ایران اکسپو ، بازوی صادراتی و حرکت خودجوش مردمی

عصر نمایشگاه- کارشناس صادراتی در گفت و گو با خبرنگار ایران اکسپو ، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان حرکت خودجوش مردمی و بازوی صادراتی می تواند عمل کند.

ایران اکسپو ، بازوی صادراتی و حرکت خودجوش مردمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایران اکسپو ،عبدالاحد فرج زاده عنوان کرد : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه به دولت در جهت حمایت از حرکتهای خودجوش مردمی در زمینه های اقتصاد ، فرهنگ و خدماتی، نمایشگاه ایران اکسپو یکی از این حرکتهای خودجوش مردمی است که در زمینه اقتصاد و به خصوص صادرات غیر نفتی گام برداشته است.

    مدیر عامل شرکت پژوهشگران فن گستر با بیان اینکه درآمدهای صادراتی کاهش پیدا کرده است ،عنوان کرد: متاسفانه در چهارماهه سال 96 ، صادرات غیر نفتی در بیشتر گروه کالایی ها با کاهش روبرو بوده است ولی در صادرات اقلام نفتی و محصولات پایین دستی پتروشیمی ،میعانات و سیالات گازی وزارت نفت موفق عمل کرده و رشد داشته ایم.

    فرج زاده ادامه داد: به عنوان مثال علارغم اینکه سالهای گذشته در حوزه کشاورزی ،صادرات خوبی داشتیم ولی متاسفانه در یک سال اخیر نتوانستیم در صادرات محصولات کشاورزی  به خصوص کشورهای ترکیه ،روسیه،عمان،عراق موفق عمل کنیم.

    مدیر عامل شرکت صادراتی معتقد است :مهمترین عواملی که در صادرات تاثیرگذار بوده می توان نقل و انتقال پولی،سازوکارهای مالی،ابزارهای مالی برای تبادل انتقال پول ، نبودن ناوگان مطمئن برای حمل ونقل، را نام برد.

    وی با اشاره به اینکه صادرات هزینه های زیادی برای تولید کنندگان داخلی دارد عنوان کرد : هزینه شناسایی بازارهای هدف،بازارسازی ، استانداردسازی،حمل ونقل،تبلیغاتی و حضور در نمایشگاههای خارجی از جمله هزینه هایی است که به صادر کننده وارد می شود.

    فرج زاده ادامه داد: از آنجا که حضور در نمایشگاههای خارجی به دلیل هزینه های بالا و محدود بودن زمان برای صادرکنندگان داخلی موفقیت زیادی ندارد، نمایشگاه ایران اکسپو می تواند با گزینشی انتخاب کردن هیاتهای تجاری و حضور آنها در جلسات و نمایشگاه و بازدید از محصولات داخلی راه را برای افزایش تولید صادرات محور باز کند .

    به گفته این کارشناس صادراتی ،شرکتهای مدیریت صادراتی می توانند در توسعه بازار های صادراتی محصولات دانش بنیان و دیگر محصولات  موثر واقع شوند .البته در بخش محصولات دانش بنیان  به دلیل تخصصی بودن کار  سخت تر است. که بایستی تدابیر بیشتری شود.

    وی با اشاره به تاثیر روابط بین الملل در حوزه صادرات عنوان کرد : تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت خارجه مطمئنا تاثیر بسزایی را در صادرات دارد که در این راستا نقش سفرا و رایزن های بازرگانی در معرفی شرکتهای ایرانی به تجار خارجی بسیار مفید می باشد.

    فرج زاده در پایان افزود : با تاکید رهبر انقلاب بر مدیریت واردات وصادرات در جلسه با هیات دولت ، همه مسئولان وشرکتها به خصوص شرکتهای مدیریت صادراتی می توانند در این راه قدم بردارند که نمایشگاه ایران اکسپو  به دلیل حضور تجار خارجی می تواند یکی از بازوهای مدیریت واردات و صادرات باشد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت