یک مسئول:

نمایشگاه کتاب باید به هفته فرهنگی با گرایش نشر مکتوب تبدیل شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب را باید به هفته فرهنگی با گرایش نشر مکتوب تبدیل و در نمایشگاه فعالیتهایی فراتر از فروش کتاب تعریف کرد.

نمایشگاه کتاب باید به هفته فرهنگی با گرایش نشر مکتوب تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از محمودرضا برازش در نشست شورای برنامه ریزی نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام گزارش داد: خراسان رضوی و مشهد در حوزه فرهنگی دارای ظرفیتهای زیادی است و می توان از این فرصت استفاده و فعالیتهای متنوع فرهنگی را در نمایشگاه کتاب برنامه ریزی و اجرا کرد.
    وی افزود: تنوع فعالیتهای فرهنگی در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد به جذابیت و کیفیت آن می افزاید و اگر جنبه فرهنگی و غیر فروش کتاب را پررنگ کنیم بطور قطع بحث فروش در نمایشگاه هم تقویت می شود.
    مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به بخش فعالیتهای جنبی نمایشگاه بسیار مهم است و فعالیتهای متنوع فرهنگی به جذب مخاطب و فروش کتاب کمک می کند. ناشری که می خواهد در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد جنبه اقتصادی نمایشگاه هم برایش حائز اهمیت است لذا اگر حضور ناشر در نمایشگاه صرفه اقتصادی نداشته باشد تمایلی به حضور در نمایشگاه نخواهد داشت و این موضوع به خصوص در مورد ناشران خارجی مصداق بیشتری دارد.
    وی افزود: خراسان رضوی جز استانهایی است که این ظرفیت ویژه را دارد که بطور مستقل می تواند نمایشگاه کتاب برگزار کند و باید به این ظرفیتها توجه شود.
    او به فرصت رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز اشاره و بیان کرد: باید از این فرصت استفاده و ظرفیتهای فرهنگی، نویسندگان و شخصیتهای علمی مشهد را معرفی کرد و حضور شخصیتهای فرهنگی و مسئولان در نمایشگاه نیز می تواند به جذابیت آن بیافزاید.
    مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به شهرستانهای استان را نیز حائز اهمیت توصیف و بیان کرد: شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز قابلیتهای فرهنگی بسیاری دارند و هر روز نمایشگاه می تواند به فرهنگ یک شهرستان اختصاص یابد و شهرستانهایی مانند نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد این ظرفیت را دارند.
    سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست بر حضور کیفی ناشران ملی و بین المللی در نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران تاکید و بیان کرد: هر سال در نمایشگاه مشهد ناشران خارجی حضور داشته اند اما امسال با توجه به این که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور ناشران خارجی پررنگتر و کیفی تر باشد.
    نوزدهمین نمایشگاه ناشران ایران با رویکرد بین المللی و با عنوان 'نمایشگاه ناشران جهان اسلام' ظرف نیمه دوم امسال در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود. پیش بینی شده این نمایشگاه با مخاطب بیش از 500 هزار نفر مواجه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت