تجربه یک نمایشگاه بین المللی در قامت استاندارد جهانی

عصر نمایشگاه- مجموعه نمایشگاهی شهر افتاب مهر ماه در حالی میزبان نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی است که جمعی از فعالان چاپ و بسته بندی کشور در این رویداد بزرگ اقتصادی و فرهنگی حضور دارند.

تجربه یک نمایشگاه بین المللی در قامت استاندارد جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایران اکونومیست؛ از انجایی که صنعت چاپ و بسته بندی، صنعتی به روز و مدرن است، اهالی و دست اندرکاران این صنعت همواره به دنبال آشنایی با جدیدترین و به روزترین دستگاه ها و فناوری های نوین در این حوزه هستند و فضای تخصصی نمایشگاه های بین المللی این زمینه را به خوبی برای آنها فراهم می کند.
    در آستانه نخستین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران با مشارکت بزرگترین نمایشگاه چاپ دنیا با عنوان «دروپا» - drupa - و بزرگترین نمایشگاه بسته بندی دنیا «اینترپک» - interpack - آلمان که از بیستم تا بیست و سوم مهر ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود، گفت وگویی داشتیم با فعالان صنعت چاپ و بسته بندی و دیدگاه آنان را از حضور در این نمایشگاه بررسی کردیم.

    ** ارتقای خدمات نمایشگاهی یک اصل
    مدیرفروش شرکت «کاغذ پیک فراز» که نماینده رسمی شرکت «راکسل» در ایران است، درباره حضور در نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی گفت: اغلب در نمایشگاه های بین المللی چاپ و بسته بندی در داخل کشور شرکت می کنیم، در این میان برپایی نمایشگاه های جدید و مدرن می تواند علاوه بر ایجاد فضای رقابتی، زمینه ای ایجاد کند تا اهالی چاپ و بسته بندی در حوزه های مختلف، جدیدترین خدمات خود را به نمایش بگذارند و فضایی تعاملی در سایه این نمایشگاه ها ایجاد شود.
    سعید رجب پور ادامه داد: در سایه رقابت نمایشگاه های چاپ و بسته بندی، زمینه ای به وجود می آید تا هر یک از این نمایشگاه ها که قابلیت های بیشتری به مشتریان خود بدهند، شرکت کنندگان را بیشتر به سمت خود جذب کند و همین موضوع موجب می شود کیفیت ارائه خدمات نمایشگاهی ارتقا پیدا کند.
    وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب به عنوان مدرن ترین سازه نمایشگاهی کشور نیز عنوان کرد: فضای کلی این نمایشگاه بسیار استاندارد و حرفه ای است و اگرچه برخی بعد مسافت را یکی از شرایط سخت آن بدانند اما خوشبختانه با در نظر گرفتن مترو و وسایل حمل و نقل راهکارهایی برای حل این مشکل پیش بینی شده است که جای امیدواری دارد.
    این فعال صنعت چاپ در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امیدوارم برپایی این نمایشگاه به صورت مستمر در دستور کار برگزارکنندگان و مسئولان باشند، یادآور شد: اغلب شرکت ها و مجموعه های صنعتی برای فعالیت های نمایشگاهی خود هر سال برنامه ریزی می کنند در این میان پیش بینی برنامه ای مدون طبق یک تقویم سالانه می تواند اقدامات و فعالیت های هر مجموعه را ارتقا دهد.

    ** تقدیر از حرکت های حمایتی
    یکی از ویژگی های نمایشگاه های بین المللی تخصصی، در کنار هم قرار گرفتن افراد صنوف مختلف در کنار یکدیگر و آشنایی اهالی این حوزه ها با یکدیگر است و می توان در یک نگاه کلی گفت که نمایشگاه ها، محملی برای ارتباط مستقیم سفارش دهندگان و صاحبان صنعت است تا در فضایی حرفه ای درباره حرفه خود به گپ وگفت بنشینند.
    مدیرعامل شرکت چاپ گستران کالا البرز (کالا چاپ) درباره حضور در نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی عنوان کرد: اردیبهشت ماه امسال از برگزاری این نمایشگاه مطلع شدم و حضور نمایندگان چاپ و بسته بندی کشورهای معتبر در این نمایشگاه از جمله دلایل حضور من در این نمایشگاه به شمار می آید. دو وزنه اصلی که شماره اول های جهان در برگزاری نمایشگاه های تخصصی چاپ و بسته بندی هستند در این نمایشگاه مشارکت دارند و این موضوع برای ما اهمیت دارد.
    حسن پیش نماز افزود: تعدد نمایشگاه های تخصصی در حوزه چاپ می تواند کیفیت برگزاری فضای نمایشگاهی را در کشور تقویت کند، زیرا هر حرکتی که به کمک صنعت و صنف ما بیاید برای ما قابل تقدیر است. این صنعت نیازمند حمایت و دیده شدن است و در این میان باید تلاش کنیم با روش های مختلف، زمینه های رشد و ارتقای این صنعت را فراهم کنیم.
    این فعال صنعت چاپ در بخش دیگر صحبت های خود به برخی تبلیغ های نادرست درباره سازه نمایشگاهی شهر آفتاب و نامناسب بودن آن برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: من در بسیاری از نمایشگاه های بین المللی دنیا حضور داشتم و با حضور در فضای نمایشگاه شهر آفتاب دیدیم که سالن های نمایشگاهی این مجموعه علاوه بر اینکه تلفیقی از معماری مدرنیته و سنتی است، فضای بسیار خوبی برای برپایی نمایشگاه بین المللی با حضور میهمانان خارجی دارد و از اینکه این میهمانان در اینجا حضور دارند، باعث افتخار من است.
    پیش نماز همچنین درباره حضور شرکت های خارجی در افزایش استانداردهای نمایشگاهی کشور نیز گفت: مدعوین و مشارکت کنندگانی با برندهای برتر دنیا در هر نمایشگاهی اعتبار آن رویداد را افزایش می دهند و این موضوع برای نمایشگاه ایجاد اعتبار می کند و نباید آن را دست کم گرفت.

    ** انتقال تجربه از آلمان به ایران
    مدیرعامل شرکت ماشین سازی کوشش نیز با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی، عنوان کرد: با توجه به سابقه برگزاری نمایشگاه دوسلدورف، پیش بینی می کنیم که این نمایشگاه نیز مطابق با استانداردهای بین المللی، همچنین علم روز برگزار شود و قطعا در دوره های آتی یکی از نمایشگاه های موفق ایران در عرصه های بین المللی خواهد بود.
    مجتبی نائلی همچنین درباره برپایی این نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب نیز عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی تهران قدیمی است و بازسازی نشده و سالن های غیراستانداردی دارد که برای شرکت کنندگان مشکلات زیادی به همراه دارد و تنها مزیتش در دسترس بودن آن است، اما مجموعه شهر آفتاب مثل بسیاری از کشورها و شهرهای مختلف دنیا در خارج از تهران ساخته شده است تا مخاطبان تخصصی با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند.
    وی با بیان اینکه اثرات برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی با مشارکت نمایشگاه دروپا در فرایند نمایشگاهی کشور و صنعت چاپ ایران ویژه خواهد بود، تاکید کرد: اولین نتیجه ای که از این نمایشگاه حاصل می شود باید ارتقای فرهنگ برگزاری نمایشگاه باشد و اینکه نمایشگاه ها باید چگونه برگزار شوند، مدیریت آن به چه روشی باشد تا زمینه ای فراهم شود که تجربیات آلمان به ایران انتقال پیدا کند.
    نائلی که فعال حوزه بسته بندی است، درباره ضرورت برگزاری دو نمایشگاه جداگانه چاپ و بسته بندی نیز، گفت: امیدوارم در آینده زمینه ای ایجاد شود که هر یک از این صنایع به صورت تخصصی و جداگانه برگزار شود، زیرا در هر دو بخش مخاطب جداگانه ای وجود دارد که به خوبی قابلیت و پتانسیل این موضوع در برگزاری منفک وجود دارد.

    ** اعتباری برای ایران
    اما مدیرعامل شرکت «آی پک» که 20 سالی می شود در حوزه واردات ماشین آلات چاپ و بسته بندی فعالیت می کند، با اشاره به ویژگی های نمایشگاهی شهر آفتاب و برپایی این نمایشگاه در آن، گفت: شهر آفتاب خارج از محدوده تردد ترافیکی تهران است، از سوی دیگر ماشین های چاپ و بسته بندی به علت سنگینی و مشکلات حمل و نقل نیاز به ماشین و جرثقیل دارد، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، مشکل اصلی ما محدودیت های ترافیکی بود.
    سید حسین صالحی ادامه داد: موضوعی که در شهر آفتاب وجود ندارد و شرکت کنندگان می توانند به راحتی در طور روز تردد کنند و دستگاه ها را جابجا کرد که این یک ویژگی مثبت شهر آفتاب به شمار می آید، چون در محل قبلی مجبور بودیم حتما بعد از ساعت 22 می آمد، شب توقف می کرد و فردا صبح ماشین ها را مستقر می کردیم.
    وی با بیان اینکه افراد متخصص چاپ و بسته بندی برای بازدید در این نمایشگاه می آیند، عنوان کرد: در محل دائمی نمایشگاه تهران اغلب افراد برای گذران اوقات فراغت و تفریح به نمایشگاه می آمدند و این موضوع در کار بازدیدکننده اصلی تداخل ایجاد می کرد که خوشبختانه در شهر آفتاب دیگر این مشکل وجود ندارد.
    صالحی با بیان اینکه این نمایشگاه اعتبار خوبی برای صنعت چاپ ایران به همراه دارد، تاکید کرد: با توجه به محدودیت های اقتصادی که فعالان و تجار ایرانی در سال های اخیر تجربه کرده اند، این نمایشگاه میتواند موجب رونق های اقتصادی خوب و مبارکی به همراه داشته باشد.
    وی افزود: با توجه به شناختی که از برگزارکنندگان نمایشگاه دیده ام، توانایی این گروه در برگزاری نمایشگاه را مثبت ارزیابی می کنم، از سوی دیگر ورود دو شرکت معتبر بین المللی در برپایی این نمایشگاه بازتاب بسیار خوبی داشته است به طوری که برخی از مشتریان ما در کشورهای دیگر باور نمی کردند که دروپا در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته باشد

    نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی از بیستم تا بیست وسوم مهر ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت