نمایشگاه ارمنستان و ایران؛ خاطره یک سرزمین برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیر موزه ملی ایران از برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان؛ خاطره یک سرزمین خبر داد و گفت: نمایش آثار تاریخی سایر کشورها در ایران بیانگر وجود امنیت در کشور است.

نمایشگاه ارمنستان و ایران؛ خاطره یک سرزمین برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از   شبستان، نوکنده، مدیر موزه ملی ایران در نشست خبری گشایش نمایشگاه ارمنستان و ایران؛ خاطره یک سرزمین گفت: نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان در بیانیه سفر رییس جمهور ایران قید شده است و تفاهم نامه ای نیز در این خصوص به امضای روسای جمهوری طرفین رسیده است.

    نوکنده با بیان اینکه نمایشگاه یافته های باستان شناختی موزه تاریخ ارمنستان و موزه ملی ایران شامل آثاری از هزاره چهارم تا دوره سده اول پیش از میلاد است، افزود: تمرکز بر روی آثار میراث مشترک تاریخی ایران و ارمنستان است.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 103 اثر نفیس تاریخی ارمنستان در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: ایران نیز 200 اثر تاریخی که قرابت نزدیکی به آثار تاریخی ارمنستان دارد در این نمایشگاه ارایه خواهد کرد.

    نوکنده زمان آغاز به کار نمایشگاه ارمنستان و ایران؛ خاطره یک سرزمین را سه شنبه 25 مهرماه اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه تا 27 دی ماه و به مدت سه ماه در موزه ملی ایران برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.

    نوکنده با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی مرتبط با موضوع نمایشگاه ارمنستان و ایران؛ خاطره یک سرزمین گفت: شب فرهنگ ارمنستان جغرافیای تاریخی اورارتوها، باستان شناسی دوره مفرق و اورارتوها در ارمنستان و بزرگداشت پیشکسوت عرصه مطالعات اورارتوهی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه در طی سه ماه خواهد بود.

    نوکنده با اشاره به برگزاری نمایشگاه کره جنوبی در 13 آبان و نمایشگاه لوور فرانسه در 15 اسفند گفت: برگزاری نمایشگاه ها یکی از وظایف موزه هاست چرا که اشیای تاریخی خود سخن می گویند و نیازی به توضیح و تفسیر ندارند.

    مدیر موزه ملی ایران با بیان اینکه یک هزار اثر تاریخی مربوط به دوره اورارتو در موزه ملی ایران داریم، یادآور شد: اشیای موجود در موزه ملی مربوط به این دوره تاریخی متعلق به منطقه بسطام و حسنلو هستند و بخشی از اشیای تاریخی مربوط به دوره اورارتو در موزه های برخی استان ها نگهداری می شوند.

    نوکنده با بیان اینکه کشور ارمنستان نیز 1200 اثر تاریخی مربوط به فرهنگ اورارتو را در موزه تاریخ ارمنستان نگهداری می کند، اظهار داشت: در نمایشگاه ارمنستان و ایران؛ خاطره یک سرزمین 200 اثر از ایران و 103 اثر از ارمنستان به نمایش گذاشته می شود.

    وی با اشاره به اینکه حضور و نمایش اشیای تاریخی سایر کشورها در ایران بیانگر آن است که ایران یک کشور امن است، تصریح کرد: امنیت اشیای تاریخی کشور ارمنستان در ایران تضمین شده است و شرایط لازم را برای حضور آثار تاریخی ارمنستان در ایران فراهم کرده ایم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت