توسعه R&D از اهداف برگزاری نمایشگاه Minex۲۱۰۷ است

عصر نمایشگاه- معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه دولت با تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی دنبال افزایش تولید و اشتغال در کشور است، گفت: توسعه همکاری‌های پژوهشی و R&D از اولویت های مهم برگزاری نمایشگاه Minex۲۱۰۷ است.

توسعه R&D از اهداف برگزاری نمایشگاه Minex۲۱۰۷ است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از شاتا، برات قبادیان امروز در حاشیه ششمین همایش و نمایشگاه سالانه سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (Minex2107) در جمع خبرنگاران، افزود: معدن و صنایع معدنی جزو مواد و صنایع مادر کشورند که می‌توانند به عنوان ماده خام در تولید سایر کالاها مورد استفاده قرار بگیرند و از نظر تولید و اشتغالزایی اهمیت بالایی دارند.
    به گفته این مقام مسؤول، با توجه به ظرفیت های عظیم مواد معدنی کشور، نگاه ویژه به این بخش می‌تواند به شکوفایی سایر بخش های اقتصادی بیانجامد.
    قبادیان همچنین یادآورشد: ایران کشوری است که در گذر از اقتصاد مبنی بر مواد خام و اولیه به دانش، فناوری و ارزش افزوده است و بر این اساس استخراج مواد معدنی و تبدیل آنها به ارزش افزوده اهمیت بالایی دارد.
    وی با اشاره به اجرایی شدن برجام، تصریح کرد: عزم مسئولان نظام و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد تولید و اشتغال جدی است و حال که تحریم ها به تدریج در حال برچیده شدن است، در قوانین و مقررات موجود تسهیلگری شده و دولت نیز تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور را دنبال می کند.
    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امکان حضور شرکت های نوین و دانش بنیان در بخش معدن، بیان کرد: امروز رویکرد اساسی کشور به سمت و سوی اقتصاد دانش بنیان است؛ بر این اساس انتظار می رود شرکت های دانش بنیان بویژه شرکت های فعال در بخش معدن نیز بتوانند در آینده نزدیک نقش اساسی در اقتصاد داشته باشند.
    قبادیان اضافه کرد: سیاست دولت در بخش اشتغال فراگیر، ایجاد 970 هزار شغل در سال 96 است که 50 درصد آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت حاصل خواهد شد و به همین اندازه نیز انتظار می رود این حوزه ها بتوانند در مقوله تولید نقش آفرین واقع شوند.
    وی به حضور بیش از 255 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ماینکس 2017 اشاره و ابراز امیدواری کرد بتوان به توسعه همکاری های پژوهشی و R&D با این شرکت ها اقدام کرد.
    شایان ذکر است که این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای معدنی کشور است که بیش از 200 شرکت داخلی و 55 شرکت خارجی بطور مستقیم یا نمایندگان آنها در زمینه ماشین آلات معدنی، حفاری، ماشین آلات و تجهیزات انتقال مواد معدنی، ذوب فلزات، ابزارهای برش و فرآوری سنگ های تزئینی و قیمتی، تجهیزات و فناوری های نوین در معدن، تجهیزات انفجار، مهندسان مشاور و شرکت های سرمایه گذاری در آن حضور دارند.
    55 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، ژاپن، اسپانیا، لهستان، انگلستان، فرانسه، چین، روسیه، ترکیه، آفریقای جنوبی، سوئد، آلمان، دانمارک، چک و جمهوری کره نیز در این نمایشگاه مشارکت کرده اند که بخش عمده ای از آنها برای نخستین بار در کشورمان حضور یافته اند.
    شناسایی توانمندی های معدن و صنایع معدنی ایران، معرفی آخرین دستاوردها، تجهیزات، خدمات معدنی و فناوری های نوین از سوی شرکت های داخلی و خارجی و معرفی طرح ها و پروژه های قابل همکاری و سرمایه گذاری از جمله اهداف این همایش و نمایشگاه است.
    گفتنی است که این نمایشگاه با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن ایران و با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
    برگزاری 20 همایش و کارگاه آموزشی علمی، نشسست های تخصصی با حضور متخصصان، اساتید دانشگاه ها و با مشارکت و همکاری سازمان ها و تشکل های معدنی کشور و همچنین بازدید سفیران و هیات های تجاری، بخشی از برنامه های جنبی ماینکس 2017 است.
    این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز (تا 20 مهرماه) آماده استقبال از علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت