یک هفته با کتاب؛

انتصاب دبیر هفته کتاب و پایان کار جشنواره صنعت چاپ

عصر نمایشگاه- انتصاب دبیر هفته کتاب و برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ از جمله خبرهای مهم حوزه کتاب در این هفته هستند.

انتصاب دبیر هفته کتاب و پایان کار جشنواره صنعت چاپ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از مهر ، گزارش هفتگی «یک هفته با کتاب» این هفته 13 خبر دارد که 3 خبر آن بین المللی و 10 خبر دیگرش مربوط به رویدادهای داخلی حوزه کتاب و نشر هستند.

    در ادامه مشروح گزارش این هفته را می خوانیم:

    برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حوزه وارداتی ارشاد

    مراسم تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید حوزه وارداتی وزارت ارشاد صبح روز شنبه 25 شهریور با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    در این مراسم امین عارف نیا تودیع و محمدمهدی احمدی معارفه شد.

    جلیسه دبیر هفته کتاب شد

    طبق خبری که روز سه شنبه این هفته منتشر شد، مجید غلامی جلیسه، با حکم محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سمت «دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب شد.

    خرید جدید وزارت ارشاد از ناشران

    در جلسه 579 هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید 470 عنوان کتاب در 80 هزار و 50 نسخه به مبلغ شانزده میلیارد و صد و بیست و پنج میلیون و دویست هزار ریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.

    برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران

    مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران صبح سه شنبه 28 شهریور در مجموعه تالار وحدت برگزار شد و طی آن از 15 پیشکسوت چاپ، یک کارآفرین برتر و یک واحد چاپی نوآور این حوزه تقدیر به عمل آمد.

    آغاز ثبت‌نام ناشران برای نمایشگاه‌های استانی کتاب مهرماه

    موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از شروع ثبت‌نام ناشران سراسر کشور برای حضور در نمایشگاه‌های استانی کتاب در مهرماه خبر داد.

    در ماه مهر امسال برگزاری 2 نمایشگاه کتاب در استان‌های چهارمحال و بختیاری و گلستان پیش‌بینی شده است. نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری از 24 تا 29 مهر در شهرکرد و نمایشگاه کتاب گلستان از تاریخ 25 تا 30 مهر درگرگان برگزار می‌شود.

    رونمایی از پایگاه اینترنتی نقد داستان

    مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی نقد داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی بعد از ظهر روز سه شنبه این هفته با حضور نویسندگان، منتقدان و محمد سلگی سرپرست معاونت فرنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه تالار حافظ برگزار شد.

    رونمایی از کتاب «شراره های خورشید»

    کتاب «شراره های خورشید» نوشته گلعلی بابایی و حسین بهزاد با محوریت عملیات خیبر و شهید محمدابراهیم همت، که به تازگی توسط نشر 27 بعثت به چاپ رسیده، سه شنبه شب در تالار سوره مجموعه حوزه هنری رونمایی شد.

    انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره «کتاب و رسانه»

    فراخوان ارسال آثار برای شرکت در شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه دوشنبه این هفته توسط موسسه خانه کتاب منتشر شد. ستاد برگزاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شانزدهمین دوره این جشنواره را با هدف توجه بیشتر به کارکردهای رسانه در حوزه کتاب همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد کرد.

    در این جشنواره با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان خبره دو حوزه رسانه و کتاب، آثار رسانه‌ای انتشار یافته در زمینه کتاب و نشر بررسی می‌شود.

    انتشار فراخوان طراحی پوستر جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان

    نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان فراخوان طراحی پوستر و تندیس این دوره از خود را منتشر کرد. این فراخوان روز شنبه این هفته منتشر شد و به موجب آن، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، به منظور حمایت از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی، مسابقه‌ای به منظور طراحی پوستر و تندیس برگزیدگان این دوره از این جشنواره برگزار می‌کند.

    اعلام جزئیات داوری نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان

    دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان با اعلام آغاز رسمی داوری‌های این دوره از جشنواره، روز سه شنبه توضیحاتی را درباره داوری این دوره از جشنواره منتشر کرد.

    بر اساس توضیحات اعلام شده، در این دوره از جشنواره در بخش‌های داستان نوجوان، داستان کودک و خردسال، کتاب‌های علمی و آموزش ویژه خردسال و علمی و آموزشی ویژه نوجوانان وکتاب های شعر خردسال شعر کودک وشعر نوجوان به داوری محتوای آثار احصا شده در دبیرخانه جشنواره خواهد پرداخت.

    حاشیه سازی خاطرات هیلاری کلینتون

    کتاب «چه اتفاقی افتاد» هیلاری کلینتون در 512 صفحه، تنها ساعتی پس از انتشار با صدها نقد و امتیاز یک ستاره روبه روشد و آمازون در واکنش به این رفتار، همه این امتیازها را حذف کرد.

    در این کتاب کلینتون از آنچه در کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 رخ داد نوشته است. این کتاب که سه‌شنبه گذشته وارد بازار کتاب شد تا چهارشنبه صبح با بیش از 1500 نقد در سایت آمازون روبه روشد که به این کتاب امتیاز یک ستاره به معنی پایین‌ترین امتیاز را داده بودند.

    معرفی جایزه کتاب ملی آمریکا 2017

    با انتشار فهرست اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در سال 2017 یکی از مهمترین جوایز ادبی آمریکا در جستجوی برندگانش است. امسال 394 کتاب بررسی شدند تا توسط گروه داوران فینالیست‌ها انتخاب شوند.

    در فهرست بخش ادبیات داستانی دو تن از برندگان پیشین این رقابت جای گرفته‌اند که شامل جسمین وارد برنده جایزه داستانی کتاب ملی آمریکا در سال 2011 و جنیفر ایگان است که فینالیست این بخش در سال 2001 بود. در عین حال نامزدهای بخش غیرداستانی، شعر و ادبیات نوجوان نیز معرفی و در مجموع 40 نامزد در مرحله اول معرفی شده‌اند.

    معرفی نامزدهای جایزه گیلر

    این هفته همچنین، فهرست بلند جایزه گیلر که از جوایز معتبر ادبی کاناداست، شامل اسامی 12 کاندیدای اولیه این رقابت اعلام شد.

    امسال 12 رمان و مجموعه داستان کوتاه در فهرست اولیه این رقابت جای گرفته‌اند که از میان 112 کتاب ارسال شده از سوی 73 ناشر در سراسر کانادا، انتخاب شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت