در گفتگو با مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت مطرح شد؛

قدرت‌نمایی صنعت نساجی در نمایشگاه تهران

عصر نمایشگاه- شهریور ماه امسال، سایت تهران میزبان سه رویداد حوزه نساجی به صورت هم زمان بود تا همه دست اندارکاران این صنعت در یک گردهمایی نمایشگاهی، حضور داشته و دستاوردهای خود را به معرض نمایش بگذارند.

قدرت‌نمایی صنعت نساجی در نمایشگاه تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش؛ مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت دراین باره اظهارکرد: از سیزدهم تا شانزدهم شهریور، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی، نهمین نمایشگاه بین‌المللی انواع کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته و پنجمین نمایشگاه تخصصی پوشاک را داشیم. این نمایشگاه‌ها در فضایی به وسعت بیش از 36 هزار مترمربع و با حضور 379 شرکت داخلی و 316 شرکت خارجی برگزار شدند.

    افسانه محرابی افزود: این سه رویداد برای سومین سال متوالی به صورت هماهنگ و هم زمان با هدف ارائه توانمندی‌های تولیدات داخلی و کالاهای صادراتی کشور (همچون الیاف، نخ، فرش ماشینی، پوشاک و غیره)، توسعه روابط خارجی، انتقال فناوری و بطور کلی دستیابی به اطلاعات جامع و جدید صنعتی و بازار کلید خوردند. حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و سایر مسئولان کشور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی از نقاط مثبت این سه رویداد بوده که بیانگر اهمیت حوزه نساجی است و موجب دلگرمی بیشتر تولیدکنندگان بود.

    وی با اشاره به شرایط و وضعیت حضور شرکت‌های داخلی و خارجی نیز تصریح کرد: در بخش ماشین‌آلات نساجی 201 شرکت داخلی و 309 شرکت خارجی از 9 کشور آلمان، ایتالیا اسپانیا، چین، ترکیه، هندوستان، تایوان، سوییس و کره جنوبی حضور داشتند. در بخش پوشاک نیز میزبان 58 شرکت داخلی و 3 شرکت از کشور ترکیه بودیم. ضمن اینکه در بخش کفپوش 120 شرکت داخلی و 4 شرکت خارجی از سه کشور چین، ترکیه و تایوان حضور داشتند.

    این مقام مسئول با اشاره به شرایط مطلوب هر سه نمایشگاه در ارائه توانمندی‌های نساجی گفت: خوشبختانه در نمایشگاه‌های امسال در مقایسه با سال گذشته درمجموع 73 شرکت داخلی به جمع شرکت‌کنندگان اضافه شد که با توجه به رشد کیفی محصولات، نشان دهنده قدرت صنعت نساجی و پوشاک بوده است.

    محرابی در خصوص برنامه‌های جانبی نمایشگاه ادامه داد: نمایندگان بخش خصوصی و انجمن صنایع پوشاک مباحثی را در خصوص وضعیت قاچاق پوشاک، واردات بی‌رویه و غیر قانونی، ضربات مهلک آن بر تولید و مشکلات تولیدکنندگان مبنی بر عدم رقابت‌پذیری به دلیل نرخ تمام شده بالا، عدم مبارزه جدی با قاچاق پوشاک، برندسازی و غیره مطرح نمودند.

    مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت در پایان اشاره‌ای نیز به عقد برخی قراردادهای بین‌المللی داشت و اظهارکرد: با توجه به دعوت اتاق ایران و آلمان جلسه‌ای در غرفه انجمن ماشین‌آلات و تجهیزات آلمان برگزار گردید که بر توانمندی‌های صادراتی ایران و توسعه روابط خارجی طرفین و تسهیل شرایط ورود محصولات ایران به کشورهای اروپا علی الخصوص آلمان (با توجه به اینکه بیشتر ماشین‌آلات نساجی از آلمان خریداری می‌شود)، تاکید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت