برخورد شدید با دولتی ها و غیردولتی هایی که کلاه سر دولت می گذارند

عصر نمایشگاه- وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کرد و ضمن قدردانی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های این افراد، بسیجی و هفته بسیج را نماد پایداری و ایستادگی کشورمان در جبهه‌های حق علیه باطل دانست.

برخورد شدید با دولتی ها و غیردولتی هایی که کلاه سر دولت می گذارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش، محمد شریعتمداری در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اعلام این مطلب اظهارکرد: امسال تقارن زیبای هفته بسیج را با دهه محرم داریم. بی‌شک خواستگاه فرهنگ بسیجی ما از فرهنگ عاشورایی نشات می‌گیرد. این تقارن زیباست و باید از جهتی فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و از جهت دیگر مصیبت بزرگ و جانگداز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران آن امام عزیز را تسلیت گفت.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که بسیج مدرسه عشق است و ما باید این موهبت الهی را دوست داشته باشیم. انقلاب اسلامی ما فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و نهضت اسلامی ما حوادث بزرگی را در سایه ایثارگری‌ها به چشم دیده است. جای جای سرزمین ما نه فقط در مرزها، هنوز هم نشانه‌های فراوانی از جانبازی و ایثارگری و کارهای شهادت طلبانه را دارد و این خاطرات هموراه برای ما زنده است.

    وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت افزود: صبر و شکیبایی معنایی از ایثارگری است و ایثارگری امروز ما صبر و شکیبایی در پاسداشت فرهنگ عاشورایی است. هدف بزرگ ما در طول 14 قرن پس از حماسه و ایثار و شهادت، پاسداری از این تاریخ غنی است. ما این هفته را گرامی‌ داشته و به روح پرفتوح تمام شهدای دفاع مقدس درود می‌فرستیم و امیدوار هستیم که بتوانیم در مسیر آنها گام برداریم.

    شریعتمداری ادامه داد: باید بدانیم که بسیج به عنوان یک روح خلاقانه و مبتکرانه می‌تواند در کالبد دستگاه‌های اجرایی کشور نفوذ داشته باشد. مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت در این مسیر مسئولیت سنگینی دارند.

    این مقام مسوول خاطرنشان کرد: نگاهی به آمارهای این مجموعه نشان می‌دهد که با وجود بیش از 8 هزار ایثارگر شامل رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های محترم شهدا، ضریب نفوذ بسیج در این وزارتخانه حدود 66 درصد است. یعنی 66 درصد از کارمندان ما اعلام آمادگی کردند که بسیجی وار فکر و عمل کنند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز یکی از هجمه‌های عظیم و اساسی نظام استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پس از شبیخون فرهنگی، هجمه‌های گسترده فرهنگی است. تحریم‌های ظالمانه یکی از همین موارد بوده که در قبال استقلال طلبی کشورمان به ما تحمیل شد.

    وی گفت: جهت ایجاد یک اقتصاد مقاومتی باید به دنبال حرکت‌های مجاهدانه بود. بسیج بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای تحقق این هدف است. همه مجموعه‌های ما باید تلاش کنند تا با روحیه بسیجی در مسیر توسعه گام بر دارند و به بیان شفاف تر حامی تولید ملی باشند.

    وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: ما باید به آنچه که تولید میکنیم مفتخر باشیم و در راستای فروش و بهبود آن بکوشیم و اگر از چیزی که داریم درست حفاظت کنیم آنوقت می‌توانیم به سطوح بالاتری از فناوری دست پیدا کرده و محصولی با کیفیت تر در اختیار مردم بگذاریم.

    شریعتمداری تصریح کرد: یکی دیگر از وظایفی که به صورت معکوس تولید ما را تحت تاثیر قرار داده، قاچاق است. ابتدا باید با اصلاح مقررات میزان تولیدات داخلی را به حدی برسانیم که کالای قاچاق امکان رقابت با کالای مشابه را نداشته باشد اما این مسیر را باید با حمایت طی کنیم.

    وی ادامه داد: در قدم اول نیاز است تا کالای قاچاق دیگر وارد کشور نشود و نیروهای مسلح ما در این زمینه باید کوشا باشند و بسیج به عنوان یکی از نیروهای نظامی کشور باید جلوگیری ورود کالای قاچاق به کشور را مسوولیت خود بداند. اما وظیفه دیگر بر عهده عموم مردم قرار دارد و آن هم استفاده از تولید ملی و عدم استفاده از کالاهای قاچاق و کالای خارجی است.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: اگر برای استفاده از کالاهای داخلی تلاش کنیم عملا پایه‌های تولید کشور را تقویت می‌کنیم. آمارها نشان می‌دهد که مصرف سالانه کیف و کفش و پوشاک در کشور بسیار بالاست و این در حالیست که تولید مشابه این اقلام را داریم. بنابراین باید بدانیم که برای مقابله با قاچاق و بهبود شرایط تولیدما باید خودمان اراده کرده و از کالای داخلی استفاده کنیم و اطرافیانمان را به استفاده از تولید داخلی تشویق کنیم حتی اگر محصولات داخلی نرخ بالاتر و کیفیت کمتری داشته باشد تا از این طریق تولید کشور را بهبود ببخشیم.

    شریعتمداری افزود: کشورهای غربی که صحبت از اقتصاد آزاد می‌زنند در گذشته محدودیت‌های بسیاری برای مردم خود می‌گذاشتند که بتوانند تولیدات شان را بهبود ببخشند. این درحالی است که ایران هیچ محدودیتی برای مردم قائل نشده است و تنها چند محدودیت تعرفه‌ای داریم تا بتوانیم از تولید داخل حمایت کنیم. ما باید محصولات خودمان را به جایگاه بزرگ و پیشین آنها برسانیم. برای مثال در سال‌های گذشته پارچه‌های کازرونی جایگاه بالایی داشت ولی امروز این جایگاه از بین رفته است.

    وی ادامه داد: موضوع سومی که روی آن تایید داریم؛ سلامت اداری است. حتما باید برخورد بسیار شدید با فساد در ادارات دولتی و غیردولتی که قصد کلاه گذاشتن سر دولت دارند، انجام شود. ابتدا باید دولت در این زمینه اقدام کند. در حال حاضر یکی از بزرگترین محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور فساد اداری است که در سیستم‌های کلان وجود دارد و باید با آن برخورد شود. متاسفانه گفته می‌شود که امروز برای انجام برخی کارهای قانونی هم باید رشوه پرداخت کرد.

    وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت تصریح کرد: تمام تلاشم را برای برخورد با فساد اداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌دهم و به هیچ عنوان قصد ندارم که از این موضوع دست بکشم. حفاظت از افراد فاسد؛ خیانت به مردم است و باید با آن نیز مقابله شود. البته نباید از کسی هم آبرویی برده شود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت