های مهم و مفیدی برای توسعه همکاری و ارتقای سطح روابط با آقایان جهانگیری، ظریف و حجتی داشتیم که بسیار امیدبخش بود.
    معاون وزیر توسعه اقتصادی اوکراین گفت: بین دو کشور و دو ملت بزرگ ایران و اوکراین ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد که باید از آن بیشتر استفاده کنیم.
    وی با اشاره به مسائل و مشکلات بانکی بین دو کشور، اظهار کرد: برای حل مسائل بانکی در حال برداشتن گام‌هایی هستیم و در سفری که ماه گذشته به ایران داشتیم، وزیر توسعه اقتصادی با مسئولان ایرانی در این زمینه مذاکرات مهم و مفیدی انجام داد.
    پروزنتسف ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری در بخش هواپیماسازی و ماشین‌سازی انرژی داریم و دستور خواهم داد که بخش مرتبط با این موضوعات روابط بیشتری را با ایران در دستور کار خود قرار دهد.
    معاون وزیر توسعه اقتصادی بر لزوم گسترش روابط گردشگری دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران با طبیعتی جذاب و میراث غنی فرهنگی برای اوکراین کشور بسیار مهمی محسوب می‌شود و به همین منظور علاقه‌مند به توسعه روابط گردشگری دو کشور هستیم.
    در ادامه این دیدار محمد بهشتی منفرد سفیر ایران در اوکراین گفت: موانعی در توسعه روابط گردشگری بین ایران و اکراین وجود دارد که مهم‌ترین آن مرتبط با روادید است.
    سفیر ایران در اوکراین افزود: ایران خواهان لغو روادید با اوکراین است و درصورتی‌که در حال حاضر امکان لغو آن وجود ندارد، تسهیل صدور روادید برای گسترش ارتباطات دو کشور ضروری است.
    بهشتی با اشاره به لغو روادید بین ایران و کشورهای ارمنستان و گرجستان و نیز تسهیل صدور روادید برای تورهای گردشگری ایران و روسیه گفت: بدون تردید لغو روادید ایران و اوکراین علاوه بر گسترش مبادلات و توسعه همکاری‌ها به نفع اوکراین خواهد بود چراکه گردشگران ایرانی سهم مهمی در بازار گردشگری جهان دارند و به‌طور حتم لغو روادید به رشد اقتصادی اوکراین کمک خواهد کرد.
    بهشتی همچنین از آمادگی مناطق آزاد ایران و به‌ویژه منطقه آزاد انزلی برای فراهم کردن تسهیلات جهت حضور تولیدکنندگان اوکراینی خبر داد.
    در این نشست همچنین غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و اوکراین از بدو استقلال این کشور شروع شده گفت: این روند با یک شیب مثبت رو به جلو حرکت کرده است.
    وی اوکراین را کشوری با اقتصادی تعیین‌کننده در منطقه برشمرد و آن را مقصدی جذاب برای اقتصاد ایران دانست.
    شافعی گفت: اوکراین در طول چند سال گذشته در استقرار یک اقتصاد آزاد موفقیت‌های چشمگیری داشته و قوانین مهم به لحاظ اقتصادی در این کشور به اجرا گذاشته شده است.
    رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اوکراین در بهبود فضای کسب‌وکار نیز موفقیت داشته، ادامه داد: این کشو در مبارزه با فساد نیز از کشورهای موفق منطقه به‌شمار می‌رود.
    وی با اشاره به مذاکرات مهم اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران گفت: مسئولان ایرانی از حامیان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران هستند و در حال حاضر 200میلیارد دلار پروژه تعریف شده سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد که با اراده مسئولان سیاسی دو کشور ما با یک فرصت جدیدی مواجه هستیم تا نقش خود را در اقتصاد دو کشور و دو منطقه ایفا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت