حضور چشمگیر ایران در نمایشگاه و بازارچه بین المللی خیریه اسلوونی

عصر نمایشگاه:بیست و دومین نمایشگاه و بازارچه بین المللی سیلا بازار اسلوونی، روز شنبه ۷ آذر با حضور برخی سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک مقیم، انجمن های خارجی و مؤسسات فرهنگی اجتماعی اسلوونی از ۳۴ کشور خارجی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی لوبلیانا پایتخت اسلوونی افتتاح شد.

حضور چشمگیر ایران در نمایشگاه و بازارچه بین المللی خیریه اسلوونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایسنا، سفارت ایران در اسلوونی اعلام کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف انجام امور خیریه و همچنین شناساندن فرهنگ، تاریخ، تمدن و سنن کشورمان در این نمایشگاه شرکت کرده و در غرفه خود بخشی از ویژگی‌های فرهنگی و تمدن کهن اسلامی و ایرانی را به نمایش گذاشت.

    این، اولین حضور کشورمان در نمایشگاه و بازارچه مزبور بود. جمهوری اسلامی ایران در غرفه خود بخشی از صنایع دستی از جمله: فرش، گلیم، خاتم و میناکاری، ظروف مسی، نقره، سفال و سنگی به همراه پارچه های ترمه و قلمکار و محصولات خوراکی و غذایی سنتی ایران زمین را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد که با استقبال و توجه ویژه شهروندان اسلوونیایی و اتباع خارجی مقیم، همراه شد.

    با توجه به هماهنگی و سازمان دهی نمایشگاه و بازارچه فوق توسط انجمن بین المللی زنان اسلوونی (SILA)، بانوان کشورمان در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور بهم رسانده و به معرفی صنایع دستی، محصولات غذایی و به‌طور کلی تاریخ و فرهنگ کشورمان پرداختند.

    خبرنگاران و نمایندگان رسانه های نوشتاری و دیداری اسلوونی با حضور در غرفه ایران، اقدام به تهیه خبر، گزارش، فیلم و عکس از اولین حضور ایران در این نمایشگاه و بازارچه نموده و با بانوان ایرانی حاضر در غرفه مزبور به مصاحبه پرداختند که انعکاس بسیار گسترده ای نیز در رسانه های این کشور داشت.

    بروت پاخور رئیس جمهوری اسلوونی، زوران یانکوویچ شهردار لوبلیانا و خانم ولاستا ناسدورفر دیده‌بان حقوق‌بشر اسلوونی با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران، از برخی صنایع دستی ایران دیدن کردند.

    به گزارش ایسنا، نمایشگاه و بازارچه مزبور از ساعت 10 الی 16 روز شنبه 7 آذر 1394 به روی علاقمندان و بازدیدکنندگان گشایش یافت. بخشی از درآمد حاصله از فروش غرفه‌های شرکت کننده، صرف امور خیریه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت