تعامل سازنده بین ایران و ارمنستان ثمره میراث مشترک است

عصر نمایشگاه- مدیر موزه تاریخ ارمنستان با بیان اینکه بررسی میراث مشترک ایران و ارمنستان بیانگر تعامل خوب و حسن همجواری این دو کشور است، افزود: برپایی نمایشگاه خاطره یک سرزمین گامی برای ادامه همکاری‌ها در آینده است.

تعامل سازنده بین ایران و ارمنستان ثمره میراث مشترک است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرنگار شبستان، گریگور گریگوریان، مدیر موزه ملی تاریخ ارمنستان در نشست خبری نمایشگاه ارمنستان و ایران؛ خاطره یک سرزمین گفت: این نمایشگاه نگاهی به گذشته کلی دو کشور است و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه گامی برای ادامه همکاری ها در آینده باشد.

    گریگوریان با اشاره به تاریخچه موزه تاریخ ارمنستان گفت: موزه تاریخ ارمنستان در سال 1919 تاسیس شده است و شامل مجموعه های باستانی، اقوام شناسی، تاریخ معاصر، اسناد و مدارک تاریخی است.

    مدیر موزه تاریخ ارمنستان با بیان اینکه بیش از 400 هزار شی تاریخی در این موزه نگهداری می شود، خاطرنشان کرد: حدود 8 هزار اثر تاریخی و فرهنگی برای بازدید در موزه تاریخ ارمنستان به نمایش عموم گذاشته شده است.

    گریگوریان با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی ارمنستان در مسکو، سن پطرزبورگ، ایتالیا، فرانسه و آمریکا گفت: سالانه حدود 2 تا 3 نمایشگاه خارجی از آثار تاریخی و فرهنگی ارمنستان برگزار می کنیم اما نمایشگاه ایران از نظر ما اهمیت ویژه ای دارد بنابراین با عشق و علاقه خود را برای برگزاری نمایشگاه آماده کرده ایم.

    وی با بیان اینکه سالانه نمایشگاه های زیادی از کشورهای مختلف جهان در ارمنستان برگزار می شود، اظهار داشت: بخشی از اشیای کشف شده مربوط به منطقه دوین که آثار تاریخی مربوط به ایران است و متعلق به قرن 13 می باشد در موزه تاریخ ارمنستان نگهداری می شود.

    مدیر موزه تاریخ ارمنستان با بیان اینکه اشیای تاریخی مکشوفه از قرون 10، 13 و 14 بیانگر آن است که ایران و ارمنستان در این دوره روابط خوبی با هم داشته اند، تصریح کرد: نسخ خطی و دست نوشته هایی از ایران نیز در موزه تاریخ ارمنستان نگهداری می شود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت