جلوه ای از فناوری صلح آمیز هسته ای ایران در نمایشگاه پزشکی هسته ای وین

عصر نمایشگاه- نمایشگاه پزشکی هسته ای در حاشیه سی اُمین کنگره سالانه انجمن پزشکی هسته ای اروپا از امروز یکشنبه در وین گشایش یافت و حضور شرکت 'پارس ایزوتوپ' با ارائه رادیوداروهای مختلف جلوه ای از فناوری صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در منظر جهانیان قرار می دهد.

جلوه ای از فناوری صلح آمیز هسته ای ایران در نمایشگاه پزشکی هسته ای وین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، 'محمدرضا داورپناه' مدیر عامل شرکت پارس ایزوتوپ گفت: با توجه به اینکه شرکت پارس ایزوتوپ تنها متولی تولید رادیودارو در ایران است ما از چند سال پیش برای حضور در این نمایشگاه برنامه ریزی کردیم و اولین بار در سال 2012 در نمایشگاه میلان با یک غرفه کوچک مشارکت کردیم.
    داورپناه با تاکید بر اینکه حضور در این نمایشگاه یکی از راه های معرفی فعالیت های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران بوده است ، افزود: پس از نمایشگاه میلان ، در سالهای گذشته در نمایشگاه های هسته ای در لیون فرانسه ، گوتنبرگ سوئد، هامبورگ آلمان و بارسلون اسپانیا حضور داشتیم و امسال نیز با غرفه ای 24 متری در نمایشگاه وین مشارکت داریم که هر سال مشارکت ما پررنگ تر از سال پیش بوده است.
    وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در حاشیه کنگره سالانه انجمن پزشکی هسته ای اروپا برگزار می شود که در این کنگره بسیاری از متخصصین در زمینه های مختلف پزشکی هسته ای ، داروسازی هسته ای و تصویربرداری از سرتاسر دنیا حضور دارند و تمرکز کنگره امسال بر تشخیص و درمان سرطان پروستات است.
    مدیرعامل پارس ایزوتوپ با اشاره به عرضه 'ژنراتور ژرمانیوم گالیوم' در این نمایشگاه گفت: ما یکی از پنج کشور تولیدکننده این ژنراتور در جهان هستیم که فناوری آن بومی ایران است و در جهان بسیار متقاضی دارد.
    وی تاکید کرد: حضور ما در پنج سال گذشته در این نمایشگاه بسیار خوب بوده و توانسته ایم خودمان را به جهان معرفی کنیم و مراجعه کنندگان زیادی داریم و هم اکنون به پنج قاره جهان رادیودارو صادر می کنیم. ما بطور منظم به هند و مصر صادرات داریم و 'تکنسیوم 99 ام' که مهمترین داروی پزشکی هسته ای است که بیش از 80 درصد تشخیص ها را با این دارو و کیت های همراه آن (کیت های سرد) انجام می دهند ، ما هر هفته بین 50 تا 70 ژنراتور تولید این دارو را به هند و بین 10 تا 12 ژنراتور تکنسیوم و کیت های سرد برای مصر ارسال می کنیم.
    وی افزود: همچنین به کشورهای عراق ، لبنان و پاکستان صادرات داریم و برای شیلی کیت های سرد را ارسال می کنیم چون فاصله تا شیلی زیاد است ارسال رادیودارو کار سختی است و ما کیت های سرد را ارسال می کنیم. رادیو دارو مانند یخ است که آب می شود و ما هر هفته باید تولید کنیم. ما برای کشورهای دور کیت سرد ارسال می کنیم و آن کشورها ژنراتور را بسته به موقعیت مکانی خود از استرالیا یا از شرکت های اروپایی خریداری می کنند.
    مدیرعامل پارس ایزوتوپ افزود: ما هم اکنون علاوه بر پنج کشوری که بطور منظم به آنها صادرات داریم ، در حال کار برای افزودن کشورهایی مانند شیلی ، اروگوئه ، کره جنوبی و بنگلادش برای اضافه کردن آنها به صادرات هستیم.
    ** بزودی دو رادیوداروی جدید برای درمان سرطان پروستات عرضه می شود
    وی در مورد داروهای تولیدی این شرکت افزود: ما ید-131 تولید می کنیم که برای درمان سرطان تیروئید و پرکاری تیروئید مصرف می شود؛ فسفر-32 برای بیماران هموفیلی و همچنین ساماریوم EDTMP و 'اچ ای دی پی' که برای تسکین دردهای بیماران سرطانی استفاده می شود و بزودی در سال آینده دو رادیوداروی جدید برای درمان سرطان پروستات پس از پایان آزمایش های بالینی عرضه خواهیم کرد.
    داورپناه خاطرنشان کرد: حضور ما در این نمایشگاه از لحاظ بازاریابی از دو جنبه تامین مواد اولیه و خرید قطعات از شرکت هایی مانند 'کومیسر' ایتالیا یا دستگاه های برای آزمایشگاه کنترل کیفی، و هم برای فروش محصولات برای ما حائز اهمیت است و ما همین روز اول نمایشگاه با نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله کاستاریکا ، الجزایر و اروگوئه دیدارهایی داشتیم و برای کشورهای مختلف تولیدات ما بسیار جذاب است.
    وی خاطرنشان کرد: حضور شرکت پارس ایزوتوپ در نمایشگاه مهم بین المللی پزشکی هسته ای اروپا در کنار حدود 160 شرکت از حدود 50 کشور مختلف ، یک راه تبلیغ بسیار خوب برای نشان دادن فناوری صلح آمیز هسته ای ایران است و از این لحاظ مکمل کار وزارت امور خارجه است.
    به گزارش ایرنا ، سی اُمین کنگره سالانه انجمن پزشکی هسته ای اروپا (EANM) از روز شنبه در وین آغاز شد و به مدت پنج روز تازه ترین تحولات پزشکی هسته ای را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
    نمایشگاه پزشکی هسته ای در حاشیه این کنگره نیز از امروز یکشنبه گشایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت