حضور ویژه اصفهان در نمایشگاه عمان

عصر نمایشگاه-پاویون ایران در هفتمین کنفرانس تجهیزات پزشکی عمان به اصفهان سپرده شد

حضور ویژه اصفهان در نمایشگاه عمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از طلا، وی با تاکید بر اینکه فعالان صنعت گردشگری و پزشکی باید در این نمایشگاه حضور و مشارکت داشته باشند، افزود: اتاق بازرگانی آمادگی دارد اطلاع‌رسانی و حمایت‌های لازم را برای تقویت حضور اصفهان و دیگر استان‌ها در این نمایشگاه انجام دهد تا پاویون ایران در شأن توانمندی‌های این کشور برگزار شود. مسوول کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری و حمایت از توسعه روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی ادامه داد: حضور ایران در این رویداد باید با نتیجه و دستاوردهای قابل توجهی همراه باشد به همین دلیل از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دارویی، مراکز خدمات درمانی و به‌ویژه فعالان بخش گردشگری سلامت می‌خواهیم که توانمندی‌های خود را در پاویون ایران ارائه دهند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نیز گفت: برگزاری پاویون‌های جمهوری اسلامی ایران در برخی نمایشگاه‌های مهم جهان در شاخه‌های مختلف، همواره بخش مهمی از فعالیت شرکت نمایشگاه‌های اصفهان بوده و این شرکت در سال جاری نیز برای چهارمین سال متوالی، به‌عنوان نماینده انحصاری مرکز نمایشگاهی عمان اکسپو و با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت، پاویون ایران را در هفتمین نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات و خدمات پزشکی عمان برگزار می‌کند. رسول محققیان اظهار کرد: عمان از نظر ارتباطات سیاسی و اقتصادی با ایران در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و نگاه ایران نیز بر توسعه این روابط است، از این رو حضور در نمایشگاه‌های این کشور فرصت مناسبی است تا فرصت‌های تجاری ایران شناسانده شده و دستاوردهای کشور به عمان که دروازه ورود به بازار شمال و شرق آفریقا، هند و بسیاری از کشورهای خاورمیانه است، وارد شود. وی تصریح کرد: نمایشگاه اصفهان اولین شرکتی است که به بازار عمان ورود کرده، اما متاسفانه زمانی که یک بازار جدید ایجاد می‌شود، رقبا به جای تلاش برای تقویت و حفظ آن، با برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای، این بازار را تخریب کرده و به منافع ملی آسیب می‌زنند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان ادامه داد: مجوز انحصاری برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه پزشکی عمان متعلق به شرکت نمایشگاه اصفهان است و این شرکت حاضر نیست برای منافع مالی، مجموعه‌هایی را در این نمایشگاه ثبت‌نام کند که در شأن جایگاه و منزلت کشور نیستند. محققیان افزود: عمان به‌دلیل طرح‌های متعدد همچون شهرک پزشکی سلطان قابوس به ارزش 1/ 5 میلیارد دلار، بیـــــمارستان عمـومـی مســــقط به ارزش 364 میلیون دلار، بیمارستان اختصاصی روانپزشکی به ارزش 130 میلیون دلار، طرح‌های درمانی و بیمارستان‌های جدید عمان به ارزش260 میلیون دلار و شهرک پزشکی بین‌المللی به ارزش یک میلیارد دلار، زمینه بسیار خوبی برای ورود ایرانیان در حوزه پزشکی دارد و این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای ورود به این حوزه است.وی با بیان اینکه در بخش گردشگری سلامت نیز این نمایشگاه زمینه معرفی ظرفیت‌های استان و بستری برای جذب گردشگران سلامت به استان است، تصریح کرد: اگر دیگر استان‌ها و کشورها از ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی استان به نفع خود استفاده کنند، صادرات استان ضربه خواهد دید و دود آن به چشم توسعه استان می‌رود، پس ضروری است که هم‌افزایی دستگاه‌های استان، فرصت این نمایشگاه را با حداکثر نتیجه و بهره‌وری همراه سازد.
    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان نیز گفت: صنعت پزشکی یکی از 10 صنعتی است که بیشترین گردش مالی، رشد و تقاضای بازار را دارد و استانداری اصفهان برای اطلاع‌رسانی و حمایت همه‌جانبه برای حضور و مشارکت ایرانیان در این نمایشگاه اعلام آمادگی می‌کند.محسن ایروانی افزود: در ایران بیش از 400 شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، ارزش تولیدات تجهیزات پزشکی ایران سالانه بیش از 400 میلیون دلار است و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی به تازگی در این حوزه فعال شده‌اند که به همین دلیل ظرفیت بسیاری برای ارائه دستاوردهای ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی وجود دارد. همچنین مدیرعامل شهرک سلامت گفت: حضور در نمایشگاه پزشکی عمان، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شرکت نمایشگاه اصفهان است که تابلوی خوبی برای استان خواهد بود.
    سیدمرتضی صفوی افزود: در سال‌های گذشته انگیزه و ظرفیت گردشگری سلامت در استان ایجاد شد، اما متاسفانه به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌های بین دستگاهی، به نتیجه مورد انتظار منجر نشده است، از این رو نمایشگاه‌هایی همچون عمان فرصت بسیار خوبی برای توسعه این بخش محسوب می‌شود. وی ادامه داد: عمان انگیزه بسیار زیادی برای همکاری با ایران دارد و خوشبختانه با زمینه‌ای که شرکت نمایشگاه اصفهان از چند سال گذشته تاکنون در بازار این کشور ایجاد کرده، امکان شکل‌گیری تعاملات زیاد وجود دارد که باید با وحدت رویه، بهره لازم را کسب کرد. وی افزود: اکنون حتی از کشورهای انگلیس و هلند نیز گردشگران سلامت به اصفهان می‌آیند، اما این حضور به صورت انفرادی است درحالی‌که می‌توان این موضوع را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد و حضور این گردشگران را جهت‌دهی کرده و افزایش داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت