در افتتاحیه دومین دوسالانه طراحان بسته بندی کشور مطرح شد

فقدان مساعدت مسئولان دولتی در برگزاری نمایشگاه

عصر نمایشگاه- آل مظفر با گلایه مندی از مسئولین دولتی که در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه مساعدتی نداشتند، گفت: آیا تولید ایرانی برایمان مهم است؟

فقدان مساعدت مسئولان دولتی در برگزاری نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل ازباشگاه خبرنگاران پویا، دومین نمایشگاه دو سالانه طراحان بسته بندی به همت « ویترین نمایش آثار طراحان بسته بندی ایران» با حضور امرالله فرهادی ( مشاور، پسشکسوت در زمینه طراحی و آموزش گرافیک )، علیرضا مصطفی زاده، مهرداد ذوالنور و ایمان آل مظفر  آغاز به کار کرد.

    ایمان آل مظفر مدیر مسئول و دبیر این نمایشگاه با اشاره به دغدغه های شخصی اش در حرفه گرافیک گفت: بعد از انتشار فراخوان این دوسالانه آثار راه یافته به نمایشگاه بسته بندی 348 اثر از 88 طراح بوده که در چهار بخش حرفه ای، خلاقیت های تجربی دانشجویی، نگاه ویژه و استدیوی برتر برگزار شد. بعد از برگزاری جلسات داوری 84 اثر از 51 طراح به نمایشگاه راه یافت و از 14 تا 25 مهر در خانه هنرمندان سالن استاد ممیز به نمایش در خواهد آمد .

    وی افزود : مراسمی در تاریخ 21 مهر جهت اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان این فستیوال برقرار خواهد شد و همچنین با شناسایی طراحان خلاق، برگزاری ورکشاپی در بازه نمایشگاه که با دعوت از تجربیات یک استدیوی برتر طراحی و دیزاین بین المللی به صورت کلاس برگزار خواهد شد.

    آل مظفر با گلایه مندی از مسئولین دولتی که در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه مساعدتی نداشتند، گفت : آیا تولید ایرانی برایمان مهم است؟ آیا طراحی و بسته بندی نقشی در زندگی مردم ندارد؟ با حمایت از طراحان و آموزش دادن مراحل ابتدایی به آنها می شود تولیدکننده ها را از روش های نادرست بسته بندی مطلع کرد.

    دبیر دومین نمایشگاه دوسالانه طراحان گفت: همه کشور را دوست داریم و میخواهیم کشور رشد کند

    امرالله فرهادی مشاور، پسشکسوت در زمینه طراحی و داور بخش حرفه ای این نمایشگاه با اشاره به مشکلات پیش روی برگزاری اینچنین نمایشگاه ها در ادامه ی نشست، گفت : بالغ بر 150 میلیون تومان هزینه ی برگزاری این نمایشگاه شده است تا تولید کنندگان و صاحبان صنعت در بحث بومی سازی مارکتینگ از آثار و طراحان حمایت های لازم را به عمل آورند.

    وی حمایت خودش را از اینگونه نمایشگاه ها ابراز کرد و گفت : من به عنوان یک معلم در کنار این جشنواره حاضر شدم و متولیان امر میبایست طراحان و ایده پردازان را بورس تحصیلی کنند و در دانشگاه به این موضوع پرداخت شود.

    فرهادی ادامه داد:کیفیت آثار امسال پایین تر از دوره ی گذشته بوده و این خوب نیست ، میدانیم بخش عمده ای از آثار تولید شده و خلاق به این مسابقه راه پیدا نکرده اند.

    داور بخش حرفه ای این نمایشگاه اظهار کرد : تنها فستیوال علمی و پژوهشی در عرصه بسته بندی همین فستیوال بوده و به دلیل تعداد بالای آثار ورودی سختگیری هایی صورت گرفت تا آثار ارائه شده فاخر ، ناب و خالص ایرانی باشد تا الگو برداری از بسته بندی های غربی صورت نگیرد .

    علیرضا مصطفی زاده عضو شورای علمی تخصصی بسته ها و داور بخش حرفه ای در ادامه نشست، گفت :یکی از حرکت های خود جوش همین برگزاری فستیوالی تخصصی در مورد بسته بندی است. با عدم توجه نهاد ها و سازمان ها این نیاز احساس شد و این جشنواره شکل گرفت.

    وی افزود: بسته بندی مسأله ای آمیخته با فرهنگ است وقتی بسته بندی در تیراژ بالایی مثل 40 هزار و 50 هزار چاپ میشود در بین مردم و در دسترس مصرف کنندگان است، جای خالی بسته بندی های معتبر خالی است.

    در جمع بندی و پایان نشست ایمان آل مظفر گفت : این حرکت عظیم را با تمام سختی ها و ناملایمتی ها ادامه میدهیم و برگزیده ها را به بازار صنعت و تولید معرفی خواهیم کرد ، نام طراح های برتر بر روی سایت «ویترین نمایش آثار طراحان بسته بندی ایران» یا «بسته ها» قرار میگیرد.

    در آخر لوگوی استدیوی بین المللی برگزاری ورکشاپ و همچنین پستر این نمایشگاه باحضور اساتید طراحی و بسته بندی رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت