هفته فناوری جیتکس به پایان رسید

دستاوردهای جیتکس ۲۰۱۷ برای استارت‌آپ‌های ایرانی چه بود؟

عصر نمایشگاه- هفته فناوری دبی با عنوان جیتکس۲۰۱۷ درحالی به پایان رسید که اتاق تهران به نمایندگی از بخش خصوصی برای نخستین بار در این رویداد نقش‌آفرینی فعالی داشت. اتاق تهران با گرفتن یک غرفه در این رویداد و انتخاب و حمایت ۱۲ استارت‌آپ ایرانی برای حضور در این نمایشگاه، به نمایش توانمندی‌های این استارت‌آپ‌ها و ایده‌های این جوانان کمک کرد.

دستاوردهای جیتکس ۲۰۱۷ برای استارت‌آپ‌های ایرانی چه بود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    در این رویداد فناوری و تجاری، صاحبان ایده و نوآوری از 112 کشور جهان در مرکز تجارت جهانی دبی گردهم آمدند تا آخرین دستاوردها و نوآری‌های خود در حوزه فناوری را معرفی کنند.

    غرفه اتاق تهران که در اختیار استارت‌آپ‌های ایرانی قرار گرفته بود، با اقبال چشمگیری از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد و البته ایده‌ها و محصولات استارت‌آپ‌های ایرانی موجب شگفتی مراجعه‌کنندگان نیز می‌شد.

    حالا این استارت‌آپ‌ها با تجربه این مواجهه بین‌المللی عازم ایران می‌شوند و خود را برای رویدادهای بین‌المللی بزرگ‌تر مهیا می‌کنند.

    از دستاوردهای این نمایشگاه برای کسب و کارهای نوپای ایرانی که در داخل ایران با انواع محدودیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، همین بس که استارت‌آپ خبریو که در زمینه هوش مصنوعی، متن‌کاوی و داده‌های عظیم به مرحله نهایی دریافت جایزه 180 هزار دلاری بخش FUTURE STARS راه یافت. این استارت‌آپ در عین حال چند تفاهمنامه همکاری نیز با شرکت‌های هندی، اماراتی و اروپایی و یک مرکز رشد در بحرین امضا کرد.

    درعین حال نمایندگان بارکلیز (Barclays) یکی از بزرگ ترین بانک‌ها موسسات مالی بین‌المللی که دفتر مرکزی آن در لندن است، از یکی از استارت‌آپ‌های حاضر در غرفه اتاق تهران با عنوان کوانت‌کَن که در حوزه فناوری‌های جدید مالی یا فین‌تک‌ها فعال است دعوت کرد تا به معرفی محصول خود بپردازد. این استارت‌آپ همچنین موفق به شبکه‌سازی با دو شرکت خارجی شد و با یک تیم سنگاپوری برای توسعه کسب و کار و اشتراک دانش به توافق رسید.

    دستاوردهای جیتکس 2017 برای استارت‌آپ‌های ایرانی به اینجا ختم نمی‌شود. در روزهای برگزاری این نمایشگاه، تیم دِوگرافیک، طی مذاکرات متعددی که با سرمایه‌گذاران داشت، موفق به جلب نظر سه سرمایه‌گذار مطرح حوزه منا شد. دستاورد مهمتر این تیم، آشنایی و برگزاری جلساتی با برخی شرکت‌های گرافیکی حوزه خاورمیانه است که می‌تواند به توسعه بازار این شرکت کمک کند.

    همچنین مذاکرات سیمیا سرویس با یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اماراتی به عقد قرارداد NDA منجر شد. استارت‌آپ نینیکس، نیز توانست با سرمایه‌گذارانی از کره‌جنوبی، امارات، بلژیک و هند وارد مذاکره شده و نظرشان را برای سرمایه‌گذاری جلب کند. محصول این استارت‌آپ به عنوان تنها محصول سخت‌افزاری در حوزه سلامت مورد استقبال قرار گرفت. رد کالا به عنوان یکی دیگر از استارت‌آپ‌هایی که با حمایت اتاق تهران در این نمایشگاه حضور یافته بود، یکی از جدی‌ترین پیشنهادات همکاری را از شرکتی نیویورکی دریافت کرده است. همچنین این استارت‌آپ مذاکراتی با سرمایه‌گذارانی از چند کشور از جمله امارات، پاکستان، هند و ژاپن داشته است که مکاتبات آنها پس از پایان این نمایشگاه نیز ادامه خواهد داشت.

    در روزهای برپایی این نمایشگاه، مسئولانی از نهادهای متولی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به بازدید از غرفه استارت‌آپ‌های ایرانی و تولیدات فناورانه آنها پرداختند که رییس و عضو کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی، مسئولانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارشاد و صندوق نوآوری و شکوفایی از آن جمله‌اند.

    در روز پایانی این نمایشگاه نیز سمیناری با عنوان فرصت‌های کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با همت پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه برگزار شد که مدیر کسب‌وکارهای نوین اتاق تهران در حضور مسئولان ایرانی از محدودیت‌های صاحبان ایده و استارت‌آپ‌ها در ایران سخن گفت و خواهان حذف ضوابط دست و پاگیر و موانع از برابر آنها شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت