پایان کار نمایشگاه فرانکفورت و انتصاب مدیر کل دفتر امور چاپ

عصر نمایشگاه- پایان کار نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت و انتصاب مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر ورازت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله خبرهای مهم این هفته در زمینه کتاب و نشر هستند.

پایان کار نمایشگاه فرانکفورت و انتصاب مدیر کل دفتر امور چاپ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر،  همان طور که گزارش «یک هفته با کتاب» هفته گذشته با تیتر و خبر آغاز به کار نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شد، گزارش این هفته با خبر پایان این رویداد و گردهمایی ناشران جهان منتشر می شود.

    این گزارش با خبرهای مربوط به نمایشگاه فرانکفورت آغاز می شود، چند خبر داخلی را مرور می کند و در نهایت هم 3 خبر بین المللی را _ البته به غیر از خبرهای فرانکفورت _ شامل می شود.

    در ادامه مشروح گزارش این هفته را از نظر می گذرانیم:

    پایان کار نمایشگاه فرانکفورت

    نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم که هفته گذشته کار خود را آغاز کرده بود، روز یکشنبه این هفته به پایان رسید.

    بازدید رئیس نمایشگاه از غرفه ایران

    یورگن باس رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت پیش از ظهر شنبه 22 مهر با حضور در غرفه ایران در محل این نمایشگاه از فعالیت های ایران در این دوره از نمایشگاه بازدید کرد.

    در این دیدار امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی با ارائه کاتالوگ نمایشگاه کتاب تهران به وی از او برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران در سال آتی دعوت کرد.

    نامزدی هوشنگ مرادی کرمانی برای جایزه آسترید لیندگرن

    هم‌زمان با برگزاری جلسه‌ جایزه آستریدلیندگرن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، کانون ‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان هوشنگ مرادی‌کرمانی، نویسنده‌ نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان را به عنوان نامزد این جایزه در سال 2018 معرفی کرد.

    در دومین روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت جلسه‌ای با حضور رییس هیات داوران جایزه لیندگرن برگزار شد. مقام‌های مسوول اعلام کردند که حدود 200 کاندیدا برای دریافت جایزه 2018 معرفی و برای اطمینان از حضور هنرمندانی از سراسر دنیا 14 نفر به هیات انتخاب این جایزه اضافه شده‌اند.

    جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک پس از جایزه‌ هانس کریستین اندرسن است. سال گذشته نامزد معرفی شده‌ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهاد حسن‌زاده بود.

    انتخاب میهمان ویژه سال آینده نمایشگاه فرانکفورت

    شصت ونهمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از 11 اکتبر کار خود را آغاز کرده بود، درحالی به کار خود خاتمه داد که گرجستان به عنوان کشور همکار برای سال بعد نام برده شد. این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه افتتاح شد. فرانسه امسال کشور میهمان این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود.

    حضور 2 نویسنده و 1 تصویرگر از ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

    شصت و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد از 30 مهر تا 7 آبان برگزار می‌شود. جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه در غرفه‌ای به مساحت 25 مترمربع حضور دارد و محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی دو نویسنده کشورمان که سال گذشته موفق به دریافت جایزه کتاب سال شدند، به عنوان مهمان افتخاری در غرفه ایران حضور خواهند داشت. امیر شعبانی پورفومنی تصویرگر و برنده جایزه نامی 2017 کره جنوبی نیز در غرفه ایران حضور می‌یابد.

    انتخاب شعار بیست و پنجمین هفته کتاب

    طبق یکی از خبرهای این هفته که مربوط به هفته کتاب می شد و روز یکشنبه منتشر شد، دبیر شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب از انتخاب شعار این رویداد فرهنگی خبر داد. به این ترتیب، داریوش رضوانی درباره انتخاب شعار هفته کتاب گفت: پس از بررسی شعارهای پیشنهادی اعضای شورای سیاست‌گذاری، شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» به عنوان شعار این دوره از هفته کتاب انتخاب شد.

    انتصاب مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت ارشاد

    عصر یکشنبه این هفته بود که مهرزاد دانش با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیر کل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

    به این ترتیب و در پی پذیرش استعفای محمودرضا برازش پس از چندبار استعفا به دلیل همکاری با آستان قدس رضوی، وزیر ارشاد، دانش را به عنوان مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر این وزارتخانه منصوب کرد.

    برگزاری همایش تاریخ شفاهی در کتابخانه ملی

    همایش تاریخ شفاهی صبح دوشنبه 24 مهرماه با حضور اشرف بروجردی مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و محسن حاجی میرزایی دبیر هیأت دولت در محل ساختمان آرشیو ملی در تهران برگزار شد.

    دسترسی رایگان اعضا کتابخانه ملی به بیش از 475 هزار مقاله

    خبر دیگر از کتابخانه ملی این که امکان دسترسی رایگان اعضا کتابخانه ملی ایران به پایگاه سیویلیکا برای مشاهده متن کامل مقالات این پایگاه، در داخل تالارهای کتابخانه ملی فراهم شده است و اعضا از طریق سیستم‌های جستجو در تالار رقمی و یا با اتصال به شبکه Wi-Fi  داخل تالارهای کتابخانه ملی، می‌توانند از این پایگاه استفاده کنند.

    برگزاری مراسم تکریم و معارفه سه مدیر انتشارات سوره مهر

    مراسم تکریم و معارفه سه مدیر انتشارات سوره مهر، یکشنبه این هفته با حضور مدیران پیشین و فعلی این ناشر در دفتر مرکزی سوره مهر برگزار شد.

    معرفی 16 اثر کانون پرورش فکری به مسابقه تصویرگری بولونیا

    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثار 16 تصویرگر را برای ارسال به مسابقه‌ی تصویرگری نمایشگاه بولونیا 2018 انتخاب کرد. فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور و بهراد امین‌سلماسی و رضا موزونی مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون به عنوان هیات انتخاب، این آثار را بررسی و داوری کرده‌اند.

    نمایشگاه کتاب بولونیا 2018، از 6 تا 9 فروردین 1397 (26 تا 29 مارس) برگزار می‌شود. مسابقه تصویرگری بولونیا نیز هر ساله در دو بخش داستانی و غیرداستانی، کاتالوگی را منتشر می‌کند. امسال نیز هیات انتخاب کانون، پس از بررسی کتاب‌های منتشر شده در یک سال اخیر، 5 قطعه از کتاب‌های برتر را برای شرکت در مسابقه به امور بین‌الملل کانون معرفی کردند.

    معرفی برگزیده جایزه پلانتا 2017

    طبق خبری که سه شنبه منتشر شد، خاویر سیرا به عنوان برنده جایزه اسپانیایی پلانتا 2017 انتخاب شد. او این جایزه را برای نوشتن کتاب «آتش نامریی» در بارسلونا دریافت کرد. خاویر سیرا با دریافت این جایزه نام خود را در فهرست دریافت کنندگان این جایزه باارزش ثبت کرد. او که سال‌هاست به عنوان «دن براون اسپانیا» شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان اسپانیایی زبان جهان است.

    جایزه پلانتا به ارزش 601 هزار یورو یک جایزه ادبی اسپانیایی است که از سال 1952 توسط کمپانی پلانتا یکی از موسسات فرهنگی و نشر در اسپانیا بنیانگذاری شده است. این جایزه پس از نوبل گران‌ترین جایزه ادبی جهان است و به برنده خود 601 هزار یورو تنها برای یک کتاب نویسنده اهدا می‌کند.

    معرفی برگزیده جایزه من بوکر

    طبق خبر دیگری هم که روز چهارشنبه منتشر شد، جورج ساندرز نویسنده آمریکایی داستان‌های کوتاه به خاطر نخستین رمانش با عنوان «لینکلن در باردو» موفق به کسب جایزه 50 هزار پوندی من بوکر شده است. به این ترتیب، با تعلق گرفتن جایزه بریتانیایی به نخستین رمان ساندرز، این جایزه معتبر برای دومین سال پیاپی به یک نویسنده آمریکایی رسید.

    رکورد شکنی هری پاتر در کتابخانه بریتیش

    نمایشگاهی که با الهام از مجموعه «هری پاتر» نوشته جی‌کی‌رولینگ در کتابخانه بریتیش به زودی برگزار می‌شود، رکورد پیش فروش بلیت را شکست.

    توضیح بیشتر آنکه در حالی که امسال بیستمین سال انتشار اولین جلد از مجموعه «هری پاتر» با عنوان «هری پاتر وسنگ فیلسوف» گرامی داشته می‌شود، کتابخانه بریتیش هم با برگزاری نمایشگاهی به این رویداد پرداخته و و با پیش فروش 30 هزار بلیت در آن، رکورد فروش بلیت برای یک نمایشگاه شکسته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت