نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت در جمهوری آذربایجان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی صنعت با مشارکت ۵۲ شرکت داخلی و بین المللی از جمله بیست شرکت ایرانی در باکو گشایش یافت.

نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت در جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صدا و سیما، در این نمایشگاه که با حضور 15 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در دو هزار متر مربع زمین و در مجموع با 52 غرفه دایر شده است ، توانمندی های کشورهای شرکت کننده در بخش های صنعت ، نفت و گاز ، صنعت ساختمان و خودرو ،کشاورزی ، صنایع نیمه سنگین وصنایع تکنولوژی پزشکی به مدت سه روز به نمایش گذاشته می شود .از جمهوری اسلامی ایران هم 20 شرکت صنعتی ، تولیدات خود را دربخش های مختلف در معرض دید عموم گذاشته اند .

    در مراسم افتتاح این نمایشگاه «نیازی صفر اف» معاون صنعتی وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، برگزاری این نمایشگاه را زمینه ای برای توسعه صنعت و اقتصاد و حضور در بازارهای جهانی دانست وبا اشاره به مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گفت : این حضور نشان از علاقه مندی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی است.

    وی با اشاره به افزایش 70 درصدی حجم مبادلات دو کشور درسال گذشته افزود : اجرای دو طرح مهم کارخانه خودرو سازی و داروسازی با مشارکت دو کشور در جمهوری آذربایجان نشان دهنده گسترش همکاری ها براساس اراده سیاسی رؤسای جمهور دو کشور می باشد و ما امیدواریم این همکاری ها روز به روز افزایش یابد.

    «جواد جهانگیرزاده » سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم در این مراسم حضور شرکت های مختلف در این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف بویژه با جمهوری آذربایجان دانست .وی روابط سیاسی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را با توجه به دیدارهای متعدد رؤسای جمهور دو کشور در چند سال اخیر مناسب دانست.

    این نمایشگاه به مدت سه روز در اکسپوی باکو برگزار می شود و فردا در دومین روز برگزاری آن ، همایش بین المللی صنعت نیز با حضور بیش از 120 نفر از فعالان عرصه اقتصادی 28 کشور جهان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت