شرکت‌کنندگان خارجی از حضور در نمایشگاه IPAP/ pacprocess بسیار راضی بودند

عصر نمایشگاه- در روز آخر برگزاری نمایشگاه IPAP/pacprocess، گفت‌وگوی کوتاهی داشتم با Malte Seifert، مدیر پروژه اینترپک، تا جمع‌بندی او و برگزاری و حضور در نخستین دوره این نمایشگاه، همچنین برنامه‌های مرکز نمایشگاهی دوسلدورف برای دوره‌های آینده را از وی جویا شوم.

شرکت‌کنندگان خارجی از حضور در نمایشگاه IPAP/ pacprocess بسیار راضی بودند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل ازهنر بسته بندی ؛  جناب زایفرت؛ قطعا شما برای برپایی این نمایشگاه هدف‌هایی را در سر داشتید. امروز روز آخر نمایشگاه است. بفرمایید که چند درصد از هدف‌هایتان محقق شد و آینده این نمایشگاه در سال‌های آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

    ما این پروژه را هفت ماه قبل شروع کردیم و البته تصمیم برای برگزاری آن مدت کوتاهی قبل یعنی در خلال برگزاری نمایشگاه اینترپک گرفته شد. صادقانه باید بگویم از نتایج کسب شده راضی هستم. از این جهت می‌گویم که تقریبا اغلب مشتریان بین‌المللی ما که در این نمایشگاه حضور داشتند از نتایج راضی هستند و این برای ما بسیار دلگرم و تشویق‌کننده است و به ما دورنمای بسیار روشنی را برای برگزاری نمایشگاه سال آینده می‌دهد.

    می‌خواهم صحبت را از همین گفته شما ادامه دهم. قطعا شما با غرفه‌داران خارجی در طی برگزاری نمایشگاه صحبت کردید. بفرمایید که نظر آن‌ها در خصوص حضور در ایران، نه‌تنها نمایشگاه، بلکه بازار ایران چه بوده است؟

    برای برخی از آن‌ها این نخستین‌بار پس از سال‌ها بود که دوباره به ایران بازگشته بودند. همان‌طور که به شما گفتم برای آن‌ها ایران بازاری جذاب و روبه رشد است و دقیقا به همین خاطر است که مرکز نمایشگاهی دوسلدورف الان در ایران حضور دارد و در اینجا سرمایه‌گذاری کرده است. نمایشگاهی که امیدوارم با رویدادی پیشرو در این زمینه در ایران تبدیل شود.

     

    در طی روزهایی که در ایران بودید احتمالا از خبرها اطلاع یافته‌اید که امریکا در پی ایجاد تغییرات یا کارشکنی‌هایی در برجام است. این موضوع شما را نگران نمی‌کند و آیا نقشی در تصمیمات آتی شما خواهد داشت برای بازار ایران؟

    در حقیقت نمایشگاه‌های تجاری ریشه در اقتصاد دارد. مسایل سیاسی هم به خاطر تاثیراتی که بر این روند دارد قطعا برای برگزارکنندگان نمایشگاهی موضوعی قابل چشم‌پوشی نیست. مرکز نمایشگاهی دوسلدورف هیچگاه در پروژه‌های کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری نمی‌کند. موقعیت‌ها و مراودات سیاسی مسایل ثابت و غیرقابل تغییری نیستند. مثلا در روسیه از سال 1960  که آنجا حضور داریم، ما شاهد تغییرات زیادی بوده‌ایم. نمایشگاه به‌طور مستقیم با اقتصاد مردم سروکار دارد و زیربنای آن نیز به عقید من اعتماد است. به همین خاطر است که اگر اتفاقی هم بیافتد ما به خاطر برنامه‌ریزی طولانی‌مدتی که در اینجا داریم بازار را ترک نخواهیم کرد.

    من در نشست خبری قبل از برگزاری هم پرسیدم که چرا سعی نشد که با فاصله بهتری از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران این رویداد را برگزار کنید که هم به روند برگزاری دو نمایشگاه آسیبی وارد نشود و هم برای شرکت‌هایی که احتمالا بخواهند در هر دو رویداد حضور داشته باشند، این شانس وجود داشته باشد.

    ما متاسفانه نمی‌توانیم زمان دیگری را تعیین کنیم. شرکت‌های خارجی در ماه دسامبر به خاطر تعطیلات کریسمس نمی‌توانند حضور داشته باشند. شرکت‌هایی که ما با خودمان از خارج به این نمایشگاه آوردیم همه از این تاریخ راضی هستند. داخلی‌ها نیز از حضور و برگزاری رضایت بسیاری دارند.

    پس نمایشگاه سال آینده هم بدون تغییر در چنین زمانی برگزار می‌شود.

    بله دقیقا.

    گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم. اگر نکته‌ای باقی مانده لطفا بفرمایید.

    از حضور در ایران بسیار خوشحالم. مردمان مهربانی دارد. خاطرات خوبی را با خود به خانه خواهم برد. پشتیبانی خوبی نیز از جانب رسانه‌ها داشتیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت