نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از دوم تا هفتم آبان خبر داد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز (18مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی از دوم تا هفتم آبان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.
    وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب از ساعت 10 صبح تا 20 شب آماده بازدید عموم علاقه‌مندان است، خاطرنشان کرد: امسال 22 هزار مترمربع فضای سرپوشیده برای نمایشگاه کتاب تبریز اختصاص یافته که بیش از هزار ناشر داخلی و بیش از 100 ناشر خارجی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
    محمدپور با اعلام این‌که نام‌نویسی از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تبریز تا 23 مهر ادامه خواهد داشت، گفت: امسال برای حمایت از مصرف‌کنندگان عرصه کتاب، رقم بن حمایتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به رقم و یک و نیم میلیارد تومان رسیده است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که خریداران کتاب نمایشگاه تبریز هم از تخفیف 20  درصدی بن و هم از تخفیف حداقل 20 درصدی ناشران بهره مند خواهند شد، گفت: سال گذشته 5 و نیم میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه تبریز فروخته شد، که این رقم منجر به اقبال و استقبال ناشران بوده است.
    وی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از 800 هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز بازدید کردند، تصریح کرد: ایجاد فضای رقابتی و تعاملی میان ناشران، دسترسی آسان و ارزان به تازه‌های نشر، ارایه تسهیلات و یارانه‌های ویژه خرید کتاب از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه است.
    محمدپور با بیان این‌که گسترش نشاط و حفظ سرمایه‌های اجتماعی جامعه بدون توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی غیرممکن است، گفت: با توجه به انتخاب تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام، از ناشران خارجی به ویژه از کشورهای همجوار و اسلامی دعوت بعمل آمده است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین از برگزاری نمایشگاه مطبوعات همزمان با نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در سالن شهریار به همت خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی و با هدف معرفی توانمندی‌های مطبوعات و پایگاه‌های خبری فعال در استان برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت