یک نگاه به دو روز حضور ایران در نمایشگاه پاریس

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب ۲۰۱۶ پاریس در روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه پذیرای علاقه مندان و فعالان حوزه نشر بود.

یک نگاه به دو روز حضور ایران در نمایشگاه پاریس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، غرفه موسسه نمایشگاه های بین الملی ایران در روز نخست نمایشگاه با حضور دکتر علی آهنی، سفیر و دکتر جمال کامیاب، رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در پاریس به همراه نویسندگان، مترجمان و علاقه مندان به ایران افتتاح شد. در این مراسم جمعی از محققان، ناشران و نویسندگان از جمله ‏احمد سمیعی، دکتر جلال الدین کزازی، دکتر ژاله آموزگار، علی اصغر ‏محمدخانی، دکتر افشین یداللهی و ... حضور داشتند. در ابتدا دکتر شاکری به نمایندگی از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ضمن خیرمقدم به حضار به تشریح فعالیت های غرفه پرداخت و از مشارکت نهادهای همکار نظیر رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران و خانه فرهنگ ایران، شهر کتاب، انتشارات الهدی و ناشران حاضر قدردانی نمود.

    در نخستین روز نشست « ضرورت نگاه نو به ادبیات کلاسیک فارسی» در محل رایزنی ایران برگزار گردید. در این جلسه دکتر ژاله آموزگار، دکتر کزازی، دکتر معصومی همدانی، دکتر شهرام نیا و محمدخانی و با یادمان ابالحسن نجفی برگزار گردید.

    داستان خوانی با حضور نویسنده

    « زیر سقف دچار خفگی می شود و همیشه منتظر است اتفاقی برایش بیفتد. اتفاقی ناخوشایند. تمام خواسته های او را مادرم نوشت. حتی آخرین شرط او را که باید در محل کارش به جای میز سنگر وجود داشته باشد.»

    این بخشی از داستان «پدر ساکت ما»ست که مجید قیصری، نویسنده آن، در دومین روز نمایشگاه کتاب پاریس برای مخاطبانش خواند. این داستان با ترجمه فرانسه آن توسط آرزو محسن پور برای مخاطبان فرانسوی حاضر نیز قرائت شد.

    نشست «نوروز در تاریخ اساطیری ایران» نیز به همت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در شهرداری ایسی له مولینو و با مشارکت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار گردید. 

    نمایشگاه کتاب پاریس از 17 تا 20 مارس 2016 برگزار می شود و  کشور کره جنوبی مهمان ویژه، برازاویلیا شهر مهمان ویژه و قسطنطنیه مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب پاریس 2016 است. این نمایشگاه از جمله نمایشگاه های فروش کتاب در دنیاست که مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد. در دو روز اخیر کتب مرتبط با ایران شناسی، هنر و ادبیات و مباحث مذهبی مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار گرفته است. از جمله ترجمه کتاب محمد (ص) به قلم ابراهیم حسن بیگی توسط ناشر آن، انتشارات شمع و مه، به مراجعین غرفه اهدا می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت