معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان:

بازارچه صنایع دستی در جوار گنبد سلطانیه دایر شد

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برپایی بازارچه صنایع دستی در جوار گنبد سلطانیه خبر داد.

بازارچه صنایع دستی در جوار گنبد سلطانیه دایر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از فارس، محمود علیمحمدی گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان به منظور معرفی بهتر صنایع دستی استان اقدام به برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در شهرهای مختلف زنجان کرده است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های صنایع دستی در جوار گنبد سلطانیه دایر شده است، تصریح کرد: این بازارچه شامل 25 غرفه از صنایع دستی مختلف استان از جمله چاقو، چرم، جاجیم، میناکاری، ملیله، حکاکی روی مس، ظروف مسی، چاروق و ... است.

    معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اضافه کرد: همچنین در چلبی اوغلی سلطانیه نیز بازارچه صنایع دستی به منظور معرفی این صنایع دایر شده و استقبال مسافران نوروزی از آن مطلوب بوده است.

    علیمحمدی با بیان اینکه امسال بازارچه‌های فروش صنایع دستی در هشت مرکز فروش دایر شده است، افزود: با توجه به اینکه بازارچه‌های اعلام شده در شهرستان‎‌های مختلف دایر هستند، از همین رو نسبت به معرفی این مراکز از طریق بروشور اقدام شده است.

    وی با بیان اینکه در بروشورهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی اسامی فروشگاه‌های بزرگ فعال در زمینه صنایع دستی درج شده است، تصریح کرد: طبق برنامه این بروشورها در مبادی ورودی شهر، هتل‎‌ها، اماکن اقامتی و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

    معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برگزاری مسابقه عکاسی از پنج اثر تاریخی سلطانیه و هفت اثر تاریخی زنجان را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام اعلام کرد و گفت: همچنین در جوار گنبد تاریخی سلطانیه افرادی با لباس ایلخانان در چادرهای دوره ایلخانی و سوار بر اسب به استقبال مسافران نوروزی می‌روند.

    بتا دیروز حدود 2 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند و حدود 6 هزار نفر در اماکن پذیرایی و خدماتی اقامت داشتند.

    گفتنی است، ستاد تسهیلات خدمات سفر استان زنجان به منظور رسیدگی به شکایات مسافران نوروزی، سامانه پیام کوتاه 300073241 را راه‌اندازی کرده و شماره تلفن گویای 33322001-024 دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان نیز در همین زمینه آماده پاسخگویی به مسافران نوروزی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت