برگزاری دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی کشور

عصر نمایشگاه- دبیر فراکسیون صادرات غیر نفتی مجلس گفت: دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور (اکسپو ۲۰۱۷) از ۹ تا ۱۲ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می شود.

برگزاری دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا، «علیرضا چناری» روز دوشنبه در نشست خبری دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2017) در هتل پارسیان انقلاب با بیان اینکه حضور کشورهای برزیل، عراق و عمان در این نمایشگاه قطعی است، افزود: تا کنون 34 کشور خارجی و 500 تاجر آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه اعلام کردند و پیش بینی می شود که 600 تاجر از 43 کشور در این نمایشگاه حاضر شوند.
    وی با بیان اینکه قرار است نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع برگزار شود، گفت: 12 گروه کالایی؛ صنایع غذایی، کشاورزی، نهاده های کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، قطعات صنعتی، فرش، نساجی ، چرم و پوشاک، لوازم خانگی، صنایع دستی، محصولات سلولزی، تجهیزات پزشکی، صنعت و ساختمان و پتروشیمی این نمایشگاه را پوشش می دهند.
    سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با بهره مندی از فضای مناسب پسابرجام و با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و تسهیل در عرضه تولیدات ایرانی به تجار خارجی و با دعوت از رییسان جمهوری ایران، روسیه و داغستان برگزار می شود.
    وی تاکید کرد: دانش افزایی فعالان اقتصادی در کنار برگزاری نمایشگاه از اولویت های برگزارکنندگان نمایشگاه است و برگزاری کارگاه های تخصصی به صورت دو زبانه، همایش فرصت ها و چالش های ایران و روسیه و بیش از 170 جلسه تجارت شرکت ها و تجار (B2B)، تور گردشی و صنعتی برای تجار خارجی نیز در آن پیش بینی شده است.
    چناری گفت: اولین نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور در سال 1392 با 467 صادرکننده و بازدید 411 تاجر از 39 کشور در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع برگزار شد و از دستاوردهای آن می توان به انعقاد قرارداد و تفاهم نامه های متعدد تجاری میان صادرکنندگان ایرانی و تجار خارجی اشاره کرد.

    **بسیاری از تولیدکنندگان کشور با فرصت صادراتی بیگانه هستند
    «سید محمد سیدی» مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب با بیان اینکه صادرات غیرنفتی از موضوعات مهم توسعه صادرات است، افزود: یکی از بحث ها مهم برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور آشنایی تولیدکنندگان کشور با فرهنگ صادرات است چرا که بسیاری از تولیدکنندگان با فرصت صادرات بیگانه هستند و لذت کار صادراتی را درک نکردند.
    وی تصریح کرد: موفقیت در صادرات کشور متاثر از انتقال تکنولوژی است و باید این مهم در کنار اقتصاد مقاومتی مورد توجه جدی قرار گیرد.
    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در خصوص نقل مکان های نمایشگاه هایی مهمی همچون اکسپو به شهر آفتاب گفت: نقل مکان های نمایشگاه های بین المللی لطمه ای به این نمایشگاه نمی زند و زمان، مکان و نقطه برگزاری نمایشگاه گاها تنها در خصوص نمایشگاه هایی است که ثبت شده اند.
    وی افزود: برگزاری نمایشگاه های این چنینی تنها از بعد زمان اهمیت دارند و مکان نمایشگاه ها در اولویت دوم قرار دارد.
    سیدی اظهارداشت: تقویم بلندمدت برای برگزاری نمایشگاه ها نداریم و استراتژی نمایشگاه شهر آفتاب نیز حرکت به سمت تقویم بلندمدت نمایشگاه ها است و به دنبال توسعه نمایشگاه های شهر آفتاب هستیم.
    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت : در حال حاضر تنها فاز یک این نمایشگاه فعال شده و بعد از تکمیل این نمایشگاه مشکلات این نمایشگاه کاسته می شود.
    گفتنی است دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2017) از 9 تا 12 بهمن ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت