ایران اکسپو مصداق حرکت خودجوش مردمی در فرمایشات مقام معظم رهبری

عصر نمایشگاه- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایران اکسپو ، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت خودجوش مردمی در زمینه های اقتصادی ،فرهنگی و خدماتی گفت : برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو مصداق سخنان مقام معظم رهبری در راستای حرکت خودجوش مردمی است و مطمئنا مردم هم از این نمایشگاه به دلیل افزایش صادرات و در پی آن ایجاد اشتغال بهره کافی را خواهند برد.

ایران اکسپو مصداق حرکت خودجوش مردمی در فرمایشات مقام معظم رهبری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایران اکسپو ، نبی هزار جریبی گفت : نمایشگاه ایران اکسپو به دلیل تخصصی بودن و حضور تجار و بازرگانان خارجی وتجربه برگزاری یک دوره نمایشگاه در سال 92، مطمئنا می تواند در زمینه صادرات کمک زیادی را به تولیدکنندگان داخلی وایجاد اشتغال کند

    هزار جریبی در خصوص صادرات سال 96 اظهار داشت :متاسفانه در سال 96 واردات بر صادرات غلبه کرده و شهرک های صنعتی تعطیل شده اند ولی با توجه به حمایت های دولت ،صادرات نسبتا رو به رشد است.

    نبی هزار جریبی با اشاره به اینکه بایستی کیفیت کالاهای صادراتی در حد بین المللی باشد عنوان کرد :کشورهایی که از ایران کالا وارد میکنند انتظاردارند کالایی  با کیفیت و دارای بسته بندی مناسب تهیه کنند که قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها هم باشد.

    به گفته هزار جریبی صادرات می تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار در کشور شود که از عوامل افزایش صادرات ، حمایت از تولیدات داخلی و  قیمت تمام شده پایین محصول را می توان نام برد.

    وی با بیان اینکه بایستی از تولیدات داخل حمایت شود گفت : منبع اصلی حمایت از تولیدات داخل ،تسهیلاتی است که دولت و بانکها در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند ولی متاسفانه سودهای کلان بانکی ،تولید کنندگان را زمین گیرکرده و میزان تولیدات را کاهش داده است.

    نماینده مردم گرگان وآق قلا افزود : دولت دوازدهم بایستی در بحث صادراتی ، قوی عمل کند و برای تولیدکننددگان مشوق های صادراتی از جمله کاهش سود تسهیلات قرار دهد.

    وی با تاکید بر اینکه بایستی اشتغال زایی در بخش صنعت و کشاورزی را افزایش داد ،گفت : برای اشتغال زایی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم  تا بتوانند با تجار خارجی رقابت کنند که بهترین راهکار ،برگزاری نمایشگاه و نشان دادن توانمدی های تولید کنندگان داخلی و دعوت از تجار خارجی است تا مستقیما با تولیدکنندگان داخلی ارتباط داشته باشند و بحث لابی و دلال ها حذف شود و از این طریق قیمت تمام شده محصول پایین بیاید.

    هزار جریبی معتقد است رکودی که در کشور ایجاد شده است دلیلش این است که قانون درست ایجاد نمی شود و روابط بر ضوابط حاکم است.بایستی برای از بین بردن این روابط و لابی ها ،شمشیر علوی را بیرون کشید و با خیانت کننده به مردم و بیت المال برخورد شدید شود.

    وی با اشاره به تاثیر نرخ ارز در اقتصاد و صادرات تصریح کرد : ثبات نداشتن نرخ ارز است ضرر های زیادی را به تولید کنندگان وارد کرده و در نتیجه آن تولیدات و اشتغال و صادرات کاهش پیدا کرده است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه  در خصوص برجام اظهار داشت : برجام مطمئنا تاثیر مثبتی در روابط خارجی داشته و در جهت منافع ملی بوده است ولی در این بین کشور آمریکا که همیشه با ایران مشکل داشته ، به این توافق پایبند نیست ولی بعد از برجام بسیاری از کشورها در زمینه های مختلف آمادگی نشان داده اند تا با ایران همکاری مشترک داشته باشند.

    وی با بیان اینکه بایستی امنیت سرمایه گذاران خارجی حفظ شود عنوان کرد : برای همکاری کشورهای خارجی با ایران مهمترین مسئله ایجاد امنیت برای سرمایه گذار خارجی است تا بتواند با خیال آسوده برای انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی وارد مذاکر ه شود که برای این منظور تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه مهمترین مسئله بود که مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل این معاونت را به وزارت خارجه داد..

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو کمک زیادی را به اقتصاد کشور می کند اظهار داشت : بایستی هر ساله این نمایشگاه برگزار شود و استمرار داشته باشد و ارتباط با کشورهاو تجار خارجی را حفظ کند و مطمئنا در این راه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت