نمایشگاه بین المللی بغداد با حضور شرکت های ایرانی گشایش یافت

عصر نمایشگاه- چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی بغداد با حضور ۳۵۰ شرکت از ۱۴ کشور دنیا که در بین آنها، شرکت های ایرانی حضور برجسته دارند، امروز (شنبه) در پایتخت عراق گشایش یافت.

نمایشگاه بین المللی بغداد با حضور شرکت های ایرانی گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا، در این نمایشگاه که 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران و 'سعید اوحدی' رییس ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق نیز حضور داشتند، سرپرست وزارت تجارت عراق طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه فراخوانی برای همه کشورهای خارجی برای مشارکت با بخش خصوصی و دولتی عراق برای سرمایه گذاری در عراق است.
    'سلمان الجمیلی' افزود: نمایشگاه بغداد امسال در حالی برگزار می شود که عراق شاهد پیروزی های بزرگ نظامی بر گروه های تروریستی داعش است و شرایط امنیتی عراق برای فعالیت اقتصادی بیش از گذشته بهبود یافته است.
    وزیر انرژی عربستان نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در سخنانی گفت: عراق در چشم انداز 2030 برنامه توسعه اقتصادی عربستان برای گسترش همکاری های اقتصادی جایگاه ویژه دارد.
    'خالد الفالح' افزود: حضور 60 شرکت سعودی در این دوره از نمایشگاه بین المللی بغداد نشانه اهتمام ویژه عربستان سعودی در گسترش مناسبات اقتصادی با عراق در زمینه های مختلف است.
    کشورهای جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، ژاپن، آلمان، آمریکا، کره جنوبی، هلند، اوکراین، لهستان، مصر، پاکستان، اندونزی، فلسطین، تونس به علاوه شرکت های عراقی در این دوره از نمایشگاه بغداد حضور دارند.
    رییس ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق نیز در این جمع خبرنگاران در این نمایشگاه خاطر نشان کرد که شرایط عراق از حیث امنیتی بعد از پیروزی های اخیر نیروهای مسلح این کشور بر تروریسم، برای کار و فعالیت اقتصادی فراهم شده است.
    'سعید اوحدی' گفت: جمهوری اسلامی ایران با 60 شرکت در بخش های مختلف همانند سنوات گذشته حضور فعال و توانمندی در نمایشگاه بین المللی بغداد دارد.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در جمع خبرنگاران گفت: شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه بغداد در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، خدماتی و مواد غذایی و دیگر زمینه ها فعالیت دارند.
    مسجدی همچنین سطح تبادلات تجاری غیرنفتی با عراق را در سال گذشته بالغ بر هشت میلیارد دلار ذکر کرد و یادآور شد که در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تبادلات تجاری شاهد افزایش بوده است.
    نمایشگاه بین المللی بغداد امسال با شعار 'سرزمین های خود را آزاد کردیم و با کمک شما آن را می سازیم' از 21 تا 30 اکتبر جاری (29 مهر تا هشتم آبان) ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت