برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در استانبول ترکیه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اختصاصی کالاها و محصولات ایرانی همزمان با نمایشگاه بین المللی ترکیه از سوم تا ۶ آبان ماه در استانبول ترکیه برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در استانبول ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت افزود: در این نمایشگاه صنایع و کالاهای صادراتی به کشور ترکیه به نمایش گذاشته می شود که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت جمهوری ترکیه افتتاح می شود.

    مینا رحیمی با بیان اینکه هیچ کشور دیگری در این نمایشگاه حضورر ندارند، گفت: شرکت‌های مرتبط با انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی، خودرو و قطعات یدکی، صنایع هوایی، صنایع چوب و سلولزی، صنایع فلزی، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، معدن و صنایع معدنی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی، خدمات بانکی، حمل و نقل، گردشگری، مناطق آزاد و صنایع نساجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
    رحیمی تصریح کرد: در زمینه پوشاک ایران به دنبال همکاری مشترک و انتقال دانش و فناوری ترکیه به کشور است و این موضوع اهمیت زیادی دارد و زیرساخت های صنعت پوشاک همچون نخ در این نمایشگاه حضور دارند.
    مدیر دفتر آسیا و اقیانوسیه در ادامه گفت: طی روزهای گذشته در دیدار«مجتبی خسروتاج» قائم‌مقام وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر و رایزن ترکیه در تهران، مسائل مرتبط با تجارت دو کشور همچون برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک به ریاست «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه را بررسی کردند.
    وی اظهارداشت: همچنین در این نشست، در خصوص راهکارهای تسریع و تسهیل روابط تجاری ایران و ترکیه، به ویژه، در مرزهای سرو، بازرگان و رازی و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه نمایشگاه ایران که به زودی در ترکیه برگزار می‌شود، تبادل نظر شد.
    مدیر دفتر آسیا و اقیانوسیه تصریح کرد: طی دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر و رایزن ترکیه در تهران مسائل بانکی، گمرکی، تعرفه ترجیحی و حمل و نقل مورد بحث طرفین قرار گرفت.
    رحیمی گفت: تا کنون 25 اجلاس کمیسیون اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه برگزار شده و در یک ماه گذشته برگزاری این به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و به تبع آن بخش بین الملل به سازمان توسعه تجارت واگذار شد.
    به گفته مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت بیست و ششمین اجلاس نیز در آبان ماه برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت