هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه سکو شرکت کردند

عصر نمایشگاه- بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایا مسکو به مدت ۴ روز در میدان سرخ شهر مسکو برگزار شد و هنرمندان ایرانی برای نخستین بار در آن شرکت کردند .

هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه سکو شرکت کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری مهر،  سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری؛ نمایشگاه  صنایع  دستی مسکو که یکی از قدیمی ترین نمایشگاه کشور روسیه محسوب می شود همچون نگینی با  بخش های متنوعی چون صنایع دستی، هدایا،   غذاهای سنتی و سوغات در جذب مخاطب  از گردشگران داخلی و خارجی بر جاذبه های گردشگری این شهر افزود.

    پویا محمودیان مدیر کل دفتر صادرات  معاونت صنایع دستی در ارتباط با  حضور و مشارکت هنرمندان صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گفت : 7 هنرمند ایرانی  برای اولین بار در این نمایشگاه به عنوان معرفی کنندگان هنر و تمدن ایرانی خبرداد که اعلام نمودند 7  نفر هنرمند صنایع دستی در رشته های خاتم کاری، پارچه قلمکار، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، طراحی نقش حنا و سوزن دوزی  از 5 استان تهران، اصفهان، مازندران، هرمزگان، خراسان در این نمایشگاه در کنار کشورهای مختلف به رقابت پرداختند.

    وی اظهار کرد:  این نمایشگاه با همکاری دفتر صادرات  و تلاش مجدانه دفتر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛  هنر و صنایع دستی ایرانی را که ماحصل دسترنج هنرمندان این سرزمین است در فضایی بالغ بر 70 متر مربع  به نمایش گذاشته است.

    مدیرکل دفتر صادرات  افزود:  در طول برگزاری نمایشگاه خانم ریما باگیروا مدیر نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایا مسکو ضمن بازدید و ابراز خرسندی از حضور هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه خواستار حضور مداوم جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شد و از هنرمندان مشارکت کننده با اهداء  لوح قدردانی کرد.

    او ادامه داد: هنرمندان ایرانی مشارکت کننده در نمایشگاه که با استقبال بی نظیر بازدید کنندگان مواجه بودند به نمایشگاه المپیک که از  3 تا  6 نوامبر سال جاری میلادی برگزار می شود دعوت شدند.

    محمودیان تاکیدکرد:  به دلیل همجواری این مرکز نمایشگاهی با مسجد جامع مسکو و حضور گسترده مسلمانان روسی به عنوان بازدیدکنندگان اصلی  ؛ این نمایشگاه می تواند مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی مذهبی نیز باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت