کتاب های «کودک و نوجوان» راه ورود ناشران ایرانی به بازارجهانی نشر و چاپ است

عصر نمایشگاه- یک ناشر ایرانی در نمایشگاه بین المللی کتاب باکو گفت: بیشترین ظرفیت صنعت نشر ایران در بخش کتاب کودک و نوجوان است و اگر بتوانیم این ظرفیت را در نمایشگاه های بین المللی به نمایش بگذاریم ، راه ورود ناشران ایرانی به بازار جهانی چاپ و نشر گشوده می شود.

کتاب های «کودک و نوجوان» راه ورود ناشران ایرانی به بازارجهانی نشر و چاپ است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا ؛ «علیرضا سبحانی نسب» مدیر انتشارات جمال  ، درباره حضور در پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب باکو ، اظهار داشت: علاوه بر غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، فقط دو ناشر ایرانی که در زمینه کتاب کودک فعالیت می کنند در این نمایشگاه شرکت کردند.
    وی افزود: ما برای نخستین بار است که در نمایشگاه کتاب جمهوری آذربایجان شرکت و امسال 200 عنوان کتاب را برای معرفی به ناشران آذربایجانی به زبان آذری ترجمه کردیم .
    وی افزود: کتاب ها برای نمونه کار و ارائه به ناشران آذربایجانی و به منظور ایجاد ارتباط با آنها چاپ شده است و در صورتیکه علاقه مند باشند می توانند ، با اخذ امتیاز کتاب آنها را در کشور خودشان آماده چاپ و فروش و با دخل و تصرف لازم آنها را آماده چاپ کنند.
    این ناشر ایرانی با بیان اینکه ایران در زمینه کتاب کودک و نوجوان مزیت دارد ، تصریح کرد: در بخش بزرگسال هم موضوعات مشترک کمتری داریم و هم محصولات قابل ارایه کمتری در سطح جهانی داریم، در حالیکه در بخش کتاب کودک ، زبان مشترک تصویری که جهانی است اهمیت دارد و موضوعات این بخش عمومی تر وب رای همه جهان قابل ارائه است .
    سبحانی نسب افزود: بنابر این اگر سرمایه گذاری ما در بخش کتاب کودک و نوجوان متمرکز شود، امید بیشتری برای راهیابی به بازار کتاب کشورهای دیگر خواهیم داشت .
    وی در ادامه افزود: ناشران ایرانی تاکنون امتیاز نشر 700 عنوان کتاب را به ناشران خارجی واگذار کرده اند و این کتابها به 15زبان دنیا ترجمه و عرضه شده است .
    وی افزود: هدف ما از شرکت در پنجمین نمایشگاه کتاب باکو این است که با ناشران آذربایجانی بطور مستقیم ارتباط برقرار کنیم اما استقبال ناشران آذربایجانی را کم دیدیم.
    سبحانی نسبت گفت: ما ایرانی ها باید یاد بگیریم با کشورهای خارجی رایزنی کنیم و محصولات فرهنگی خود مانند کتاب را عرضه کنیم ، ولی متاسفانه ناشران ما بصورت تخصصی حضور پیدا نمی کنند و پس از یکی دو بار حضور وقتی از آنها استقبال نمی شود، سریع ناامید می شوند.
    سبحانی نسب گفت : ناشران ایرانی عجول هستند، در حالیکه کار در بخش بین المللی صبوری می طلبد، الان ناشران هندی در زمینه کتاب کودک بازارهای جهانی را تصاحب کرده اند و این توفیق را یک شبه بدست نیاورده اند .
    وی افزود: اگر بتوانیم در نشر بین الملل فعال شویم ، سرمایه گذاری بزرگی برای صنعت نشر انجام داده ایم و لازمه توسعه صنعت نشر حضور در نمایشگاه های بین المللی است.
    پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب باکو از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، با حضور 35 ناشر خارجی از 20 کشور و 60 ناشر از ششم تا هشتم مهرماه برپا بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت