آمادگی ۶ کشور برای برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی در ایران

عصر نمایشگاه- رییس موزه ملی ایران از اعلام آمادگی بیش از ۶ سفیر کشورهای مختلف برای برگزاری نمایشگاه مشترک آثار باستانی با ایران خبرداد.

آمادگی ۶ کشور برای برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  فارس، جبرئیل نوکنده ، در خصوص برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان با عنوان «خاطره یک سرزمین» گفت: در طول 80 سال تاریخ موزه ملی تنها 4 بار میزبان 4 اثر از کشورهای دیگر بوده است وامسال اواین باراست که موزه ملی ایران میزبان بیش از 100 اثر باستانی از کشور ارمنستان است.

    نوکنده برگزاری این نمایشگاه را در اشاعه چهره فرهنگی ایران در جهان بسیار تاثیر گزار خواند و گفت: در همین مراسم بیش از 6 سفیر برای برگزاری نمایشگاه مشترک با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

    نوکنده ادامه داد: در همین مراسم حدود 30 سفیر کشور‌های مختلف حضور داشتند، هم چنین در حال حاضر موزه ملی ایران در هفته حدود 2 الی 3 پیشنهاد از موزه‌های بزرگ دنیا برای برگزاری نمایشگاه مشترک با ایران دارد.

    وی در خصوص کیفیت آثار این نمایشگاه اظهار داشت: این آثار از آثار نفیس کشور ارمنستان بوده و همگی حاصل کاوش‌های علمی است. همچنین این آثار در موزه هایی چون موزه لوور، موزه لندن، سن‌پترزبورگ و دیگر موزه‌های بزرگ دنیا به نمایش در آمده‌اند. قالب این آثار نیز دارای کتیبه بوده و مکان و تارخ کشف آنها مشخص است.

    رییس موزه ملی با اشاره به پیامد‌های برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: مهم‌ترین پیامدی که این نمایشگاه به دنبال دارد، شنان دادن امنیت کشور ایران به جهانیان است. برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده استاندارد موزه ملی و اعتماد دیگر کشورها به ایران است.

    نوکنده افزود: به همین منظور قرار است که در آبان ماه و در فصل زمستان نیز نمایشگاه آثاری از کشور کره جنوبی و نمایشگاه آثار موزه لوور فرانسه در ایران برگزار شود.

    وی در خصوص به نمایش در آمدن آثار ایرانی در کنار آثار کشور ارمنستان گفت: به علت قرابت و شباهت فرهنگی ایران و ارمنستان و یکی بودن این دو سرزمین، بعد از 5 هزار سال آثار این دو کشور در کنار هم قرار گرفته‌اند.

    وی ادامه داد: ما امروزه در ارتباط فرهنگی خود با دیگر کشور‌های هم جوار خود نمی‌توانیم مرز سیاسی خود را ملاک قرار دهیم چرا که ما با این کشورها دارای مرز فرهنگی هستیم.

    رییس موزه ملی در خصوص مراسم هشتادمین سال افتتاح موزه ملی عنوان کرد: برای اینن مناسبت قرار است با همکاری موزه ملک برنامه‌های متعددی داشته باشیم که از این هفته برخی از این برنامه‌ها شروع خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت