آینده اقتصاد در کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌هاست

عصر نمایشگاه- فعالان کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌هایی که با حمایت اتاق تهران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ حاضر هستند، تهران را به قصد دوبی ترک کردند.

آینده اقتصاد در کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌هاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از اتاق بازرگانی  ، هیات اعزامی اتاق تهران برای حضور در رویداد بزرگ فناوری جیتکس 2017 در دوبی که متشکل از 12 استارت‌آپ بخش خصوصی است، عازم محل این نمایشگاه در امارات شد تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی ایران در حوزه فناوری را به معرض نمایش بگذارد.

    هومن حاجی‌پور، معاون کسب‌وکار و سرپرست هیات اعزامی اتاق تهران به نمایشگاه جیتکس 2017 با اشاره به اهداف اتاق برای حمایت از حضور 12 استارت‌آپ در این رویداد بزرگ حوزه فناوری و تجاری بین‌المللی گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 2015 و 2016 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد و صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه جیتکس برپا شد اما این برای نخستین بار است که اتاق تهران هم به نمایندگی از بخش خصوصی کشور با افتتاح یک غرفه در این رویداد 12 استارت‌آپ را به این نمایشگاه اعزام ‌می‌کند.

    حاجی‌پور افزود: اتاق تهران در نمایشگاه جیتکس 2017 غرفه‌ای در اختیار گرفته است که به صورت رایگان در اختیار این استارت آپ‌ها قرار ‌می‌گیرد تا آنها نسبت به معرفی توانمندی‌ها و کسب و کار خود اقدام کنند.

    حاجی‌پور درباره روند انتخاب استارت‌آپ‌های صاحب‌صلاحیت، جهت بهره‎مندی از حمایت اتاق تهران برای حضور در نمایشگاه جیتکس 2017 دبی نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: روند انتخاب به این به صورت بود که ابتدا طی مکاتبات گسترده‌ای با مراکز شتاب‌دهی کسب‎وکار و یا تقاضای مستقیم، تعداد 56 استارت‌آپ جهت حضور در فرآیند داوری، درخواست خود را به اتاق تهران ارائه دادند. در مرحله اول غربالگری نیز 25 استارت‌آپ با در نظر گرفتن ملاک‌های مختلفی نظیر ایده، عمر شروع استارت‌آپ، سطح بهره‌مندی از فناوری و قابلیت تطابق با بازار‌های جهانی از میان درخواست‌های رسیده پذیرفته شده و به مرحله داوری رسیدند و در نهایت 12 استارت‌آپ با رای هیات داوران برگزیده شدند.

    او ادامه داد: استارت‌آپ‌ها نه تنها در کشورهای توسعه‌یافته که درکشورهای منطقه نیز رو به رشد بوده و سرمایه‌گذارانی از سراسر جهان را به خود جذب کرده‌اند. حضور در این رویداد، فرصت بزرگی برای این استارت‌آپ‌ها و حوزه فناوری کشور است.

    معاون کسب‌وکار اتاق تهران با اشاره به اینکه بیکاری به عنوان یکی از ابرچالش‌های اقتصاد ایران معرفی ‌می‌شود، حرکت به سوی اکوسیستم استارتاپی را برای کشور، الزامی دانست و گفت: جمعیت جوان و تحصیلکرده ایران توانمندی بالایی برای حضور و فعالی در کسب‌وکارهای نوین دارد و بازار کشور و منطقه نیز ‌می‌تواند به عنوان بستری مناسب برای رشد استارت‌آپ‌ها و کاهش نرخ بیکاری در میان جوانان محسوب شود؛ مشروط بر اینکه ریسک‌های اقتصادی به حداقل برسد و با بهبود فضای کسب‌وکار؛ ترس از شکست در میان کارآفرینان جوان کاهش یابد.

    حاجی‌پور با اشاره به اینکه اتاق تهران حمایت از کسب‌وکار‌های نوین را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: به دلیل رشد روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان، اتاق تهران در پی آن است که به بهبود شرایط رشد این شرکت‌ها از طریق تعامل با دولت و اصلاح قوانین و مقررات اقدام کند. چرا که وظیفه ذاتی اتاق، حمایت از بخش خصوصی است و بخش خصوصی اکنون در حال تغییر شکل به کسب‌وکار‌های نوین و مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

    نمایشگاه جیتکس 2017 از فردا یکشنبه 16 مهرماه کار خود را در مرکز تجاری دوبی در امارات متحده عربی آغاز می‌کند و تا پایان هفته نیز برقرار است. در این رویداد بزرگ جهانی فعالان حوزه فناوری و کسب‌وکارهای نوین برای ارائه آخرین ایده‌ها و خلاقیت‌های خود گرد هم می‌آیند و به دنبال جذب سرمایه‌گذار خواهند بود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت