باشکوه ترین پایان برای رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷، برگزاری نمایشگاه کتاب است

عصر نمایشگاه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: بهترین و باشکوه ترین پایان برای رویداد مشهد ۲۰۱۷، پرداختن به موضوع کتاب و ترویج کتابخوانی از طریق برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت ارائه تولیدات ناشران جهان اسلام است.

باشکوه ترین پایان برای رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷، برگزاری نمایشگاه کتاب است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا، سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مشهد افزود: امسال مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و 170 برنامه بین المللی برای آن تدوین گردیده است.
    وی اظهار کرد: در این راستا 100 برنامه اجرا شده و تا پایان سال میلادی جاری نیز 70 برنامه دیگر برگزار خواهد شد.
    وی گفت: یکی از برنامه های باقیمانده رویداد مشهد 2017، برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب با عنوان 'ناشران جهان اسلام' در این شهر است که در نظر داریم این رویداد همزمان با جشنواره ملل، پایان بخش برنامه های رویداد مزبور در سال 2017 باشد.
    معاون استاندار خراسان رضوی افزود: از آنجا که نوزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد همزمان با رویداد فرهنگی مشهد 2017 می باشد، لذا ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه از 57 کشور جهان اسلام و همچنین ناشران کتاب های دینی کشورهای غیراسلامی هستند.
    وی با تاکید بر ارتقای کیفیت نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد اظهار کرد: در این نمایشگاه باید همه اقشار جامعه پوشش داده شوند و کتابها برای همه اقشار باشد.
    وی گفت: هم اکنون در استان خراسان رضوی کتاب های لازم برای قشر نوسواد وجود ندارد و این مشکلی است که با برپایی نمایشگاه های کتاب قابل رفع است.
    حسینی افزود: برای ارتقای کیفیت نمایشگاه باید برای هر 28 شهرستان استان، غرفه هایی در نظر گرفته شود تا رقابت فرهنگی ایجاد گردد.
    وی ادامه داد: طرح هفته فرهنگی شهرستان ها با محوریت مشهد از برنامه هایی است که اجرای آن اخیرا آغاز شده و بهتر است در کنار نمایشگاه کتاب مشهد، غرفه های مربوط به شهرستان های خراسان رضوی هر یک نماد فرهنگی یا تاریخی خود را به نمایش بگذارند.
    وی اظهار کرد: برگزاری شبهای فرهنگی برای هر شهرستان به عنوان برنامه های جنبی نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد نیز می تواند به ارتقای کیفیت این رویداد فرهنگی بیانجامد.
    معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری نظرسنجی در زمان برگزاری نمایشگاه نیز می تواند مبین نقاط ضعف و قوت این رویداد فرهنگی و ارتقای کیفیت آن برای سالهای آینده باشد.
    وی افزود: باید زنجیره فرهنگ کتابخوانی را در این استان ترسیم کرد که حلقه های این زنجیره از کتاب آغاز می شود و با نمایشگاه پایان می پذیرید لذا نمایشگاه کتاب باید محلی برای تبیین همه حلقه های این زنجیره باشد.
    وی اظهار کرد: بهترین زمان برای برگزاری این نمایشگاه 9 تا 17 آذر ماه همزمان با هفته وحدت و بهترین مکان برگزاری آن، محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد است.
    حسینی گفت: تاریخ مزبور مصادف با آخرین روزهای رویداد فرهنگی مشهد 2017 است که سازمان آیسسکو نیز بر محوریت وحدت و تعامل و گفت و گو بین کشورهای اسلامی در این رویداد تاکید دارد.
    وی افزود: جشنواره ملل نیز همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار می شود که پایان بخش برنامه های رویداد فرهنگی مشهد 2017 خواهد بود.
    وی اظهار کرد: از سوی دیگر 16 آذرماه، روز دانشجو است و برگزاری نمایشگاه کتاب در آن ایام می تواند به نوعی نشان دهنده توجه به نیازهای دانشجویان و پاسخگویی به آنها باشد.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نمایشگاه کتاب مشهد بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه این استان می باشد که امسال با توجه به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، این نمایشگاه با عنوان 'ناشران جهان اسلام در مشهد، پایتخت فرهنگ اسلامی' برگزار می شود.
    سید سعید سرابی افزود: امسال 100 درصد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد بر عهده تشکیلات صنفی و خصوصی از جمله شرکت تعاونی ناشران و خانه مطبوعات خراسان رضوی خواهد بود.
    وی اظهار کرد: جشنواره ملل که آخرین برنامه از سری برنامه های رویداد فرهنگی مشهد 2017 می باشد، در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار خواهد شد تا جریان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در نمایشگاه مزبور برقرار باشد.
    وی گفت: نمایشگاه کتاب مشهد دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کشور است که ناشران بسیار از استان های مختلف در آن شرکت می کنند و امسال با هدف افزایش کیفیت این رویداد فرهنگی تلاش شده است بدون نگاه به میزان کمی، از حضور ناشران تخصصی و مطرح در کشور بهره گرفته شود.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عرضه کتابهای برجسته و متنوع و مناسب با نیاز هر قشر، ارائه فعالیت های جانبی بهتر و پرمحتوا و توجه به موضوع معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را از دیگر برنامه ها برای ارتقای کیفیت نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در سال جاری برشمرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت