ایران پلاست پنجمین نمایشگاه بزرگ پتروشیمی جهان

عصر نمایشگاه- رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران از نمایشگاه ایران پلاست پنجمین نمایشگاه بزرگ پتروشیمی جهان است.

ایران پلاست پنجمین نمایشگاه بزرگ پتروشیمی جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش، سیدرحیم مقیمی اصل از کاهش ضریب مالیاتی تولید و توزیع خبر داد و گفت: با تلاش‌های مستمر توانستیم ضریب مالیاتی تولید را از 12 به 8 و ضریب توزیع را از 5 به یک و نیم برسانیم که برای فعالیت صنعت کشور بسیار خوشایند بود.

    رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران تصریح کرد: اتحادیه پلاستیک در سال 45 تاسیس شد و در هر چهار سال انتخابات دوره‌ای این اتحادیه، روسای آن فعالیت‌های شاخصی داشته‌اند و بواسطه خدمات ارزنده شان توانسته‌اند برای دوه‌های متوالی این عنوان را حفظ کنند.

    وی با اشاره به فعالیت‌های دلسوزانه این اتحادیه در دوران جنگ اظهار کرد: خدماتی چون خرید 43 دستگاه کامیون و آمبولانس و ساخت یک مدرسه در تربت از جمله فعالیت‌های اجتماعی این نهاد بوده است.

    مقیمی اصل افزود: در مدت ده سال خدمت در این تشکل نهایت کوشش خود را در راستای حل مشکلات اعضا کرده ام و در این راه معاونت مجموعه هم نقش بسیار پررنگی‌اند.

    این فعال صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: اتحادیه پلاستیک طبق قانون و بر اساس اساسنامه مدون مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در راستای صدور مجوز فعالیت به اعضا و در کمیسیون‌های دارایی مجلس، وزارت کار، جلسات پتروشیمی و نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا فعالیت چشم گیری دارد.

    رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران اذعان داشت: اعضا اتحادیه در پیشبرد اهداف آن نقش مهمی ایفا می‌کنند و گاهی ایرادهای کار ما را شناسایی و گوشزد کرده‌اند. ما بر اساس تذکرات اعضا درصدد رفع برآمده و این تعامل کمک بسیاری به هر دو طرف داشته است.

    وی در تشریح اقدامات مهم این تشکل با اشاره به بحث مالیات‌ها خاطرنشان ساخت: در مقوله مالیات با تلاش‌های مستمر موفق به برگشت برخی مالیات‌های اخذ شده شدیم که به ناحق به افراد تعلق گرفته بود.

    مقیمی اصل گفت: دغدغه اصلی و مهم دیگر ما بحث نوسان و تامین مواد اولیه از طریق پتروشیمی هاست چون بسیاری از تولیدکنندگان پلاستیک برای خوراک خود از پتروشیمی‌ها تغذیه می‌کنند و این مواد اغلب فصلی وبر اساس وضعیت آب و هوایی متفاوت است.

    وی افزود: از دیگر معضلات ما خام فروشی بیش از حد است در برخی موارد شاهدیم که حتی مواد اولیه به کشورهای خارجی و همسایه با قیمت‌های مناسبتری صادر می‌شود و تولید‌کنندگان بازار داخلی همان مواد را با قیمت به مراتب باالاتر می‌خرند.

    مقیمی اصل اظهار کرد: این امر سبب ی شود تولیدکنندگان ما توان رقابتی خود را از دست بدهند، چون کشوری مثل چین مواد اولیه ارزان را از ما دریافت و با ناخالصی و با قیمت گرانتر به ما می‌فروشد، در چنین بازاری قطعا ادامه و بقا برای یک تولیدکننده بسیار دشوار است.

    رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون تهران تاکید کرد: اگر برای این بی‌برنامگی‌ها در صادرات مواد اولیه و مشکلات دیگر این صنعت چاره‌ای اندیشیده نشود به‌تدریج شاهد تعطیلی واحدها فعال این مادر صنعت، یکی پس از دیگری خواهیم بود.

    این فعال اقتصادی کشور گفت: برخی معافیت‌ها و استثناهایی قانونی که بعضا برای پتروشیمی کشور در نظر گرفته می‌شود مشمول یک واحد تولیدی نمی‌شود این نگا به ضرر تولید داخلی، اقتصاد و صادرات کشور است.

    مقیمی اصل یادآور شد: تمام این مشکلات نگاه دقیق تر را ایجاب می‌کند به خصوص از سوی گمرک کشور که مبادی ورودی و خروجی را تحت کنترل دارد.

    مقیمی اصل در خصوص وضع مالیات بر درآمد برای فعالان این صنعت متذکر شد: حتی اعمال مالیات بر درآمد هم برمبنای درآمد سال‌های پیش است، در حالیکه همانگونه که از اسم آن پیداست مالیات باید بر درآمدی که در همان سال محقق شده اعمال شود.

    این فعال اقتصادی گفت: تولید ما سه سال در رکود به سر می‌برد، در حالیکه این واحدهای تولیدی همه سرمایه ملی محسوب می‌شوند و اگر از این سرمایه بهره نبریم ار بین خواهد رفت.

    وی با اشاره به قدرت کلام مراجع تقلید در کشور گفت: در این مورد مراجع تقلید ما می‌توانند ورود پیدا کنند، زیرا کشور ما اسلامی است و می‌توانیم از فتوای این قشر برای ممنوعیت و حتی حرام اعلام کردن قاچاق کالا بهره‌مند شویم.

    وی با اظهار امیداری نسبت به اعمال سیاست هایی جهت خروج از رکود از سوی دولت دوازدهم گفت: ضرورت دارد دولت همانگونه که اصناف را در پیشبرد اهدافشان حمایت می‌کند از این صنعت هم حمایت کند چون این صنعت مظلوم واقع شده و آنگونه که مستحق نگاه ویژه بوده به آن پرداخته نشده است.

    مقیمی اصل گفت: مشکلات صنعت پلاستیک بر روی کالاهای دیگر هم صد درصد تاثیر خواهد داشت.

    وی با اشاره به جایگاه پنجم نمایشگاه ایران پلاست در میان نمایشگاه ههای بزرگ دنیا یادآور شد: امیداوارم بتوانیم در صادرات محصول هم رتبه پنجم دنیا را از آن خود کنیم و واردات کالای مشابه را به صفر برسانیم.

    مقیمی اصل افزود: با توجه به گستردگی و شمول این صنعت، نمایشگاه باید محلی برای بازدید تمامی اقشار اعم از مخاطبان تخصصی و عام باشد.

    وی گفت: نمایشگاه همچنین مکانی جهت عرضه تکنولوژهای نوظهور است و با توجه به جایگاه ویژه این صنعت در کشور در صورت حمایت دولت می‌توانیم رتبه دوم و سوم دنیا را در میان نمایشگاه‌ها کسب کنیم.

    مقیمی اصل با اشاره به ضرورت نگاه ملی از سوی سازمان‌های حمایت‌کننده صنعت کشور اظهار داشت: صداوسیما به عناون یکی از نهادهای تاثیرگذار می‌تواند رسالت خود را با انعکاس اخبار و رویدادهای مختلف صنعتی به بهترین شکل ایفا کند وصرفا در پی منافع مالی نباشد.

    وی با اشاره به دارا بودن دانش و مهارت کافی فعالان این صنعت گفت: این در حالی است که خانم‌ها هم در صنعت پلاستیک ما ایده‌ها خوب و جدیدی دارندو اگر تعرفه‌های بانکی 27 درصد در ازای تسهیلات این صنعت کاهش یابد، شاهد شکوفایی این ایده‌ها خواهیم بود.

    این کارشناس اقتصادی با گلایه از ساعت برگزاری نمایشگاه گفت: متاسفانه در برخی از سایت‌های نمایشگاهی حمایت‌های زیادی را از مشارکت‌کنندگان شاهد هستیم به عنوان مثال در برخی سایت‌ها ساعت برگزاری نمایشگاه از ساعت 8 صبح تا 10 شب ادامه دارد، ولی نمایشگاه بین‌المللی با وجود گستردگی مخاطبان در زمان کوتاه تری برگزار شده و قطعا باعث کاهش آمار بازدیدکنندگان تخصصی خواهد شد که اغلب از میان کارکنان فعال شرکت‌ها هستند.

    مقیمی اصل در تشریح فعالیت‌های خیریه صنف پلاستیک و هیات مدیره صنف انجام شده گفت: در طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) دو دستگاه کانسر برای شناسایی زود هنگام سرطان اهدا شد. در حال حاضر 14 دستگاه کانسر در دنیا وجود دارد که دو مورد از این دستگاه‌ها در ایران مورد بهره‌برداری قرار دارد.

    وی در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده با تلاش و همت این اتحادیه خاطرنشان کرد: کاهش ضریب مالیاتی تولید از 12 به 8 و ضریب توزیع از 5 به یک و نیم از مهم‌ترین اقدامات شاخص اتحادیه طی سه ماه اخیر بود که موجب فعالی خوشحال شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت