گوش دادن یا صحبت کردن؟

عصر نمایشگاه- می‌خواهیم در این مطلب مورد گوش دادن به‌جای صحبت کردن در محیط نمایشگاهی بحث و گفت‌وگو کنیم.

گوش دادن یا صحبت کردن؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، آخرین باری که به یک نمایشگاه تجاری رفتید چه زمانی بود؟ برای برخی از ما مدتی از این رویداد گذشته است. این‌که یک تور بزرگ پهن کنید و امید داشته باشید که فرد به دام افتاده از مشتری‌های بالقوه و با‌کیفیت باشد، انتظار غیرمنطقی است. باوجود درصد بالایی که مشتریان بالقوه از نمایشگاه‌های تجاری جذب می‌شوند، محیط نمایشگاهی جایی نیست که بتوانید یک تور بزرگ پهن کنید بدون آن‌که هیچ اطلاعاتی درباره مشتریان ایده آل و نیازهایی که می‌توانید از آنها را رفع کنید، بدانید.
    ما زمان زیادی را در طول ماه‌های گذشته صرف بحث کرده‌ایم؛ گفتیم که چگونه باید کارکنان جدید را آموزش داد، چگونه افراد را جذب مأموریت سازمان خود کرد و چگونه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش داد. امروز همه صحبت‌هایمان راجع‌ به هنر خوب گوش دادن است؛ این چیزی است که بیشتر ما در اکثر اوقات به حد کافی انجام نمی‌دهیم. در بسیاری از موارد، این کار اقدامی بسیار خوب است؛ و به این معنی است که ما به کسب‌وکار خود اطمینان کامل داریم و اگر به آن مطمئن نباشیم، هیچ‌کس دیگری هم به آن اطمینان نخواهد کرد.
    از طرفی وقتی گوش دادن را یاد نگرفته باشیم، فرصت‌های ارزشمندی نظیر یافتن این‌که شخص دقیقاً به دنبال چه چیزی است، نیاز او چیست و اینکه آیا می‌توانیم نیاز او را رفع کنیم یا خیر را از دست می‌دهیم. اگر آن‌قدر روی بیان کردن پیشنهاد تجاری خود متمرکز باشید تا حدی که حتی اندکی متوقف نشوید و تا ببینید آیا محصول شما موردنیاز شخص هست یا خیر، ممکن وقت خود را هدر داده باشید؛ در این وضعیت قطعاً وقت بازدیدکنندگان غرفه را نیز هدر داده‌اید.
    در حقیقت هرکسی که از غرفه عبور می‌کند الزاماً به آنچه شما پیشنهاد می‌دهید نیاز ندارد. شاید تنها به دنبال اشانتیون باشد یا فقط بخواهد یک بطری آب مجانی پیدا کند؛ شاید جذب اقلام گرافیکی غرفه شما شده باشد اما قدرت خرید نداشته باشد. در این شرایط دو دقیقه گوش دادن می‌تواند از هدر رفتن ده دقیقه از وقت شما جلوگیری کند؛ ده‌ دقیقه‌ای که ممکن است مشتری بالقوه فوق‌العاده‌ای از جلوی غرفه شما عبور کرده و رد شود، زیرا شما در حال پیشنهاد دادن به شخصی بوده‌اید که علاقه‌ای به محصول شما نداشته است.
    بنابراین، سعی کنید سؤالاتی بپرسید که مشتری بالقوه را پیش از طرح پیشنهاد، ارزیابی کند. برای گوش دادن وقت بگذارید؛ فهم این مسئله بسیار مهم است. همان‌گونه که هر چه زمان کمتری برای یک فرد در محیط نمایشگاهی صرف کنید، به مشتریان بالقوه مناسب بیشتری دست می‌یابید. پس کمتر حرف بزنید، بیشتر گوش کنید.

    منبع: graphicolor.com

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت