نمایشگاه کتاب تبریز مطالبه جدی نخبگان و مردم است

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز،‌ مطالبه‌ جدی نخبگان و مردم استان است.

نمایشگاه کتاب تبریز مطالبه جدی نخبگان و مردم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایکنا ، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز در شورای سیاست گذاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، با بیان اینکه جامعه فرهیخته کتاب را به عنوان کالای فرهنگی پذیرفته و در 14 دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب مورد استقبال آنها قرار گرفته است، گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز امسال در آستانه رویداد بزرگ  تبریز 2018 و در پله پانزدهم قرار گرفته و این امر ایجاب می کند تا نمایشگاه کتاب امسال با گستردگی و کیفیت مطلوب‌تری نسبت به سالهای پیش برگزار شود.

    وی، افزود: در نمایشگاه کتاب امسال که در آستانه تبریز 2018 قرار دارد بخش بین‌الملل نمایشگاه تقویت شده و تلاش شده است تا از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و انجمن ناشران خارجی از ناشران کشورهایی همچون ترکیه، عراق، لبنان، جمهوری آذربایجان و روسیه برای حضور در این نمایشگاه دعوت شود.

    محمدپور، ادامه داد: در سال‌های گذشته علاقمندان از سایر نقاط کشور و بویژه استان‌ها و کشورهای همجوار برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز به اینجا سفر می کردند، همچنین توجیه اقتصادی این نمایشگاه باعث شده ناشران در سطح خوبی استقبال کنند.

    وی، عمده هدف برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و افزود: به واسطه این نمایشگاه آخرین حوزه نشر کتاب در اختیار عموم دانشجویان و پژوهشگران و مردم قرار می گیرد.

    محمدپور گفت: امسال برای رفاه حال مراجعه کنندگان به نمایشگاه نمایندگی بانک شهر مستقر در محل نمایشگاه به صورت یک سیستم بانکی متمرکز در نمایشگاه حاضر خواهد بود و مسوولیت تحویل بن نیز بر عهده بانک شهر است.

    وی افزود: همچنین سعی ما بر این است تا در زمینه‌ی اطلاع رسانی نمایشگاه، ‌اپلیکیشنی طراحی شود تا مخاطبان و علاقمندان بدون اتلاف وقت به سهولت به کتابهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

    محمدپور، نقش برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش مبادلات فرهنگی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه کتاب موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم شده و همچنین موجب افزایش انگیزه‌ مولفان و ناشران برای تولید آثاری بهتر و برتر می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده‌ و مهم‌ترین رویداد فرهنگی در سطح شمال‌غرب کشور محسوب شده و در هر دوره‌ برگزاری منجر به معرفی عناوین جدید و تازه‌های نشر می‌شود و عمده هدف ما نیز معرفی آخرین پدیده های حوزه نشر است.

    محمدپور در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این نمایشگاه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های ایران برگزار می‌شود و امید بر این است با هم اندیشی و همکاری نهادهای فرهنگی استان بتوانیم این نمایشگاه را که بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت