آغاز هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی در مالزی

عصر نمایشگاه- هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی امروز (چهارشنبه) در مرکز تجارت جهانی کشور مالزی در کوآلالامپور آغاز به کار کرد.

آغاز هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی در مالزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » به نقل از ایسنا، محمدرضا دیانی - رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی - در حاشیه مراسم افتتاحیه این رویداد پیرامون اهمیت و نقش چنین جوایزی در فعالیت و تعامل کشورهای اسلامی گفت: حضور ایران در این رویدادها راهگشای مسیرهایی است که نگاه محدود داخلی ما در ایران، آنها را بسته و قفل می‌بیند.

    دیانی ادامه داد: اگر اقتصاد بر مبنای نخبگان بخش خصوصی در ایران حکمفرما شود، برند ایران در جهان اسلام بی نظیر خواهد شد.

    وی تاکید کرد: از آن جا که در حال حاضر فضای سیاسی بین برخی کشورهای اسلامی دچار تنش است، این قبیل رویدادها بستر خوبی را برای حضور اقتصاد ایران در بازار کشورهای مختلف ایجاد می‌کند.

    هم‌چنین محمد راجا طلیب - مدیـر عامل مرکز تجارت بین الملل سـازمان همکاری اسـلامی - در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: خوشحالیم که کشور مالزی بار دیگر میزبان نمایندگان کشورهای اسلامی است و این کشورها با هدف توسعه روابط و ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های خود و با ملیت‌های مختلف گرد هم جمع شده‌اند تا ارتباطات تجاری خود را گسترش دهند. 

    رییس هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی ادامه داد: کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی یک رویداد به نام و تاثیرگذار و یکی از مهمترین رویدادهایی است که صنعتگران، سیاستگذاران، کارآفرینان، سرمایه گذاران و پژوهشگران را از بخش‌های مختلف دنیا زیر یک سقف گرد هم آورده تا فرصت‌ها و منافع موجود میان آنها را به اشتراک بگذارد. 

    وی تصریح کرد: اقتصاد جهانی در سال‌های اخیر دچار مشکلات و نوسان‌هایی شده که شاید جهان اسلام بیشترین تاثیر را از این نوسان‌ها پذیرفته است. چالش‌های ژئوپلتیک، ساختارهای اقتصادی وابسته به مسایل مذهبی، اقتصاد حلال، توسعه منابع انسانی و آموزش از جمله این چالش‌ها بوده است. از این رو این رویداد یک الگوی تجاری را برای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ارایه کرده و کشورها را به تجارت و تعاملات بین المللی، یافتن فرصت‌های جدید و فعالیت بیشتر تشویق می‌کند.

    وی افزود: کنفرانس‌های جانبی، جایزه نخبگان جهان اسلام، گردهمایی تجارت و اقتصاد آسیا و آفریقا، کنفرانس آموزش عالی کشورهای اسلامی، کنفرانس زیرساخت و سرمایه‌گذاری کشورهای اسلامی و کنفرانس زنان جهان اسلام از جمله بخش‌های رویداد امسال است که تحقق به این اهداف کمک می کند.

    راجا طلیب اضافه کرد: در این دوره اهمیت و توجه زیادی را به بخش تجارت و سرمایه گذاری در حوزه کشورهای آفریقایی معطوف داشتیم که یکی از وجه تمایزهای رویداد امسال خواهد بود.

    وی خاطر نشان کرد: این کنفرانس در خصوص الگوها و شیوه‌هایی بحث و تبادل نظر می‌کند که قرار است به زیرساخت‌های قوی و منابع کشورهای اسلامی برای پیشرفت و توسعه تبدیل شود و با توجه به نقش زنان در این مسیر امسال جایزه زنان کارآفرین جهان اسلام را نیز پیش بینی کردیم تا زنان موفق و برجسته کشورهای اسلامی را نیز معرفی و تشویق کنیم.

    هم‌چنین مدیر مرکز تجارت اسلامی کشور مالزی گفت: آن چه برای مرکز تجارت کشورهای اسلامی اهمیت دارد، ارتباط موثر اقتصادی کشورهای اسلامی با یکدیگر و هم‌چنین تقویت ارتباط با کشورهای غیر اسلامی است؛ بنابراین سعی داریم از این فرصت برای رشد و توسعه و بهبود شرایط استفاده کنیم.

    حسن حضینه افزود: این مرکز یک الگوی درست تجاری در اختیار کشورهای اسلامی قرار می‌دهد، اما محدودیتی برای به کارگیری این الگو وجود ندارد. ِ کما اینکه اکنون ما با کشورهای غیر اسلامی مانند کره، اسپانیا، فرانسه و ژاپن هم مذاکرات و ملاقات‌های خوب و زیادی ترتیب داده‌ایم. 

    وی ادامه داد: ارتباط با مردم و تجارت و اقتصاد وظیفه اصلی ما است و هر حرفه و تخصص و صنعتی در این میان نقش خواهد داشت بنابراین دیدگاه‌های سیاسی را کنار می‌گذاریم.

    مدیر مرکز تجارت اسلامی کشور مالزی تمرکز بر بازار آفریقا را رویکرد جدید مرکز تجارت کشورهای اسلامی دانست و افزود: مشکلاتی از قبیل حمل و نقل برای ورود به این بازار وجود دارد که با تجمیع ظرفیت کشورهای اسلامی قابل حل است و ما باید مذاکره و اتحاد بیشتری در این مسیر داشته باشیم.

    هم‌چنین مجید کرباسچی - دبیرکل مرکز تجارت بین الملل سازمان همکاری‌های اسلامی در ایران، عمان، ترکیه، عراق و امارات متحده عربی در حاشیه این کنفرانس اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی دبیرخانه این مرکز در ایران، در روز نخست این رویداد پنج سخنران ایرانی در میان سخنرانان اصلی رویدادهای جانبی حضور داشتند که سطح و نقش حضور ایران در این رویداد را نشان می‌دهد. 

    وی ادامه داد: در روزهای آتی نیز هیئت 35 نفره ایرانی از بخش‌های مختلف به ویژه بخش دانشگاهی با حضور نمایندگانی از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه خوارزمی و جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف این رویداد حضور خواهند داشت. هم‌چنین در بخش نمایشگاه، 300 مترمربع از فضای نمایشگاه شامل 16 غرفه به شرکت‌های ایرانی و پاویون ایران اختصاص دارد.

    کرباسچی با اشاره به حضور یک ایرانی در میان فهرست دریافت کنندگان جایزه نخبه جهان اسلام برای چندمین سال پیاپی اظهار کرد: خرسندیم که بار دیگر شاهد درخشش یکی از کارآفرینان برجسته ایرانی در جمع نخبگان جهان اسلام بودیم و توانمندی‌های کشورمان را در ابعاد مختلف این رویداد معرفی می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت