تولید ۱۰۰محصول شناسنامه‌دار در حوزه نانو پزشکی

عصر نمایشگاه- « تولید ۱۰۰محصول شناسنامه‌دار در حوزه نانو پزشکی» ، «برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه زیست فناوری به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شد» ، «زنجیره‌ تجاری‌سازی هدف نمایشگاه» و «موفقیت زمانی است که علم تبدیل به ثروت شود» از اخبار مهم معاونت علمی در هفته گذشته است.

تولید ۱۰۰محصول شناسنامه‌دار در حوزه نانو پزشکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران, سید مهدی رضایت‌ عضو گروه‌ علوم پایه پزشکی فرهنگستان‌ و مدیر کارگروه‌ توسعه نیروی انسانی‌ ستاد فناوری نا‌نو اظهار کرد: در حوزه فناوری نانو‌ ما سند 10 ساله داریم‌ و امیدوار هستیم که بتوانیم‌ حاصل زحمات‌ همکاران در این حوزه را در زندگی مردم و تولید ثروت‌ شاهد باشیم‌.

    وی بیان کرد: ما در تولید علم در ابتدای دوره 10 ساله جایگاه 57 در دنیا را داشتیم ولی اکنون در سال 2016 میلادی با بیش از هشت هزار و 300 مقاله ISI رتبه ششم را کسب کردیم‌ و در سال جاری 2017 میلادی‌ تا ماه آگوست‌ با بیش از پنج هزار و 800 مقاله ISI تاکنون رتبه پنجم را به دست آوردیم؛  پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم رتبه چهارم را کسب کنیم‌.

    برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه زیست فناوری به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شد

    مصطفی قانعی، دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری اظهار داشت: ما در ستاد توسعه زیست فناوری برای تحقق اقتصاد مقاومتی مکاتباتی با آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری داشته‌ایم و برای این امر یک برنامه مشخصی تدوین کرده‌ایم.

    وی با اشاره به یکی از موارد این برنامه اظهار داشت: چنانچه یک وام قرض الحسنه‌ای وجود داشته باشد و به حوزه زیست فناوری اختصاص یابد می‌توانیم برای کشور ارز آوری زیادی ایجاد کنیم. این کار شدنی است و جنبه حمایتی دارد.

    رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری در این ستاد ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که زیست فناوری می‌تواند نقش آفرین در کشور باشد راه آن را مشخص کرده‌ایم.

    زنجیره‌ تجاری‌سازی هدف نمایشگاه زیست فناوری

    مصطفی قانعی‌ دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری‌ معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: اهمیت زیست فناوری در این است که می‌تواند‌ باعث افزایش اشتغال و رفع مشکلات زیست محیطی کشور شود.

    دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری‌ معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه زیست فناوری هر دو سال یک بار برگزار می‌شود،گفت: این نمایشگاه امسال از 27 الی 29 شهریور در مصلی‌ تهران برگزار می‌شود، از سال 89 این نمایشگاه تأسیس شده است که در ابتدا تنها 160 شرکت در آن حضور داشتند اما امروزه‌ تعداد آن 63 درصد رشد کرده است و ما چشم‌انداز بسیار خوبی را نیز در آینده در این حوزه خواهیم داشت‌.

     

    تحول صنعت هوایی کشور در گرو عملکرد بخش خصوصی

      سورنا ستاری معاون علمی و فناوری افزود:صنعت هوایی یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی و فناوری است و ضمن اینکه در چهار سال گذشته به صورت جدی پیگیر این حوزه بودیم در چهار سال آینده نیز بر روی تجاری‌سازی توانمندی های فناورانه این حوزه توجه ویژه خواهیم داشت.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری سرریز و برون سپاری توانمندی‌های دولتی و نظامی صنعت هوایی در عرصه تجاری به دست بخش خصوصی را به عنوان ضرورت حیاتی این عرصه عنوان کرد و افزود : ظرفیت ها و توانمندی های قابل توجهی در ابعاد دولتی و نظامی و دولتی صنعت هوایی کشور وجود دارد اکنون زمان آن فرا رسیده است که با برون سپاری توانمندی های این حوزه به بخش خصوصی و عرصه هوایی کشور به دست شرکتهای دانش بنیان و فناور متحول می شود.

    درخواست سرمایه گذاران خارجی برای انتقال علم و فناوری از ایران

    مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس اظهار کرد: سرمایه گذارانی در غالب هیئت‌های خارجی به نمایشگاه زیست فناوری ایران آمدند که همگی خواستار انتقال علم و فناوری ایران به کشورهایشان بودند.

    وی ادامه داد: عمده این سرمایه گذاران خارجی از کشور‌های همسایه آمده اند و  بیشترین میزان معاملات با آنها بوده و  بازار ما با این کشور‌ها همسو و همکار است.

    موفقیت زمانی است که علم تبدیل به ثروت شود

    محمدرضا مخبر دزفولی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: خوشبختانه ما در حوزه زیست فناوریدر منطقه اول هستیم اما متاسفانه در تحول علم و دانش باید تلاش‌ بیشتری از خود نشان دهیم.

    مخبر دزفولی با بیان اینکه ما در تولید علم و فناوری نوین و همچنین های‌تک با کشورهای پیشرفته خیلی فاصله داریم گفت: اما خوشبختانه کارگزاران علمی ظرفیت‌های بالقوه بالایی دارند که باید بالفعل تبدیل شوند.

    وی با بیان اینکه در مسئله های‌تک و فناوری‌ نوین باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم افزود: رتبه کشور در تولید علم چهاردهم دنیا قرار دارد و موفقیت زمانی حاصل می‌شود که علم به خلق ثروت برسد و باور مردم را در خصوص محصولات بایوتک قوی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت