نمایشگاه ایران اکسپو بستری برای افزایش صادرات غیر نفتی

عصر نمایشگاه- دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو گفت: یکی از دلایلی که باعث شد سال ۹۶ را به عنوان دومین دوره برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو انتخاب کنیم، نام گذاری سال به عنوان " اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال" از طرف مقام معظم رهبری است.

نمایشگاه ایران اکسپو بستری برای افزایش صادرات غیر نفتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از ایران اکسپو، احمد ایمانی در خصوص ایده برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو اظهار داشت: پس از تحقیق و بررسی رشد و توسعه کشورهای مختلف جهان در حوزه تجارت و صادرات به این نتیجه رسیدیم که برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی کمک زیادی را برای اقتصاد کشور است.

    ایمانی ادامه داد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی دنیا اگر کشور چین سه یا چهار پایه رشد اقتصادی برای رسیدن به قله اقتصاد دنیا داشته باشد یکی از این پایه های اقتصادی، نمایشگاه صادراتی گوانژو(کانتون فیر) می باشد که از سال 1957 و هرساله دو نوبت برگزار می شود.

    دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو در خصوص کمک به توسعه  صادرات غیرنفتی بیان کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت کالاهای ایرانی ،در ستاد برگزاری نمایشگاه برنامه ریزی و تصمیم گرفته شد که نمایشگاه  تخصصی صادراتی را  برای حمایت از صادرات غیر نفتی برگزار کنیم تا بتوانیم گامی در جهت افزایش صادرات کشور و کمک به تولید کنندگان داخلی برداریم.

    ایمانی درباره ی اولین دوره این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در سال 92 با حضور 467 صادر کننده برتر داخلی و 411 تاجر و بازرگان خارجی از39 کشور جهان به هزینه ستاد برگزاری ،دعوت شدند و از نمایشگاه بازدید کردند.

    وی در خصوص قرارداهای بین المللی در اولین دوره نمایشگاه اظهار داشت: قراردادهای خوبی در زمینه های مختلف از جمله سیمان،خودرویی،لاستیک،پتروشیمی،دارویی،صنایع دستی و...  بین تولید کنندگان داخلی و تجار خارجی منعقد گردید که درکل غرفه داران و بازدید کنندگان  از این نمایشگاه راضی بودند و از این جهت به نظر خود ما هم برای اولین دوره، نمایشگاه خوبی بود ولی مشکلاتی داشت که با برنامه ریزی های انجام شده ان شاء الله برای دوره دوم نمایشگاه ایران اکسپو این مشکلات برطرف خواهد شد.

    ایمانی در خصوص تاثیر برجام بر این نمایشگاه  گفت: بازتاب جهانی برجام را به صورت تجربی در ارتباط گیری با کشور های خارجی برای حضور در این نمایشگاه مشاهده میکنیم چرا که تلاشی که برای جذب تجار خارجی در دوره اول نمایشگاه ایران اکسپو انجام میدادیم به مراتب سخت تر از این دوره بوده است.

    وی افزود: در برنامه ریزی انجام شده برای جذب تجار خارجی جهت حضور در این نمایشگاه با استقبال مهمانان خارجی روبرو هستیم که  از تاثیرات برجام است که این کشورها متوجه شده اند ما خواهان گسترش روابط هستیم .

    دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه کالاهای کشورمان هم قابل رقابت با کالاهای خارجی هستند و کشورهای خارجی از نقاط مختلف جهان می توانند از ظرفیت و سرمایه ای که در کشورمان است استفاده کنند.

    ایمانی در خصوص تصمیم مجدد برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و با درایت و نگاه مقام معظم رهبری برای نام گذاری امسال ،این تصمیم گرفته شد تا ضمن تلاش برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ،اتفاقات خوبی را در حوزه تجارت و صادرات غیر نفتی کشور رقم بزنیم.

    وی در مورد هدف های برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید داخلی و صادرات ، هدف گذاری شده است،لذا نمایشگاه را در دو محور بازارسازی و بازاریابی انجام می دهیم تا کشورهای مختلف از جمله کشورهایی که قبلا صادرات داشته ایم مجددا بسترهای فروش در آنها فراهم شود و حجم صادرات را هم افزایش یابد و نکته دیگر اینکه محصولات جدید را هم معرفی کنیم تا صادرکننده های برتر داخلی هم بتوانند از این موقعیت استقاده کنند وحجم صادرات خود را افزایش دهند.

    ایمانی حضور شرکتهای خارجی را اینگونه تشریح کرد: در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو ،پیش بینی دعوت از 800 تاجر از 50 کشور دنیا را پیشبینی کرده ایم که اکثرا تجربه خرید از کشورمان را هم دارند و این فرصت خوبی برای تولید کنندگان داخلی است تااز این مزیت بهره مند گردند.

    دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فاخر ملی نیازمند مشارکت کلیه بخش های دولتی و خصوصی هستیم عنوان کرد: حمایت بخش های دولتی و خصوصی باعث می شود تا این نمایشگاه بتواند تجارت خارجی و اقتصاد کشور را محکم کند و تولید کنندگان داخلی بتوانند با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو زمینه تولیدات بیشتر و ایجاد اشتغال را داشته باشند.

    وی در آخر با بیان حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی در این نمایشگاه گفت: برای افزایش تولید و صادرات غیر نفتی کشور ،قطعا بایستی تلاش کنیم تا اتفاق اقتصادی خوبی در این نمایشگاه بیفتد و تمام مسئولین به سهم خود به این نمایشگاه کمک کنند و شرکت های خصوصی هم کالاهای خود را در این نمایشگاه ارائه دهند تا تجار وبازرگانان خارجی که در این نمایشگاه حضور دارند بتوانند با محصولات ایرانی آشنا شوند و زمینه خرید آنها فراهم شود

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت