برگزاری نمایشگاه لباس‌های ایرانی در فیلیپین

عصر نمایشگاه- نمایشگاه لباس‌های ایرانی اسلامی برای آشنایی جوامع غیراسلامی و اسلامی با پوشش مردم ایران به ویژه زنان ایران در مانیل گشایش یافته است.

برگزاری نمایشگاه لباس‌های ایرانی در فیلیپین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه لباس‌های ایرانی ـ اسلامی، با هدف معرفی جایگاه حضور زن در مکتب اسلام و نظام اسلامی از نگاه پوشش، ترسیم هنر زنان مسلمان ایرانی در فرهنگ اصیل و سنت‌های دیرین آن و ارایه حجاب کامل و برتر در جامعه اسلامی به عنوان پوشش ملی، در دانشگاه سانتا توماس فیلیپین گشایش یافته است.

    این نمایشگاه با حضور لیلیان سوزان، معاون برنامه‌ها و همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه سانتا توماس و محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین به طور رسمی افتتاح شد. در آیین افتتاح این نمایشگاه، لیلیان سوزان با بیان سخنانی، گفت: ایران به عنوان سرزمینی تاریخی با فرهنگ‌های گوناگون نگاه ما را به خود جلب می‌کند. وقتی به ایران می‌نگریم نکات زیادی را در آنجا می‌یابیم یکی از این نکات استفاده بسیار از زیبایی‌های طبیعت و رنگ‌های گوناگون در زندگی مردم است.

    وی ادامه داد: اساسی‌ترین ویژگی ایران، خدامحوری توأم با دموکراسی است. این یکی از مختصات ویژه و قابل تأمل مردم ایران محسوب می‌شود. همچنین معماری در تاریخ کهن ایران نقش به سزایی را ایفا کرده است. طراحی‌های داخل و خارج خانه برای رفاه خانواده و چگونگی پذیرایی میهمانان در خارج از اتاق‌های اقامت اعضای خانواده ایرانی، قداست معماری ایرانی را نشان می‌دهد.

    لیلیان سوزان ادامه داد: همانطور که گفته شد، خدامحوری توأم با دموکراسی این یکی از مختصات ویژه و قابل تأمل مردم ایران است که از از زمان قبل از اسلام تاکنون در ایران به وضوح قابل مشاهده است. هنر ایران و ایرانی نیز گویای قدمت و تمدن بزرگی است که نشانه شأن و عظمت و بزرگی مردم این سرزمین است. دانشگاه سانتا توماس مفتخر است که میزبان نمایشگاهی است که بخشی از هنر ایران زمین در معرض دید دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه قرار گرفته است.

    محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین هم در سخنرانی خود اظهار کرد: از اینکه نمایشگاه لباس های سنتی زنان ایرانی در قدیمی‌ترین دانشگاه آسیا به نمایش گذاشته می‌شود بسیار خوشحال هستم. زنان ایرانی هنر را از طبیعت به داخل خانه آوردند و نقش نگار طبیعی را با خود همراه کردند.

     وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زبان و هنر، زبان همکاری و دوستی بین اقوام و ملل و ادیان مختلف است، گفت: زیبایی چشم‌نواز این لباس‌ها در تنوع رنگ‌ها نشانه‌ای از هنر ایرانی در طول 7 هزار سال تمدن ایران است. تنوع رنگ‌ها در زندگی روزمره هدیه‌ای است که ایرانیان در طول هزاران سال به جهانیان هدیه کردند.

    در پایان این مراسم نمایشگاه لباس‌های سنتی زنان ایران به صورت رسمی افتتاح شد و همزمان با آن، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تزیینی ایران نیز در بخش دیگری از دانشگاه سانتا توماس، در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت