مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران: عدم تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، خسارتی بزرگ برای شهر اصفهان است

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: احداث فاز اول پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان که در شهریور ماه سال ۹۴ توسط دکتر ظریف وزیر امور خارجه کلید زده شد، طبق برنامه اولیه مدت دو سال به طول می انجامید و در شهریور ماه ۹۶ افتتاح می شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران: عدم تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، خسارتی بزرگ برای شهر اصفهان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رسول محققیان در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: طبق برنامه های تدوین شده شورای چهارم شهر اصفهان و جلسات هیات مدیره شرکت نمایشگاه که با حضور سه نماینده از شهرداری اصفهان برگزار می شود، صحبت ها بر این بود که شهرداری اصفهان از نظر وضعیت مالی پروژه نمایشگاه بزرگ را تامین کند.

    وی با تاکید بر اینکه چند پارامتر مدیریت و برنامه ریزی، مشاهده و طراحی، پیمانکاران و کارفرما و تهیه و تامین مالی عوامل پیشرفت پروژه هستند، اضافه کرد: از اوایل آغاز عملیات اجرایی پروژه نمایشگاه بزرگ تا اواسط سال 95 تکمیل این پروژه جزء اولویت های اول تا پنجم شهرداری اصفهان قرار داشت اما از نیمه دوم سال 95 با خروج پروژه نمایشگاه بزرگ از فهرست 5 اولویت اول شهرداری اصفهان، عملیات اجرایی پروژه طولانی تر از روال برنامه ریزی شده پیش رفت.

    محققیان تصریح کرد: اگر روال تزریق منابع به پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان همچون روال نیمه نخست سال 95 پیش می رفت تا شهریور 96 فاز اول این پروژه به بهره برداری می رسید.

    وی افزود: قرار بود پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان تا پایان سال 95، 35 میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته باشد و شرکت نمایشگاه مجمع عمومی فوق العاده خود را در اسفند ماه 95 برگزار کند تا برای پروسه 6 ماهه اول سال 96 برنامه ریزی ها صورت پذیرد اما این وعده در مرداد ماه 96 محقق شد و مجمع عمومی فوق العاده در 6 شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: این پروژه همانند دیگر پروژه های بزرگ اصفهان از جمله مصلا، ورزشگاه نقش جهان یا مترو نیست که اگر به مرور زمان منتج به نتیجه شود خسارتی به بار نیاورد بلکه به طول انجامیدن تکمیل فاز اول این پروژه در مرحله ای که اکنون قرار دارد خسارت هنگفتی برای شهر اصفهان به بار می آورد.

    به گفته وی فضای باز پروژه هم اکنون به مرحله ای رسیده که در صورت تکمیل نشدن و آغاز بارش باران دچار فرسایش شدید خاک می شود و نیز محوطه سازی داخلی پروژه که اکنون 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اگر تا زمستان تکمیل نشود این میزان پیشرفت به صفر بر می گردد.

    محققیان با بیان اینکه برآورد اولیه برای هزینه های فاز اول پروژه مبلغ 100 میلیارد تومان بوده است، افزود: تاکنون از این مبلغ 37 میلیارد تومان محقق شده است.

    وی با اشاره به جلسات مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت نمایشگاه اصفهان که در سال جاری برگزار شده، اظهار کرد: تفاوت مجمع امسال با سال های گذشته در این بوده است که در سال های قبل تعدادی خرده سهامدار از شرکت های سهامی خاص یا تعاونی های استان هم در مجمع حضور داشتند اما امسال اکثریت سهام شرکت در اختیار دو سهامدار بزرگ یعنی شهرداری اصفهان با بیش از 62 درصد سهام و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان با 33 درصد قرار دارد.

    وی با بیان اینکه انگیزه حضور شهرداری در شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان به دلیل رسالت عمومی و ذاتی شهرداری در زمینه توسعه زیرساخت اشتغال و کسب و کار و جامه عمل پوشاندن به خدمات شهری بوده است، ابراز خشنودی کرد: مجمع عمومی عادی امسال شرکت با حضور 8/99 درصد از سهامداران برگزار شده است.

    محققیان با اشاره به تذکرهای متعدد خود در جلسات هیات مدیره شرکت نمایشگاه بر اهمیت تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ به عنوان مطالبه مردم شهر اصفهان، صنعتگران و کل کشور گفت: همواره معتقدم در این زمینه باید به رسانه ها و مردم پاسخ گو باشیم.

    وی با اشاره به جلسات مذاکره با دکتر نوروزی شهردار منتخب اصفهان و شورای پنجم شهر اصفهان گفت: در صورتی که افزایش سرمایه ای که در مجمع عمومی فوق العاده امسال تصویب شده توسط سهامداران بزرگ پروژه محقق شود، می توان فاز اول پروژه را در ابتدای سال 97 افتتاح کرد.

    وی با تاکید بر اینکه پروژه هم اکنون به مرحله ای رسیده که اگر تامین سرمایه نشود نابود خواهد شد، یادآوری کرد: اگر زمان را از دست بدهیم رقبا فضای نمایشگاهی را از ما می برند و برند اصفهان با تکمیل این پروژه مرتبط است.

    به گفته وی کشورهایی چون امارات متحده و ترکیه گوی سبقت را در صنعت نمایشگاه از ما ربوده اند و 30 سال گذشته را غافل بوده ایم و اکنون نیز شهر آفتاب پروژه رقیب اصفهان در این زمینه محسوب می شود که اگر پروژه نمایشگاه بزرگ کامل نشود از حیز انتفاع خارج خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان از خبرنگاران خواست که آنها نیز قرار گرفتن پروژه نمایشگاه بزرگ در اولویت های اول کار شهرداری را خواستار شوند تا زیرساخت های اشتغال توامان با توسعه شهرنشینی در اصفهان ایجاد شود.

    محققیان اظهار کرد: گردشگری در شهر زیرساخت توسعه است و اگر ماندگاری گردشگر در شهر کمتر از 48 ساعت باشد نه تنها سود و صرفه اقتصادی ندارد بلکه ضرر هم در پی خواهد داشت بنابراین لازم است پایداری گردشگر را به 3 تا 4 روز برسانیم و نمایشگاه یکی از کارآمدترین ابزاری است که در تحقق این مهم موثر خواهد بود.

    وی با اشاره به حضور 27 هزار مشارکت کننده در نمایشگاه های اصفهان در 5 سال گذشته گفت: اگر با حضور هر شرکت در نمایشگاه چهار نفر در غرفه حضور داشته باشند، بیش از 100 هزار نفر در نمایشگاه های استان اصفهان در 5 سال اخیر حضور داشته اند که حدود 50 درصد مشارکت کنندگان هر نمایشگاه غیراصفهانی اند بنابراین با تعداد بی شماری گردشگر مواجه خواهیم بود که بیش از چهار روز در اصفهان حضور خواهند داشت.

    وی تاکید کرد: این تعداد گردشگر که مطرح شد در فضای کنونی محل برگزاری نمایشگاه های اصفهان یعنی 3500 مترمربع رخ می دهد که اگر محل برگزاری به پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان منتقل شود به فضای 8500 متر مربعی تبدیل می شود.

    وی با اشاره به سند چشم انداز شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان که در سال 89 برای 15 سال آینده در قالب سه پروسه 5 ساله تدوین شده، اظهار کرد: در این سند تلاش کرده ایم به رویکردی فرایند محور دست یابیم و با درک و شناخت درست از رقبای داخلی و رقبای خارجی وضعیت خود را تعریف کنیم و تطبیق دهیم.

    وی تاکید کرد: در پروسه 5 ساله اولیه این سند که سال های 89 تا 94 بوده است، ثبت وقایع و فرایندها، ایجاد بانک متمرکز اطلاعاتی و یکپارچه سازی اطلاعات، بررسی رقبا، آموزش نیروی انسانی و گسترش تحقیقات بازار در شرکت طبق برنامه محقق شد و ارتقای برند نمایشگاه به عنوان یک برند معتبر کشوری و عضویت در انجمن جهانی نمایشگاه ها و توسعه برگزاری 10 پاویون جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها را نتیجه بخشید.

    محققیان با اشاره به برنامه 5 ساله دوم شامل سال های 94 تا 99 گفت: در این پروسه فاز اول پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان کلنگ زده شد و قرار است فضای نمایشگاهی این پروژه در این 5 سال تکمیل شود و با توجه به بازاریابی بخش خارجی شرکت، بیش از 10 درصد از مشارکت کنندگان نمایشگاه ها خارجی باشند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به ابلاغ سند اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 94، ادامه داد: سند چشم انداز شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با توجه به این سند و برنامه های توسعه چهارم و پنجم کشور و سند توسعه استان مورد بازنگری قرار گرفته و امیدواریم با این نگرش و تکیه بر حمایت های مدیران شهری، رسانه ها و منابع انسانی جوان و به روز شرکت به اهداف مورد نظر دست یابیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت