شاخص‌های کیفیت و فعالیت بازدیدکننده

عصر نمایشگاه- شرکت Exhibit Surveys هر ساله آخرین آمار کیفیت بازدیدکننده نمایشگاه‌ها و فعالیت آنها و شاخص‌های عملکرد غرفه را منتشر می‌کند که در اینجا تنها چند شاخص کلیدی در همین زمینه مطرح می‌شود.

شاخص‌های کیفیت و فعالیت بازدیدکننده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    این شاخص‌ها نگاهی دارد به قدرت خرید و فعالیت بازدیدکنندگان متخصص نمایشگاه‌ها طی 12 سال گذشته.

    طرح کلی خرید
    طرح کلی خرید (TBP) درصدی از برنامه ریزی خرید بازدیدکننده از  نمایشگاه طی دوازده ماه بعد از برگزاری نمایشگاه است. طرح خرید برای صنایع تولیدی معمولا از گرایش میانگین کلی نمایشگاه‌ها تبعیت می‌کند اما درصدها کمتر هستند. علت این امر عمدتا انواع محصولات به نمایش گذاشته شده است. معمولا محصولات عبارتند از تجهیزات سنگین و اقلام سرمایه‌ای بزرگ که مستلزم دوره خرید و چارچوب زمانی طولانی‌تری هستند.
    طرح‌های خرید طی 12 سال گذشته نسبتا یکسان بوده است. به دنبال حضور در نمایشگاه، تقریبا از هر دو بازدیدکننده یک نفر نسبت به یک یا چند محصول به نمایشگاه گذاشته شده، تصمیم گیری می‌کند.


    تاثیرات خالص خرید

    تاثیرات خریداران خالص(NBI) درصد خالصی از بازدیدکنندگانی است که در خرید انواع محصولات به نمایش گذاشته شده یک یا چند نقش را ایفا می‌کنند (تصمیم گیری نهایی، تعیین و/یا توصیه تامین کننده). این شاخص به شکل سنتی یکی از قوی‌ترین شاخص‌های کیفیت بازدیدکننده است. NBI در آن بخش از فرآیند تصمیم گیری که حرف آخر را می‌زند 37% و در بخش توصیه تامین کننده یا برند 28% است.

     


    میانگین ساعات سپری شده
    میانگین ساعات سپری شده برای بازدید از نمایشگاه زمانی را اندازه گیری می‌کند که بازدیدکننده برای تماشای غرفه‌های نمایشگاهی و نه بازدید از کل رویداد سپری می‌کند. این زمان (میانگین 8/7 ساعت برای هر بازدیدکننده) طی سال‌های اخیر کمی کاهش داشته است. بازدیدکنندگان در نمایشگاه‌های تولیدی گرایش دارند تا زمانی بیشتری را برای تماشای غرفه‌ها سپری کنند.

     

    میانگین تراکم ترافیک
    تراکم ترافیک میانگین تعداد بازدیدکنندگانی است که هر 100 فوت مربع از فضای نمایشگاهی را در طول مدت کار نمایشگاه اشغال می‌کنند. متغیرها برای محاسبه عبارتند از کل بازدیدکننده (به جز غرفه‌داران)، کل فضای نمایشگاهی اجاره شده، میانگین تعداد ساعاتی که بازدیدکننده برای دیدن غرفه و محصولات آن سپری می‌کند و تعداد کل ساعاتی که نمایشگاه باز است. تراکم ترافیک شاخصی از فعالیت و تشریک مساعی در سالن نمایشگاه است. تراکم‌های بسیار بالا (بالای 5) تماس رو در روی موثر را مشکل ساز می‌کنند و از این رو تاثیری مخرب بر عملکرد دارند. تراکم‌های زیر 1.2 برای غرفه‌داران از این جهت مشکل ساز هستند که باید برای جلب توجه بازدیدکننده رقابت کنند. تراکم ترافیک در نمایشگاه‌های تولیدی برابر با میانگین تمام نمایشگاه‌هاست. میانگین تراکم ترافیک طی 12 سال گذشته نسبتا ثابت بوده است.
    رقم تراکم ترافیک توسط این معادله محاسبه می‌شود:

    حضور خالص در نمایشگاه × متوسط ساعاتی که بازدیدکنندگان از نمایشگاه بازدید می‌کنند × 100/کل فوت مربع «خالص» × کل ساعاتی که غرفه‌ها باز هستند

     

     


    بازدیدکنندگان بارِ اول
    این شاخص درصد بازدیدکنندگانی را اندازه گیری می‌کند که برای اولین بار از نمایشگاهی خاص بازدید می‌کنند و معیاری از موفقیت در جلب بازدیدکنندگان جدید به نمایشگاه است. میانگین درصد بازدیدکنندگان بار اول در نمایشگاه در طول زمان کمی کاهش داشته است.


    منبع: Exhibitsurveys
    مترجم: شیرین شریفیان
    مسئول تحقیقات نمایشگاه بین المللی مشهد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت