سیده فاطمه مقیمی در هشتمین اجلاس تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام مطرح کرد

زنان به‌دنبال فرصت‌های برابر در تمام سطوح مدیریت سیاسی و اقتصادی

عصر نمایشگاه- مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در هشتمین اجلاس تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام از توانمندی زنان می‌گوید. او معتقد است: زنان باید به دنبال مشارکت کامل و حضور مؤثر در جامعه باشند؛ باید فرصت‌های برابر برای مدیریت در تمامی سطوح تصمیم گیری در زندگی سیاسی، اقتصادی و عمومی داشته باشند.

زنان به‌دنبال فرصت‌های برابر در تمام سطوح مدیریت سیاسی و اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران ، هشتمین اجلاس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در مالزی برگزار شد؛ این نشست بین‌المللی با حضور و تأیید دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی برگزار شد. نمایندگان اقتصادی 50 کشور اسلامی در این نشست حضور داشتند. در اولین روز این نشست دو روزه، سیده فاطمه مقیمی و مریم سلطانی به عنوان زنان کارآفرین ایرانی سخنرانی کردند. مقیمی کاندیدای دریافت جایزه زنان کارآفرین جهان اسلام است.

    مقیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ابتدای این نشست درباره وضعیت مسلمانان روهینگیای میانمار می‌گوید و از مسئولیت‌های اجتماعی مجامع اقتصادی جهان اسلام و سازمان‌های بین المللی. موضوع سخنرانی مقیمی زنان کارآفرین در جهان اسلام است. اینکه قرآن چگونه به زن و جایگاه آن توجه کرده و حقوق زن را باره‌ها مورد اشاره و تاکید قرار داده است. در نگاه اسلام انسان‌ها هیچ برتری نسبت به همدیگر ندارند جز در تقوا و اعمال صالح آنها.

    عضو هیات رئیسه اتاق تهران سپس به قوانین کشورها اشاره می‌کند که چگونه زمینه را برای همکاری زنان فراهم می‌کند: در حوزه حقوق اقتصادی، تا مدت‌ها، هیچ قانونی از مالکیت زنان در اروپا حمایت نمی‌کرد. اما در اسلام و قوانین اسلامی این مالکیت و فعالیت اقتصادی و حفظ سرمایه اقتصادی برای زنان محترم شمرده می‌شد.

    او با اشاره به وضعیت نابرابری امروز زنان و مردان در جوامع امروز، تاکید می‌کند که این موانع و مشکلات را اسلام و قوانین الهی و قرآن به زنان تحمیل نکرده است؛ بلکه به دلیل عدم تعهد و عدم توجه به ذات قوانین به زنان تحمیل شده است.

    او تاکید می‌کند: زنان باید به دنبال مشارکت کامل و حضور مؤثر در جامعه باشند؛ باید فرصت‌های برابر در حوزه مدیریت در تمامی سطوح تصمیم‌گیری سیاسی، اقتصادی و عمومی داشته باشند.

    به گفته مقیمی باید در این راه زنان بتوانند با تکیه با توانمندی و تلاش خود زمینه را برای حضور حداکثری رد جامعه برای خود فراهم کنند. باید بتوانند زمینه را برای اصلاح نابرابری‌ها فراهم کنند و این راه جز با افزایش توانمندی، تعهد و مقاومت ممکن نخواهد بود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت