ناگفته‌های پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق

عصر نمایشگاه- پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی سوری با حضور ۴۳ شرکت، در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی دمشق برگزار شد.

ناگفته‌های پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایسنا، آرش شهدادی، مدیر روابط عمومی شرکت نوژن راد، نگاهی به این رویداد داشته است.

    یادداشت شهدادی را در ادامه می‌خوانید: نام سوریه این سال‌ها با جنگ و ویرانی توام شده است. در ذهن ما این نام گره خورده است با تصویر کشته‌شدگان و آوارگان فراوان، ساختمان‌های مخروبه و آبادی‌هایی که دیگر آباد نیستند. اما آنچه این روزها می‌شنویم خبرهای خوشی‌ است که حاکی از پیروزی‌های پی در پی ارتش این کشور بر تروریست‎هاست. شهرها و روستاهایی که یکی پس از دیگری از چنگال تروریست‌ها بیرون کشیده می‌شود و تلاش تازه‌ای آغاز می‌شود؛ تلاشی برای بازسازی سوریه. 

    دمشق حالا با پشت سرگذاشتن بیش از نیم‌دهه جنگ و آشوب چشم انتظار روزهای بهتر است.

    این نمایشگاه با حضور ویژه ایران در کنار 42 کشور دیگر توانست نتایج شگفت‌انگیزی به بار آورد. حال با هم نگاهی به حقایق ناگفته این رویداد می‌اندازیم:

    1. نمایشگاه بین‌المللی دمشق از پربازدیدترین رویدادهای جهان بود.

    این نمایشگاه با حضور بیش از 2 میلیون بازدیدکننده توانست یکی از پربازدید ترین نمایشگاه‌های جهان باشد. حضور این تعداد جمعیت در مرکز نمایشگاهی دمشق که حدود 20 کیلومتر از شهر دورتر است نشان از زیرساخت‌های مناسب این شهر برای برگزاری نمایشگاه‌های تجاری دارد.

    2. نمایشگاه بین‌المللی دمشق در کمال امنیت برگزار شد.

    تصور امنیت در کشوری که سال‌ها درگیر جنگ و آشوب بوده است، کمی دشوار به نظر می آید. هرچه رویداد در حال برگزاری از لحاظ زمانی کوتاه‌تر باشد به طبع ریسک اتفاقات ناگوار هم کاهش می‌یابد. عموما رسم است که نمایشگاه‌ها 3 تا 4 روز باشند؛ دولت سوریه اما به‌دنبال نشان دادن پیروزی خود رویدادی بزرگ و طولانی را برگزار کرد. طی 10 روز برگزاری این نمایشگاه هیچ یک از غرفه‌داران یا بازدیدکنندگان با تهدیدات تروریستی مواجه نشدند.

    3. ایران در این نمایشگاه حضور جدی داشت.

    ایران و سوریه از لحاظ تاریخی دارای روابط خوبی هستند. این روابط طی چند دهه اخیر و با روی انقلاب اسلامی بهتر از پیش هم شده است.

    ایران به عنوان یکی از حامیان سوریه حالا به دنبال سهم بزرگتری در بازار بازسازی این کشور است. پاوین ایران در این نمایشگاه به جرات یکی از بزرگترین و با شکوه‌ترین حضورهای ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی چند سال اخیر است. ایران با پاوینی به مساحت بیش هزار متر مربع توانست حضوری مقتدرانه و درخور نامش در این نمایشگاه داشته باشد.

    4. شرکت‌های ایرانی با حضور در این نمایشگاه قراردادهای بزرگی امضا کردند.

    ایرانی‌ها که حالا در دمشق از محبوبیت بالایی برخوردارند، از امتیازهای ویژه‌ای برای ورود به بازار این کشور دارند. در طی نمایشگاه اکثر وزیران و مسئولان دولتی سوریه از پاوین ایران بازدید کردند.

    داستان‌های موفقیت شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه، بزرگ و هیجان‌انگیز است. از قرار داد 5 ساله ایران تایر جهت صادرات لاستیک به این کشور به ارزش سالانه 1.5 میلیون دلار تا موفقیت‌های سایپا و ایران خودرو و بهین گستر اتکا و اوسینا و بسیاری دیگر که دعوت می‌کنم برای بیشتر خواندن این داستان‌های موفقیت به کانال تلگرامی تجارت با سوریه به نشانی t.me/syriatrade بپیوندید.

    5. ایران پس از موفقیت‌های حاصله در این نمایشگاه بدنبال حضور با شکوه در سایر نمایشگاه‌های معتبر این کشور است.

    پس از استقبال گسترده مردم و مقامات سوری از محصولات ایرانی در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق، ایران به‌دنبال افزایش سهم بازار خود در این کشور است. محصولات ایرانی سال‌هاست در سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با گشت زدن در خیابان‌ها و بازارهای دمشق خودروهای آشنای سایپا و ایران خودرو و محصولات کاله و میماس و ... دیده می‌شوند.

    نمایشگاه دیگری که ایران به‌دنبال حضور گسترده در آن است اواخر تابستان امسال به صورت بین‌المللی در دمشق برپا می‌شود.

    پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت در همین باره گفته است: "نمایشگاهی با عنوان "بازسازی سوریه" از 28 شهریور تا 1 مهر برگزار می‌شود که ایران برای شرکت گسترده در آن برنامه‌ریزی جامعی را در دست اقدام دارد."

    همچنین مهندس اوحدی مشاور معاون اول رییس‌جمهور در این باره اشاره کرد : "مساحت پاویون ایران در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‎‌المللی دمشق هزار مترمربع بود و در نمایشگاه آینده بازسازی سوریه حداقل 1500 متر به شرکت های ایرانی اختصاص می‌یابد."

    حال بخش خصوصی اقتصاد ایران باید با حضور در این نمایشگاه‌ها به دنبال افزایش سهم ایران در بازار سوریه باشند. همچنین امید است با حمایت مسئولان چالش‌های موجود در این مسیر به زودی برطرف شود و بتوانیم شاهد افزایش صادرات غیر نفتی به به این کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت