تشریح اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی

عصر نمایشگاه- دبیر ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فنآوری در تشریح وضعیت برگزاری نمایشگاه صنعت هوایی و تجهیزات وابسته گفت: پس از برجام نمایشگاه‌های زیادی برگزار شد که همگی موفق عمل کرده‌اند.

تشریح اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از تین‌نیوز، منوچهر منطقی با اشاره به این‌که این نمایشگاه‌ها با اهداف  مختلفی برگزار می‌شوند، اظهار کرد: برخی نمایشگاه‌ها با هدف  درآمدزائی برگزار شده و بودجه لازم برای خرید هواپیما که بودجه‌کلانی نیز هست را تامین و پرداخت می‌کنند.

    وی افزود: گروه دیگری از برگزار کنندگان نمایشگاه در تلاش هستند تا با برگزاری نمایشگاه، خرید هواپیما  و تجهیزات را تسهیل کنند.

    منطقی در تشریح خصوصیات سومین دسته از اهداف برگزار کنندگان نمایشگاه‌های هوائی نیز، اظهار کرد: این گروه در بخش تجهیزات فرودگاهی و نگهداری و تععمیرات فعالیت می‌کنند.

    او افزود:نخستین نمایشگاه صنعت هوایی نیز بخش عمده فعالیت خود را بر تهیه و ساخت تجهیزات استوار ساخته است تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، بی‌نیازی از واردات تجهیزات ساخت، تعمیر  و نگه‌داری هواپیما به کشور را رقم بزنند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور کم‌رنگ کشورهای خارجی در نخستین نمایشگاه صنعت هوایی تصریح کرد: با این اتفاق امیدواریم که صنعت هوایی کشور به خودکفایی کامل نزدیک و نزدیک‌تر شود.

    دبیر هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ادامه از دستیابی به اهداف برگزاری نمایشگاه صنعت هوایی خبر داد و گفت: خوشبختانه صنعت هواپیمایی  رو به رشد و پیشرفت است و در بخش‌های مختلف، تجهیزات، قطعه‌سازی وتجهیزات فرودگاهی  و سیستم‌های راهبری،این موارد به خوبی قابل مشاهده است.

    وی  با تاکید بر ضرورت ادامه این روند، در سایر بخش‌های صنعت، افزود: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها موقعیت خوبی است تا دستاوردهایی که در سال‌های اخیر به دست آمده، در معرض دید مسئولان و مردم قرار بگیرد.

    منطقی در توضیح نتایجی که ممکن است از نخستین نمایشگاه صنعت هوایی به دست بیاید، گفت: اولین نتیجه آن‌که، شرکت‌های داخلی و شرکت‌های خارجی به راحتی می‌توانند با هم ارتباط کاری پیدا کرده و اطلاعات فنی خود را با یکدیگر مبادله  و همکاری مشترک خود را آغاز کنند.

    دبیر هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فنآوری با بیان این‌که «انعقاد قراردادهای همکاری با همتایان داخلی و خارجی یکی دیگر از دستاوردهایی است که در نمایشگاه به دست می‌آید»، تصریح کرد: انتقال فناوری و اطلاعات به کشور یکی از دستاوردهای بسیار مهمی است که برگزاری نمایشگاه‌ها برای کشور به همراه دارد.

    منطقی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای طیف تحصیل کرده و دانشگاهی کشور گفت: این اتفاق با به همراه داشتن ارزش افزوده بالا، هدف اصلی برگزاری نمایشگاه را برای برگزار کنندگان آن توجیه می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت