معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد

افتتاح نمایشگاه و جشنواره حکایت فرهنگ شهر در شیراز

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: نمایشگاه و جشنواره حکایت فرهنگ شهر ۲۷ اسفند ماه در محور حافظیه افتتاح می‌شود.

افتتاح نمایشگاه و جشنواره حکایت فرهنگ شهر در شیراز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،احمد همتی اظهار داشت: تبلیغات شهری با محتوای اشعار سعدی و حافظ در پل‌های هوایی، بیلبوردها، استندهای شهری آغازشده و همچنین اطلاع‌رسانی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در طول ایام نوروز با همراهی اصحاب رسانه، صداوسیما، پخش تیزرهای تلویزیون شهری با موضوع نوروز صورت می‌پذیرد.

    وی از برگزاری مراسم تحویل سال در جوار قبور شهدای گمنام در دارالرحمه شیراز همراه با دعای توسل خبر داد و اضافه کرد: بیست و هفتم اسفند آیین افتتاح نمایشگاه و جشنواره حکایت فرهنگ شهر شامل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، نمایش آثار و صنایع‌دستی در مقابل آرامگاه حافظیه، نمایش‌های آیینی و سنتی، پرده‌خوانی، نقالی و موسیقی سنتی در حافظیه برگزار شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

    همتی اضافه کرد: در نخستین روز نوروز آیین افتتاح نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در محل باغ جنت برگزار می‌شود که شامل برنامه‌هایی از قبیل نمایش آداب و سنن، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی اقوام مختلف از استان‌های فارس، زنجان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان خواهد بود.

    برگزاری تورهای گردشگری در کمپ‌های نوروزی زیباشهر، باغ جنت در دو مسیر برای بازدید 12 اثر تاریخی، مذهبی و گردشگری و کمپ نوروزی دیگر موضوعی بود که همتی به آن اشاره و بیان کرد: برپایی ایستگاه فرهنگی در کمپ‌های نوروز شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزش شهروندی، سلامت شهروندی، عفاف و حجاب، امربه‌معروف و نهی از منکر، پاسخ به شبهات دینی، راهنمای میهمانان نوروزی، توزیع بروشورهای آموزش شهروندی، نمایشگاه کتاب، اجرای مسابقات ورزشی، تفریحی، سرگرمی ویژه بزرگ‌سالان و کودکان در کمپ زیباشهر و باغ جنت از برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای این ایام است.

    برپایی نماز جماعت در کمپ‌های نوروز، پاسخگویی به شبهات مذهبی و احکام شرعی، اسکان مسافران نوروز در بیش از 12 سالن ورزشی سرپوشیده معاونت فرهنگی و اجتماعی، پیش‌بینی نصب یک‌هزار و 500 چادر و اقامت 8 هزار نفر در هر شب از دیگر نکاتی بود که همتی در این جلسه برشمرد.

    معاون شهردار شیراز در ادامه برخی تفاوت‌های برنامه‌های فرهنگی نوروز سال 94 و نوروز سال جدید را برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه همسایگان حافظ برای معرفی مشاهیر مدفون در حافظیه، برگزاری جشنواره خوراک فارس از موارد خاص در فهرست برنامه‌های امسال است ضمن این‌که در تنظیم برنامه‌های فرهنگی نوروزی بر اساس خواست میهمانان عمل شده است.

    راه‌اندازی اتوبوس گردشگری رایگان در اماکن گردشگری

    در این جلسه مدیر امور زیارتی و گردشگری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز نیز به بیان برخی موارد پرداخت و گفت: برنامه‌های فرهنگی نوروز شامل تورهای گردشگری متعدد است که در چند بخش برگزار می‌شود از جمله خط واحد گردشگری رایگان در نظر گرفته‌ شده که شاهچراغ، مجموعه زندیه، باغ ارم، هفت‌تنان، حافظیه، جهان‌نما و بازگشت این مسیرها را پوشش می‌دهد.

    جواد غریب‌زاده افزود: در تمام مراکز زیر پوشش شهرداری راهنما مستقر شده تا این مراکز بیشتر معرفی شود و در این راستا از کمپ‌ها 9 مسیر مشخص و مناطق کمتر معرفی‌ شده شیراز با تورهای نیم روزه معرفی خواهد شد.

    به گفته وی، حافظیه بیشترین گردشگر را در سراسر کشور دارد و از این نظر برای معرفی اماکن کمتر معرفی‌شده ظرفیت خوبی است و در همین مسیر گالری خیابانی برای ارائه اطلاعات آثار کمتر شناخته‌شده شیراز راه‌اندازی می‌شود که در آن مواردی از جمله نام اثر، نحوه بازدید و ساعات کار مکان گردشگری موردنظر در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

    غریب‌زاده ابراز داشت: معرفی مشاهیر شیراز و آداب و سنن آن در قالب نمایشگاه‌های متعدد در این ایام مدنظر است و با تعامل خوبی که با سایر دستگاه‌های فرهنگی برقرار شده و مواردی از قبیل طب سنتی و طب قرآنی در نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت