برپایی یازدهمین نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب گلستان

عصر نمایشگاه- عاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برپایی یازدهمین نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب گلستان از روز سه شنبه (۲۵ مهر) با حضور ۵۰۰ ناشر در ۲۶۰ غرفه خبر داد.

برپایی یازدهمین نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب گلستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان، قدرت دائمی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: سیصد و سی و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی و یازدهمین نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب گلستان از (25 تا 30 مهر) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برپا می شود.

    وی افزود: در این نمایشگاه 500 ناشر کشوری و برجسته جدیدترین و آخرین نشرهای خود را در 260 غرفه عرضه می کنند.

    اختصاص 550 میلیون تومان بن کارت کتاب برای نمایشگاه
    دائمی با اشاره به ارائه کتاب ها با تخفیف 30 درصدی در نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: امسال 550 میلیون تومان بن کارت کتاب برای نمایشگاه اختصاص داده شده است و با دستگاه های اجرایی در حال رایزنی هستیم تا این مبلغ افزایش یابد.

    وی ادامه داد: دیدار چهره به چهره مردم با ناشرین سراسر کشور، آشنایی مردم با عناوین چاپ شده کتاب و خریداری مردم از آن، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و قرار گرفتن همه اقشار به ویژه کودکان، نوجوانان، دانشجویان در فضای فرهنگی و انس گرفتن با کتاب و ناشرین، انس و الفت مردم با یار مهربان، دریافت کتاب ارزانتر با 30 درصد تخفیف و تمرکز زدایی نمایشگاه ها در استان ها از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به علاقمندی مردم به فضای مجازی، اظهارداشت: این نمایشگاه نشان می دهد کتاب فراموش شدنی نیست و نباید از آن فاصه گرفت. علاج همه مردم در کتاب ها نهفته است.

    فضای مجازی قابلیت کتاب را ندارد
    وی افزود: فضای مجازی قابلیت کتاب را ندارد و به دلیل نداشتن مرجع محکم و مستدل پاسخ همه سوالات و مشکلات مردم را نمی دهد ولی کتاب ها به دلیل اینکه از یک مجرای قانونی تائید شده اند مرجع بسیار قانونی برای مردم هستند.

    دائمی با بیان اینکه کتاب را جزو نیازهای روزمره خودمان بدانیم و به سمت کتاب و کتابخوانی پیش برویم، ادامه داد: باید از شعار هم فاصله بگیریم و همه اقشار و متولیان فرهنگی باید به این سمت بروند که کتاب را در سبد خانوار خودشان قرار دهند.

    دستگاه های فرهنگی برای نهادینه کردن کتابخوانی تلاش کنند
    وی تاکید کرد: همه دستگاه های فرهنگی باید برای نهادینه شدن رویکرد فرهنگی و کتاب اقدام و برای نهادینه کردن کتابخوانی تلاش کنند.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برپایی کارگاه آموزشی، نقد کتاب، رونمایی از کتاب، کارگاه شاهنامه خوانی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خانه فرهنگ و تشکل های فعال در حوزه کتابخوانی را از برنامه های جنبی این نمایشگاه برشمرد.

    وی از درنظر گرفتن سرویس رایگان رفت و برگشت برای حضور مردم در یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان خبر داد و اظهارداشت: با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت نمایشگاه های استان ورودی پارکینگ نمایشگاه نیز از مردم دریافت نمی شود.

    دائمی یادآور شد:  یازدهمین نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب گلستان از روز سه شنبه (25 مهر) افتتاح می شود و ساعات بازدید از نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از 15:30 تا 21 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت