گفتگو با رئیس هیات مدیره شرکت بانیان امید:

نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین ایران، مدلی برای توسعه کسب و کار نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تهران ۱۴ الی ۱۷ مهر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در همین خصوص با شهنام سپاسدار رئیس هیئت مدیره شرکت بانیان امید برگزارکننده این نمایشگاه گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین ایران، مدلی برای توسعه کسب و کار نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه», جناب سپاسدار در خصوص این نمایشگاه توضیح بفرمایید!
    هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری تهران در حالی برگزار می‌شود که برگزارکننده تمام ادوار گذشته این رویداد شرکت بانیان امید بوده است و در واقع مانند کودکی این نمایشگاه را پرورش داده‌ایم و به این نقطه رسانده‌ایم. در طول سالیان برگزاری این رویداد اتفاقات زیادی روی داد که هر کدام در پیشبرد و پیشرفت این نمایشگاه اثرگذار بود و امروز شاهد برگزاری این نمایشگاه به این شکل هستیم. اخرین تغییر هم در همین دوره اعمال می‌شود و آن هم اضافه شدن نام آبکاری به نام اصلی این رویداد است.
    این تغییر نام به این معنا نیست که زیر گروه مشارکت کننده در نمایشگاه نبوده است بلکه در تمام ادوار گذشته حضور داشتند و اتفاقا از مهمترین زیرگروه‌ها هم محسوب می‌شدند. اما چون انجمن آن چند سالی است به صورت پاویون شرکت می‌کند و اصرار داشتند این عنوان در این گروه کالا در نمایشگاه مطرح شود، به سازمان درخواست داده شد که موافقت شد در راستای حمایت از این انجمن و صنف کلمه آبکاری به عنوان نمایشگاه اضافه شود.

    استقبال مشارکت گنندگان از این نمایشگاه چطور است؟
    این رویداد اکنون یک برند نمایشگاهی است و از درجه اعتبار خوبی برخوردار است به طوری که در تمامی سال‌های گذشته درخواست‌های مشارکت زیادی به دلیل نبود فضای کافی برای برپایی غرفه را رد می‌کردیم و امسال هم از این قاعده مستثنا نیست و تمام فضای نمایشگاهی مفید 12 هزار متر مربعی در نظر گرفته شده برای این رویداد جا نمایی شده‌اند و تمام مشارکت کنندگان محل برپایی غرفه خود را می‌دانند.
    در شرکت بانیان امید ما این امکان را در اختیار مشتریان و مشارکت کنندگان در رویداد خود قرار می‌دهیم که درست روز بعد از پایان نمایشگاه اعلام حضور خود را برای سال بعد داشته باشند و از همان زمان هم به ترتیب اولویت اعلام حضور می‌توانند محل برگزاری غرفه خود را مشخص کنند. اما امسال مشکلاتی در تقویم نمایشگاهی به وجود آمد که دو بار تاریخ نمایشگاه و یک بار هم سالن‌های اختصاص داده شده به این رویداد تغییر کرد و این حرکت موجب شد بعضی از مشارکت کنندگان ما امکان حضور پیدا نکنند. به عنوان مثال همه ساله شرکت‌های ترکیه‌ای در قالب پاویون در این رویداد شرکت می‌کردند و با توجه به تسهیلاتی که کشور ترکیه در اختیار مشارکت کنندگان قرار می‌داد، تعداد بیشتری شرکت در پاویون ترکیه حضور پیدا می‌کردند اما امسال به دلیل عوض شدن زمان برگزاری و نبود زمان برای پیگیری، شرکت‌های ترک به تنهایی در این نمایشگاه حضور دارند و پاویون ترکیه برپا نخواهد شد.
    همچنین در نمایشگاه هفدهم تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی رشد داشته است. از سال 92 که دولت آقای روحانی اداره امور را در دست گرفت، به خاطر احتمال توسعه روابط با کل دنیا از بخش‌های خارجی نمایشگاه خیلی استقبال شد. یعنی از سال 92 تا 95 یک رشد قابل توجه که پیش از آن سابقه نداشت، در بخش خارجی نمایشگاه به وجود آمد. به طور کلی رشد نمایشگاه‌ها چند درصد است چه از نظر متراژ، شرکت کننده داخلی، شرکت کننده خارجی اما در این چند سال ما شاهد رشدهای دو رقمی بودیم که تنها به خاطر فضای مثبت کسب کار به وجود آمد. انتظار داریم این روند رشد سریع کمی متعادل‌تر شود و به روند عادی خود برگردد.

    آماری در خصوص این نمایشگاه دارید؟
    بله ما این رویداد را در سال 80  در 4500 متر مربع فضای نمایشگاهی با بیش از 60 شرکت داخلی و حدود 10 شرکت خارجی برگزار کردیم و امروز که در آستانه برگزاری هفدهمین دوره هستیم متراژ نمایشگاه ما به بیش از 22 هراز متر مربع رسیده و بیش از 200 شرکت داخلی به همراه بیش از 120 شرکت خارجی مشارکت خواهند کرد که به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند.

    بعد بین‌المللی این نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    هر سال دو پاویون اختصاصی چین و ترکیه به همراه شرکت‌های خارجی دیگر از اقصی نقاط دنیا در این نمایشگاه مشارکت می‌کردند. امسال به دلایلی که عرض شد، پاویون ترکیه برگزار نخواهد شد و شرکت‌های ترک به همراه شرکت‌های دیگر کشورها به تنهایی در این رویداد حضور خواهند داشت و تنها پاویون اختصاصی چین را خواهیم داشت. از سویی، میزان حضور دیگر شرکت‌های خارجی نیز افزایش نشان می‌دهد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت