خیز قطعه‌سازان ایرانی برای نفوذ در بازار آفریقای جنوبی

عصر نمایشگاه- رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی از حضور موفقیت آمیز شرکت‌های قطعه‌ساز ایزانی در نمایشگاه "اتومکانیکا" در ژوهانسبورگ خبر داد.

خیز قطعه‌سازان ایرانی برای نفوذ در بازار آفریقای جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از شاتا ازسازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد سیادت نسب با اعلام این خبر گفت: شرکت‌های مطرح قطعه‌ساز ایرانی با حضور در این نمایشگاه ضمن معرفی توانمندی‌های خود و برقراری ارتباط با فعالین و شبکه‌های توزیع و آشنایی با فضای بازار و رقبا، محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.
    وی با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی با تولید 650 هزار دستگاه و واردات 350 هزار دستگاه خودرو قطب تولید خودرو در آفریقاست، افزود:  صنعت خودروسازی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد این کشور است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهانی از آفریقای جنوبی در جهت تولید قطعات و مونتاژ خودرو برای مصرف داخلی و بازارهای بین‌المللی بهره می برند و با توجه به کیفیت و مزیت رقابتی قطعات و لوازم خودرو فرصت‌های زیادی برای کار با آفریقای جنوبی وجود دارد.
    رایزن بازرگانی ایران اظهار داشت: مهمترین مشکل در حال حاضر کالاهای ایرانی برای ورود به بازار آفریقای جنوبی ضعف بازاریابی و  ناشناخته بودن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان برای تجار آفریقای جنوبی است تا کنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.
    سیادت نسب در ادامه با اشاره به برنامه راهبردی صنعت خودرو کشور که پیش‌بینی شده در سال 1404 میزان صادرات صنعت قطعه‌سازی کشور باید به 6 میلیارد دلار افزایش یابد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی قطعه‌سازان کشور می‌توان سهم بیشتری را در بازار آفریقای جنوبی کسب کرد.
    وی در پایان خاطرنشان کرد، در مجموع صنعت خودروی آفریقای جنوبی یک صنعت صادرات محور و رقابتی است که برای کسب سهم مناسب از بازار این کشور می‌بایست در قالب برنامه‌های حمایت از صادرات، در خصوص تشکیل پاویون و پرداخت بخشی از هزینه‌های شرکت‌های ایرانی که در نمایشگاه‌های آفریقای جنوبی شرکت می‌کنند اقدام لازم صورت پذیرد.

    گفتنی است، آفریقای جنوبی با حجم تجارت 200 میلیارد دلار و با زیرساخت‌های پیشرفته، به‌عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین اقتصاد قاره آفریقا و عضو گروه G20 و گروه بریکس و دروازه ورود به کشورهای آفریقایی زیر صحرا، دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و تجارت با کشورمان است که با توجه به روابط سیاسی دوستانه پرتوریا - تهران جهش در روابط تجاری دو جانبه در بخش‌های مختلف مورد انتظار است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت